Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Barnkarusellen snurrar vidare

Telis - jo, så är det ju, musklerna måste luras att slappna av, eller jobba rätt, eller vad det nu kan vara. Annars spänner i alla fall jag bara emot.

Vet hur det känns när maken försöker massera en öm punkt och tar i för kung o fosterland. "Men det ska kännas och göra lite ont" NÄ, det ska inte kännas som att jag vill hoppa upp o klappa till någon.

• Liten med Mindre

Oh - grattis - var ska ni gå? Nyfiken och dreglar redan.

• Liten med Mindre

Förresten - vem trodde att upptakten för en trevlig kväll i går kunde vara hemgjord pyttipanna med ett glas mousserande.

Och här har vi i flera år trott att det måste till oxfilé och dyrt vin för att få igång romantiken ordentligt...

• Liten med Mindre

Långbro - måste kolla var det är.

• Liten med Mindre

Oj, de har verkligen "lokalt" tänk i sin meny. Spännande!

• Liten med Mindre

Måste varit procenten - vi kände oss varma o goa redan efter första slurken. Tur att vi är billiga i drift.

• Liten med Mindre

Aha - så koko-sambon är en ur högen...

Ni glömmer ju att man måste krydda pytten o bubblet med lite tjusig förpackning.

Träffade maken på en föreläsning om vår gemensamma hobby, och sen var han ihärdig som en igel hela sommaren tills jag gav efter.

• Liten med Mindre

AM - du tar ett stycke shoppingsugen man med kreditkort och beger dig till närmaste underklädesaffär med rea. Tittar ut något ni båda tycker är snyggt, eller bara ok ur din synvinkel, och shoppar.

Et voilà!

Fast man måste ju använda kläderna med förstås.

• Liten med Mindre

Frejis - angående shopping så kan maken nog alltid shoppa prylar och underkläder (till mig...).

Det senare är en önskan han sällan får uppfylld eftersom jag vill handla sånt själv. Men ibland är jag "snäll". Inte för att han har konstig smak, men jag är inte bekväm med att någon annan bestämmer.

Är lite sur på de på jobbet att de inte kan offra sig o äta upp den sista chokladen, som jag annars moffar i mig. Före påsk försvann det billiga godiset i ett nafs. Men de här finare tryffeläggen som står i receptionen har hållit sig hela veckan, fortfarande massor kvar trots att jag kämpar.

Sen är jag stolt över min dotter. Frågade på telefon var näsan är. Och hon petade på pappa på näsan. Så han var ju tvungen att fråga vad jag hade sagt till henne. Och frågar vi var magen är så lyfter hon upp våra tröjor och ger oss en magprutt. Det blir intressant att se vad som händer på bvc-kontrollen om de frågar nåt sånt...

• Liten med Mindre

koko - förut kunde hon till och med säga "ennä" och peta sig själv eller Nalle Puh på näsan.

Men numer är det andra ord som gäller. Lustigt hur de överger vissa saker de lärt sig, till förmån för andra. Men andra blir kvar förstås, som "botta" =borta=tappad på golvet eller faktiskt inte synlig

Åh, jag vet, mest jag som tycker det är roligt att höra. Sorry!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare