Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Barnkarusellen snurrar vidare

Vickan - gick förbi butiken med smink - men givetvis hade den svarta mascaran precis tagit slut. Men de skulle nog få in mer idag - får ringa o kolla innan jag går igen.

• Liten med Mindre

Snaily - trist med morfar. Kram!

• Liten med Mindre

Oj, nervöst värre AM. Skönt med goda grannar...

Vad gäller chefen så vetesjutton om han hunnit läsa inbjudan. Har inte hört eller sett något svar.

Är det förresten någon som vet när/om man bör söka vård när förkylningen håller på länge? Har snutit gult i en vecka nu - påskgult idag, vad jag vet har jag inte snortat påskkyckling? Är i och för sig något bättre då hostan lägger sig och jag klarat mig utan nässprej sen i måndags kväll. Kanske kirrar kroppen detta gradvis.

Fast maken undrade om vi skulle skjuta upp försöken till nästa gång när jag kryat på mig. Jag tyckte "att vi kan väl lika gärna köra på", något han tyckte lät så där entusiastiskt och motiverande. Vetesjutton hur vi gör nu. Hade lite svårt att lista ut vad han själv tyckte i frågan - var inte beredd att diskutera det öppet i telefon på kontoret.

• Liten med Mindre

Det är lugnt - han vet vad jag har undertill. Väl valt...

En snorunge till på gång kanske...

• Liten med Mindre

Fast vi har kommit fram till att en ev ny bebis får vi nog ge smeknamnet "Större" och inte "Minst" som var på tapeten. Mindre är ju redan mindre än många - vad skulle hända med en Minst?

Får man äta lunch snart??

• Liten med Mindre

EA - fina snören och papper gör intrycket av presenten mycket bättre.

• Liten med Mindre

MSW - cinderella är väl inte jättedyrt - kanske någon kan följa med och vara barnvakt?

Eller så är det ett bra tillfälle att öva övernattning borta. Vi har fortfarande inte kommit till skott och varit borta en hel natt - blir ju sjuka hela tiden... Fast läggning eller väckning har de skött, morföräldrarna.

• Liten med Mindre

bluebride - vi använde "Andra Mosboken", Johanna Westman, när det begav sig. Nu har vi fastnat i burk-träsket.

Största hitten i början var majspuré, kokade frusna majskor, och pressade sen genom sil så att skalen försvann. Späd med bröstmjölk/ersättning och rapsolja eller osaltat smör.

• Liten med Mindre

majskor är vad man får om man tar bort "t" i slutet av majskort, och glömmer stoppa in "n".

• Liten med Mindre

Bluebride - standarden för smakportioner är annars att mosa rotsak/grönsak med bröstmjölk/ersättning samt rapsolja. Börja med ljusa/gula saker och öka på med annat sen - en i tagt i 4-5 dagar.

Muggles standardtips är bra: growingpeople.se De har fina matrecept/tips.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare