Inlägg från: nennesjuttioåtta |Visa alla inlägg
  • nennesjuttioåtta

Barnkarusellen snurrar vidare

hahha vi skumpade idag ändå (just in case, pwaahaha), bara jag inte har feber så är jag het. Eller?!?!?!

• nennesjuttioåtta
    nennesjuttioåtta skrev 2009-02-04 20:20:49 följande:
    hahha vi skumpade idag ändå (just in case, pwaahaha), bara jag inte har feber så är jag het. Eller?!?!?!
    hihihi, ja, fast du är mer rödhårig än vad jag är *lite trumpen*. Jag är ju rödblond och blir mer och mer blond så det här kommer att sluta illa. :-s

Nu måste jag gå och äta när maken gjort mat...

på dig!
  • nennesjuttioåtta
    Vännerfan skrev 2009-02-04 20:17:20 följande:
    Jag med! Det är vi rödhåriga you know!
    fan det var ju DET HÄR jag skulle citera, hahahahahahahah!!!!
  • nennesjuttioåtta
    Vännerfan skrev 2009-02-04 20:21:47 följande:
    Fasen, nu när jag funderar kommer jag på att jag faktiskt kommenterade färgen på nåt sätt när maken satt upp den rostfria fläktkåpan med plasten på i stugan vi bodde i i somras... Oupps!!
    Hoppsan. PFFFFFFFFFFFFFFFFFAAHAHHA!
  • nennesjuttioåtta

Änywäj
    ha en trevlig kväll

/Inga from Sweden

• nennesjuttioåtta

Vänner
    det var min idé att vi skulle skumpa, jag var ju nyduschad, inoljad med barnolja (fatta vilken len hud man får!!) och kände mig oförskämt pigg i ett par minuter precis när han kom hem! Så det var ju bara att luta sig framåt så schwwinnng!

Eftersom jag tar sprutor nu så borde ÄL bli på tisdag, annars borde det bli lördag nästa vecka, och dit orkar jag inte vänta.

Jag är fortfarande hemma och pratade med chefen precis. Hon tyckte jag skulle stanna hemma imorgon också för att kurera mig ordentligt men jag får så himla dåligt samvete av att vara hemma när jag inte är däckad. Bara huvudvärk, grönt slem i näsa och hals, huvudet känns som en jättestor lollypopp (jag som annars har hattstorlek 54) och sover fram till 12, så att jobba borde ju funka..sådär... :-s

Ang avbetalning. Nej, har man inga pengar ska man inte köpa heller. Däremot har vi ofta gjort så att vi köpt tv, video och andra större grejer på avbetalning just för att få med oss sakerna från butiken och sen betalat alltihop när vi kommit hem direkt från sparkontot. Oftast får man ju en månad på sig då också utan att det kostar något.
    Vi har några vänner som verkligen borde tänka lite... Bl a ett par där ena partnern pluggar under barnledigheten och den andra jobbar 140% för att de ska ha råd (de har flera barn). Och då köper de en sprillans ny bil... Vad är det för fel på begagnat?

• nennesjuttioåtta

Blivande fru L skrev 2009-02-05 14:39:24 följande:

Nenne - blä för förkylning! Håller med chefen om att du ska vila imorgon också. /Sjuksystern
    Okej då! Jag ska hälsa maken det, han mumlar lite avundsjuk på mig när jag ligger kvar och han kliver upp. Men jag sa att jag ska komma ihåg det när han själv blir däckad...
    Med tanke på hur stor burken var så borde han kunna träffa. Om det inte är annan standard där du bor (eller att din man har en snopp i storlek som en colaburk).
  • nennesjuttioåtta

Lapinette
    men när tror de att mensen kommer igång igen då? Ska du bara avvakta? Låter ju skitknasigt!! Vem vill spilla sån tid i onödan? Fast å andra sidan, ska man kanske vila några månader efter ett X innan man blir gravid igen?? I så fall är det ju ÄNNU viktigare att systemet funkar som vanligt igen asap. Kram på dig!

• nennesjuttioåtta
    MSW skrev 2009-02-05 14:45:34 följande:
    Vi har kredit på vårt icakort, och ibland (tex när vi köpte dator i fjor) så tog vi av krediten och flyttade pengar när vi kom hem! Och då "lånar" man juh bara av sig själv..
    ja, så har vi också gjort någon gång och det funkar ju skitbra. Oavsett så har man ju redan pengarna.

Blivande fru L
    Han får hålla i slangen ordentligt, men om han har samma press som min make hade så blir han nog förvånad över att det inte kommer bli någon rekyl att prata om, än mindre att burken svämmar över. Tror det hämmar utblåset på stackarna, när det verkligen gäller. Jag skulle ha beställt den där sjuksysterdräkten i lack som jag tänkte!
  • nennesjuttioåtta

Liten med Mindre skrev 2009-02-05 14:49:46 följande:

colaburkstorlek - hugaligen! Fast man slipper ju göra så många knip för att känna nåt... (känner mig fortfarande lite slapp i musklerna efter Mindre, trots ivrigt tränande)
    Har du såna där knipkulor? Annars kan du göra egna av 1 st läskburk, fyll med sand och sätt ett snöre i kapsylen.
Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare