Inlägg från: Fru FruLLan |Visa alla inlägg
  • Fru FruLLan

Barnkarusellen snurrar vidare

ahhhhhhhhhhh
    Ser att AM skriver om latte

Eftersom ni är utsedda som min "hjälp fruLlan att bestämma sig" krets. Så undrar jag.
    Vilken espressomaskin ska man köpa.
    Har funderat sååååååå jävla länge.

jag vill ha en som inte är för stor och otymplig utan tar lite plats och helst är snygg.
    maskinerna för pods är ju smidiga MEN jag anser att jag måste dra mitt strå till att inte öka sopberget så ur miljösynpunkt kan jag inte välja en sån.
    men vilken ska man välja....????
    Sååååååsvårt
    hjälp

• Fru FruLLan

hejsan tjejer

kan inte riktigt skriva god morgon. För jag är såååååå satans trött så jag vet inte om det verkligen är en sån himla god morgon.
    Det var en viss liten borre som vaknade vid ett tiden i natt och var SKITGLAD. Han snackade och höll låda och sjöng. det var bedårande gulligt MEN inte vid den tiden.DSå vill jag verkligen sova särskilt som väckarklockan ringer 05...
    efter ett väldigt bra tag slutade han tjattra och somnade men då hade man ju missat en del sömn.

MEN
    vad ska jag gnälla för... vad är lite sömnbrist mot vad vissa andra i tråden känner och upplever.
    Jag har läst en del udner förra veckan men inte haft möjlighet att kommentera.

Menne min älskade lilla ögonfransflicka. vad otroligt ont det gör i min själ när jag läser dina inlägg. Jag vill bara ta bilen över och ge dig en stoooor kram och sitta och snacka skit hela dagen. Hjärtat. Det känns så futtigt att försöka komma med glada tillrop och trösta. jag är ju nämligen själv ganska så allergisk mot allt vad pepptalk heter... tyvvär.
    MEN jag kan ändå inte låta bli att nämna att det KAN ju finnas en försvårande omständighet i det här med järnvärdet som är kajko osv.
    MEN jag förstår att det känns hopplöst och tröstlöst just nu. Och jag vet verkligen inte vad jag ska säga för att inte komma med plattityder utom att jag tänker på er, känner för er och håller alla sjutton tummar för er.

och det här emd katten...
    alltså ibland undrar ju varför precis ALLT måste jävlas samtidigt. VEM är det som får sig ett sjuktligt gott skratt på ens bekostnad de perioder då precis allt bara går fel??? jag fattar inte.
    Jag har förstått att ni verkligen vill ha en raskastt av samm ras som sweetan. Fpör annars, ja då finns det ju sjuktligt mycket katter att få tag på. Om ni nu "bara" vill ha en katt¨alltså.
    kanske ska köpa en gatukorsning omgående för att ha som sällskap för den kommande raskatten?
    Min uppfattning är ju nämligen att katter ska vara två ALLTID så kanske kan det vara nåt. Skulle rekommendera det. Jag köpte min äldsta katt när jag var sååå sjukt nere i ett svart h¨ål, sjuk, sjukskriven och fick i behandling. Den trösten som den katten gav mig då kan jag ALDRIG beskriva.Katter ger så otroligt mycket så jag tycker precis det är vad ni behöver (sen blir ju folk på smällen när de skaffar husdjur). Kisse nummer två är självklart lika bäst även fast han inte varit samma "mentala helare".

EA även dig vill jag skicka sååå stora varma kramar. Förstår att kalaset och middagen föll HELT platt efter det budskapet. och jag tycker inte för allt i hela världen att du ska be om ursäkt över vad du känner inför deras graviditet. Jag förstår HELT och fullt och även fast jag inte känner personerna i fråga så tycker jag precis som du faaaaaan vad orättvist. varför "blir" bara dom gravida när NI jobbar för det.
    VARFÖR är barnfabriken inte alls rättvis?????
    Stor stor kram till dig och jag verkligen önskar att det kunde varit ni som fick sitta på middagen och outa erat pluss. Hoppas den dagen kommer.

Stora kramar även till lappis och vickan som också brottas med jobbiga tankar och en jävlig barnfabrik. Fast om än på helt olika sätt.

BS: jobbig sits där med ortopeden och ev att det tagit. jag skulle själv HELT klart gå dit MEN berätta att du eventuellt kan vara gravid. Sen får du rådgöra med honom och se vad han säger.

Cicci: Skönt attd et ordnade sig med Dubai. ha en super skön vecka och bra att du fick hem din stol, den kommer ju snart att behövas iallafall
    men jag måste fråga hur det är hemma nu inför resan? jag hoppas verkligten att din resa inte ställer till det medllan dig och maken. Ni har haft det jhobbigt nog. Jag skulle ju själv aldrig åkt om maken varit totalt emot det, just för hemfriden skull sen av respekt för att han är emot. men det är ju jag.
    Men jag hoppas det inte blir tråkigt mellan er av det här. Kan förstå att han är orolig.

Vi har ju problemet med Metallica konserten. Den blir ju nu 4e maj. jag tror att det är SUPERLUGNT att gå och jag vill såååå jävla gärna gå . Ni kan inte fatta hur mycket min själ skriker efter gamma master of puppets! MEN
    jag vet inte om jag måste ge bort biljetten och stanna hemma
    maken tycker det är för nära BF och tror att ljudnivån kan vara skadlig. Och jag kan faktiskt inte gå om han är helt emnot känner jag. det är ju lika mycket HANS bebis fast i min kropp... men men det hela är inte avgjort än. vi får se vart vi landar. Men det lutar mot att jag återigen missar dom

Nåja
    puss på er alla.....

• Fru FruLLan

kängu:
    jag tror inte heller att det är någe farligt alls för bebisen att gå på metallica. tvärtom det är bara bra att börja indoktrinera sina barn tidigt Så jag tror att det är hellugnt att gå.
    MEN min käre make är lite orolig. han har läst nån undersökning om hur skadligt ljud är för foster/bebisar och hur just konserter är skadliga. Så han är orolig och tycker att det är onödigt och chansa. Just det argumentet kan jag faktiskt hålla med om. varför chansa. det är ju inte så att det är sista chansen i historien att se metallica spela. Eller hur. Särskilt inte som maken sagt att han betalar både resa och konsertbiljett för att jag ska kunna åka och se dom senare under året.

men som sagt jag är personligen inte särskilt otolig och frågan är inte avgjord än. MEN om han verkligen tycker attd et känns fel kommer jag inte att gå. Just av orsaken att det är likamycket hans bebis och jag har ingen rätt att göra saker som han tror är skadliga för bebisen. Ja inom rimliga gränser då.... skulle han vara orlig för massa småskit skulle jag tala allvar med honom. Men en konsert och buller... ja jag kan förstå hur han tänker.

Måste bara fråga vilken metallica låt ni spelade i kyrkan? är ju själv inte nåt aktivt fan numer men anser att det inte finns NÅT som går upp mot metallicas 80 tals plattor.
    borren är ju döpt efter Maidens maskot eftersom det är makens gudar och jag vill då döpa denna bebis efter metallica men det finns liksom inte samma klockrena val av namn där. Inte heller för min gamla kärlek Nick cave. Får se hur vi löser det enorma PROBLEMET

• Fru FruLLan

Mugglan:
    beklagar dödsfall! stor kram!

cicci: vad skönt att det är unedr kontroll. Jag blev bara så orolig att resan kanske skulle ställa till lite oreda mellan er. Och det vore så trist. Men så klart att han är ledsen över att hans fru och barn åker. det vore ju hemskt annars. men bara det inte är så att man är så oense att man blir osams. men så var det ju inte så det är ju lugnt. Lite hederlig saknad är ju bara nyttigt
    Då kan du ju verkligen njuta av semestern och bara ha det skönt. är lite avis måste jag säga. men jag skulle alllllllddddrig få ledigt just nu
    så resa är bara att glömma.

men men hoppas du får det super mysigt!

Angående konsert så har jag fått som svar att det inte är farligt så länge det känns bra för en själv. Som du nämnde så kändes ju basen för dig obehaglig och då är det ju fel. Så om jag går så blir det ju under förutsättning att jag går hem om det känns för högt. Men men vi får se hur det hela slutar. Det lutar nog åt att jag inte kommer att gå med tanke på makens oro.... men vi får se.

det är ju så typiskt hade ju biljett till de spelade på stadion 2007 men då var jag ju gravid med borren och ung i samma månad som den här gången och kunde inte gå.
    det verkar helt enkelt gå troll i mina metallica konserter....

• Fru FruLLan

Cicci förresten
    vi måste se när ni kommer hem. dels för att ses men jag vill även få se er vagn!

• Fru FruLLan

Hejsan tjejer
    Har varit inne och läst i veckan men det har inte blivit av att jag skrivit nåt

Tinga: Vill skicka en otroligt stoooor kram till dig. Jag tycker att du är så himla stark och duktig! tycker inte om att använda ordet duktig egentligen så här... men jag kommer inte på nåt annat ord som är bättre. För du är verkligen DUKTIG som kämpar tragglar och puuslar. Och när det ändå inte funkar riktigt så ger du inte upp utan söker hjälp utifrån. Det tycker jag verkligen är super strongt! jag hoppas bara att ni verkligen får ordning på maten så att din mammaledighet vänder till något positivt. Önskar att man kunde hjälpa till på något sätt. Kram igen.

orkar inte riktigt kommentera mer är inte alls i form. Trött som sjutton och lite låg. Förmodligen av tröttheten. har en dag när jag känner att ingen tycker om mig

Om nån undrar så kan jag även rapportera att måndagens samtal emd BM angående könsångesten var ett rikigt fiasko det gav verkligen ingenting. Eller jo... jag var faktiskt mer ledsen efteråt. Had nog tänkt på det för mycket och blev deppig utan det. Vet fortfarande inte hur jag ska få rätsida på allt. Fast det är ju bara att gilla läget snart. det kommer ju komma en kille, det är nåt jag får leva med.
    Men jag vill INTE känna så här!!!!!!!!!!!!!1
    Jag vill bara vara glad.

Förlåt inser att mina problem är så enormt futtiga med tanke på vad många andra kämpar med.

Kramar till nenne. Hoppas att du inte ligfger under manteln fortfarande.

• Fru FruLLan

smygläsaren tassar in.

cicci hjärtat:
    Såg att du fått förvärkar INTE bra, behåll prutten där inne ett tag till!
    MEN jag har mobilen på nattusbordet och kommer på sju röda sekunder om ni ringer mitt i natten! Så långt är det ju inte från söder till ö-malm. Så tveka inte ring!
    Även dagtid så klart! men då kanske du hinner känna lite tidigare till och med och marginalerna är större. Och så långt är det ju inte från jobbet....
    Nog ska vi ta hand om viren så du kan föda utan att nån leker med en bil på magen på dig

PUSSSS

smyger ut igen....

• Fru FruLLan

Smyger in på förhudsmockasiner så tysk/tyst jag kan.

sen RYTER JAG!!!!!

CICCI GÅ HEM!!!!!!
    Faktiskt helt ärligt gumman.
    Lyssna på kloka Tinga (super grattis till maten förrestne SÅ KUL) som ju faktiskt vet vad hon talar om! Neo är inte kul! Och min kompis du vet vars barn kom "bara" 7-8 veckor för tidigt fick ju ligga där i 4 veckor, sondmatas i över två månader och har svårt med vikten. INTE KUL!

En kollega blev sjukskriven heltid nu och beordrad sängläge i 3veckor för att hon har sammandragningar och öppnar sig och hon ligger ändå 1 månad FÖRE dig i graviditeten. Men man vill TROTS det att bebisen stannar där inne.
    Så hem och VILA!!!!!
    NU!

kokos: Vad söt du är hjärtat! värmer min själ! Kladdkaka....
    Liten: självklart ska du suga åt dig av pussen, här kommer en till
    Vinkar till vickis och msw!
    Frejan: följer förresten hela din nupp story fixerat! Stor kram!

• Fru FruLLan

smyger in
    kan inte hålla mig utan måste bara fråga.

Hur går det för AM? ingen bebis än?
    Jag ju smygläst men trots allt missat...
    hur blir det nu emd förlossning kontra snitt? är det beslutat? Igångsättning?
    Sååå spännande
    hoppas du mår bra.
    Är så nyfiken på hur det går!

KUL att nenne sprayar också! härligt att du verkar må bra trots hormoner. Hoppas det fortsätter så! vad fort det gick fram till spraystart!

och telis donator har lämnat i redet COOOLT när börjar er process?

• Fru FruLLan

hej piggis

vad kul att inskolningen gått bra!
    Och välkommen till det otroligt snabbt snurrande ekorrhjulet! det är otroligt vad inrutad dagen blir emd dagis hämtning och lämning. Iallafall om man som vi gör allt och lite till för att hålla nere dagistiden för borren. Vill inte att han ska för långa dagar trots att han älskar dagis. Så det blir tidiga mornar och sena kvällar för mig och maken för att få ihop tillvaron. Vi hinner aldrig ses i veckorna pga av jobb och aktiviteter så helgerna blir otroooooligt viktiga för familjen.
    men det går bra.

men som sagt, jääääklar vilken omställning tycker jag. och inrutat. Drasitsk skillnad också för jobblivet för en tidigare arbetsnarkoman som mig....

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare