Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Barnkarusellen snurrar vidare

nenne - skulle behöva din mans minne.

En tjej har hälsat flera gånger på mig på gymmet, som att hon är mer än någon som har kört mina pass. Men jag kan inte placera henne någonstans, vare sig som cykel-kollega eller annan tidigare kollega, vän eller någonting. Och nu har det gått för lång tid för att jag ska våga fråga. Hon hälsade så självklart första gången, och då blev jag så överraskad. och på den vägen är det.

Nästan så jag smyger in o kikar att hon inte är där.

• Liten med Mindre

nenne, ore, lappis - får nog erkänna att jag har ett riktigt uselt personminne (har alltid sagt tvärtom innan, men senaste åren har seniliteten kommit).

Fall 1 - tjejen på gymmet

Fall 2 - några år sen, en tjej mitt emot mig på tunnelbanan hejar jätteglatt och börjar prata, och jag blir ett stort frågetecken. Piiinsamt - vi gick 2 år på gymnasiet tillsammans, har följts åt hem ett flertal gånger och haft godispyssel hemma hos mig.

Fall 3 - åter på tunnelbanan. En lite äldre dam slår sig ner och heja väldigt glatt och överraskat. *fågelholk* Jo, vi har ju bara delat rum på en två veckors dykresa till Filippinerna något år tidigare. "Förlåt - kände inte igen dig med kläderna på"

Känner mig som en riktig Doris-fisk som sammanfattning.

• Liten med Mindre

Nenne - jag kan hjälpa dig ro! Har inte tid att titta på saker jag borde göra på nätet - och bör än mindre skaffa fler saker att kolla in.

Det finns kanske en anledning att jag är den med sämst personkännedom i kretsen? Gäller fö även kändisar, låtar, filmer och böcker.

Undrar om det är mer än träning o mat jag är fin på?

• Liten med Mindre

Trevlig helg Ore!
    Trevlig helg alla andra med!

May the "tant" stay with me and not find you!

• Liten med Mindre

Fortsätter med kramar till alla krassliga stora och små.

Min förkylning är väl på tillbakagång, och Mindres blommade upp för fullt i helgen när vi bodde borta. Givetvis. Så hon sov inte särskilt bra lill-skruttan, främmande rum med en massa snor och guck i kroppen. Ingen annan sov längre än 1 timme i taget heller första natten... Just då ligger man o svär rätt bra över att vi inte var hemma och sov istället.

Nåja, barnvakterna klarade väl dagen rätt så bra, och jag hade lite "egentid" med 1300 andra anställlda på gymmet. Provade barnträning och Bollywood-dans. Attans vad sexiga vi kände oss när vi vickade loss händer fötter o rumpa till skramliga indiska toner. Och jag tror sällan jag haft så kul på en gympaklass som på barnträningen. Så grymt bra instruktörer - fick alla att släppa loss som små barn - plocka stjärnor, cykla på picknick, jaga lejon, åka skidor och rocka rockring.

• Liten med Mindre

Lappis - hoppas att du får hjälp idag. Den här historien är ju rent absurd ju!

Tinga - lycka till med huset! Inte lätt att hitta något man gillar har jag insett nu. (Vi gick på ännu en nit igår - lurade av bilderna som vanligt.)

Jo - förresten, ovan på förkylning och sömnbrist kom ju tanten smygande ljudlöst. Det gör mig inte så mycket, hon är rätt så beskedlig förutom jordens huvudvärk i fredags o lördags. Vill få ordning på mina egna tankar och egna kroppen först känns det som. Sporadskjuter väl lite åt rätt håll fram tills i maj, sen blir det tunga artilleriet.

• Liten med Mindre

Nenne - grattis till fin blåsa!

När jag hostade som värst (rethosta), hjälpte det att ligga på sidan, istället för på rygg. Fast det har du förstås prövat innan du hamnade på soffan.

Fortsätter propagera för varm ingefärsdryck och utesluta mjölkprodukter medan hostan pågår. (Om det är slemhosta i alla fall.)

• Liten med Mindre

Läsa matrecept så här dags på morgonen är lite kämpigt. Sitter med oinspirerande rapporter och försöker låta bli att äta upp morgonsmörgåsen, så att jag har den till mellis.

Idag är första dagen på resten av mitt liv, och nu ska jag bli vän med magen. (Igen, för vilken gång i ordningen??) Färre smörgåsar, och hårda restriktioner på glass och cookies.

Kan gissa att det laddades i helgen, med glass, kakor och två hemgjorda semlor. Mums! Får börja min "fasta" tidigt iår, för inte har väl fetisdagen varit ännu?

• Liten med Mindre

MSW, krya på er. Hoppas att er visning är givande imorgon!

Jo, jag tar tanten med ro än så länge. Ser själv fram emot en ansiktsbehandling i eftermiddag. Myyyysigt!

• Liten med Mindre

Muggles - tänkte också att killen kanske tycker det är pinsamt att fråga en snygg skarp tjej frågor, och hellre går till killarna som han vet hur han ska hantera?

Ore - jag hade massor med gånger som jag var fullt övertygad att det hade hänt något, och så blev det platt fall. Boobsen var sprängstora och ömma ända från ÄL till mens en gång, eller så kom det en jättemysko lite blödning 1 vecka efter äl. Inte då heller. Det gör så ont att trilla från sina små rosa moln som man tillåtit sig klättra upp på. KRAM!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare