• Fru E

Barnkarusellen snurrar vidare

Ähh alla småkryp är lika illa

Skriker alltid på maken när jag hittar ett kryp inomhus så får han ta dem.....

Tänkte försöka mig på att göra chokladmuffins med baileys och daim i, undra om det kan bli gott.....

• Fru E

Nenne-varför skulle du inte äta godis???

• Fru E

God Morgon!

*dyker strax ner under deppmantel igen med Nenne (eller du ar inte kvar?))*

EGO-Gardagskvallen som skulle blivit mysig med firande av en kompis fodelsedag i februari blev mest konstig. Hon slappte bomben att de var gravida i 16:e veckan eftersom de missat ett par piller nagon gang da och da . De hade inte upptackt det forran hon var i vecka 12...........sa blev ingen trevlig kvall utan mest en plaga dar alla tyst viskade att ja men vi trodde ju att Ea med make skulle vara forst osv.......sa naturligtvis grattis men har svart att mena det nar de inte ens ville ha barn utan bara hoppsan kan man bli gravid om man inte tar pillerna som man ska!
    Vet att jag uppfor mig "barnsligt" men det har far mig att kanna mig sa j-vla misslyckad

• Fru E

EGO-(med andra ord dravvel)

*Hur svart ar det liksom att hitta ratt hal och bli gravid!!??!!!*

*Inte nog med att man ar aldst i umganget man ar tydligen helt misslyckad och infertil med an sa lange*

• Fru E

Hej hej tittar in lite snabbt......

Vet att jag antagligen reagerar "barnsligt" på den här hela historien med tjejkompisen men kan verkligen inte just nu vara glada för dem eftersom de inte ens ville ha barn nu, först om typ 2 år eftersom de haft det lite knaggligt. Men på något sätt måste jag hålla masken då vi är 5 tjejer som umgås rätt tätt och det vet jag inte riktigt hur jag ska lösa. Kan ju inte undvika henne i evighet......

Tanten ja......jo tror att hon är på gång....har spottings och igår på dagen kom det rött en gång vilket det gör ibland innan hon kommer så får se hur många dagar det tar innan hon kommer på riktigt så vi kan börja om.
    Min tanke var att ringa KK idag men sen fick jag spottingsen och tänkte att nu är det inte lönt att beställa tid om tanten ändå kommer så tvekar i valet och kvalet hur jag ska göra.
    Nästa fråga är om jag ska ta den sista Pergo kuren eller inte som jag har hemma.....gyn tyckte jag skulle göra det.......så antar att jag gör det får då vet jag att jag har ÄL iaf och cykeln blir mellan 28-30 dagar.

Mrs B-roligt att det gick bra på jobbet

Har precis fått en tårtbeställning från min kollega så i nästa vecka ska jag baka tårta, kul!

• Fru E

Förresten ingen som vet var man hittar mellan lila strumpbyxor????? Inte den ljusa varianten och inte plommon.....hittade ett linne på HM men inga strumpbyxor som matchade, tänkte ha dem under en svart klänning

• Fru E

Muggles-de hade det knaggligt i förhållandet när de flyttade in till sitt radhus för ett år sen ca. Sen blev hennes sambo arbetslös förra månaden men men har tydligen varit på intervjuer nu så det är väl inte det bästa. Men som sagt de ville ju inte ens ha barn så.........
    En av tjejerna ringde mig i i söndags förmiddag och undrade om allt var bra eftersom hon märkte på mig att något var fel i lördags men just då kunde jag inte prata eftersom tårarna kom hela tiden så skickade ett sms til henne senare och förklarade hur jag kände. Med henne brukar jag kunna prata om allt men det här vet jag inte riktigt hur jag ska prata om eftersom jag samtidigt inte vill verka helt knäpp eller vad jag ska säga....
    Pratade med maken i över en timme igår kväll så att han vet hur jag mår och det inte är honom jag är irriterade på. Han har nog inte vetat hur jag har mått egentligen av hela den här karusellen.

• Fru E

Lappis-jo har märkt det mer och mer men har inte innan velat "belasta" de andra tjejerna så att de tröttnar på mig......men nu kändes det lite ohållbart......funderar lite på om jag ska ta upp det med tjejkompis som vet hur jag mår eller inte...

Det som är skönt nu är att jag åker till Gbg nu på onsdags och sen är vi i Stockholm resten av veckan hos vännerna där uppe med bebis så då är vi iväg från allt annat här nere vilket ska bli jätteskönt!

Kommer att få besök av en liten 3 månaders gosa direkt när hon vaknar på morgonen för då kommer hon in till oss enligt föräldrarna

• Fru E

Cicci-egentligen tror jag inte att det är något fel som går att "bota" eller vad man ska säga utan att det bara är tanten som fått för sig att strula rejält denna cykeln. Jag har ju redan gjort ett antal VUL sedan vi började försöka och på alla har det sett bra ut. Men tror att jag ringer KK imorgon i jobborten ändå och beställer tid, ligger bara några meter från jobbet så kan komma ifrån när som. Jag är ju iväg hela denna veckan så kan inte bli nåt VUL innan nästa vecka.....

• Fru E

EGO-Hmmm KK här i orten hade en väntetid hos gyn på till slutet av april så ser inte så stor mening att beställa tills då..........då kan jag lika gärna hänga kvar hos den jag har. Där kommer man till snabbare och kan alltid ringa och lämna meddelande så han ringer upp igen.
    Tanten kommer nog inom ett par dar eller så...........

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare