• kängu

Barnkarusellen snurrar vidare

koko- nej, det var det jag misstänkte (och har hört på andra håll också). Rackarns då... nåväl får väl njuta av våren på landet istället
    Ta det lugnt du och vila!!

• kängu

Frejis- jag har tyvärr inte så mycket val, det är liksom så inom min utbildning att vi går upp tidigt, och vill jag ha ut min examen och leg. i juni så är det mitten av april som gäller. Vi är ju iofs två som skriver tillsammans, så det underlättar ju också.

• kängu

MSW- Ja, vi har ju också levt på en lön + studiemedel nu i fyra år snart. Fattar inte heller hur det kan vara så att två personer som jobbar inte får ihop det? Nu kommer det bli mer knapert framöver när jag ska vara mammaledig, men det kommer säkert att gå alldeles utmärkt det också.

• kängu

Jag tror att vissa människor jämför sig mycket med andra, och måste ha den där platt-teven och nyaste bilen osv. De måste liksom ha det till varje pris oavsett om de har råd eller ej.

• kängu

Tycker också det inte skulle finnas massa lån och krediter för allt möjligt, utan man skulle bara få låna till de där stora sakerna som hus, bil etc. Det hade nog gjort det lättare för de som har svårt att låta bli att hoppa på såna "erbjudanden".
    Jag är av naturen en "slösa", min make också, men vi har fått lära oss att ta mer ansvar för vår ekonomi. Det går ju att lära sig även om man inte har det i sig "naturligt"!

• kängu

Liten- vi kommer nog också gå back lite men sparar som sjutton nu för att ha "råd". Sen kommer jag troligtvis inte vara hemma så länge eftersom jag vill komma igång och jobba (tar ju examen i juni) så kommer börja söka jobb ganska omgående... kanske blir hemma 6-8 mån. Maken ska vara barnledig länge istället, vilket han ser fram emot!!

• kängu

Stanna du hemma och kurera dig Nenne!!

Haha, låter som att vi alla är riktigt laddade för att se Lyxfällan (för visst är det väl ikväll?)

Lappis- attans då att det inte verkar varit mensen ändå. Hoppas verkligen att den här skiten ska vara klar för dig snart!

• kängu

Blivande Fru L- stackars maken, vilken press

• kängu

Då kan vi verkligen snacka om press Nenne

• kängu

Usch va hemskt Lappis, jag drömde att jag och maken var i Thailand och badade i turkost varmt vatten... ville inte alls gå upp.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare