• Fru E

Barnkarusellen snurrar vidare

Nenne-*fniss* sådana människor är så roliga att titta på när de tränar för första gången livar upp passet för oss andra

Jag kör en blandning av spinning, step och powerpass. Måste verkligen ta tag i det nu men har prioriterat gästrummet ett par veckor

• Fru E

Nenne-jag tog med mig maken på ett vanligt gympapass när vi bodde i Lund, gudars va roligt jag hade åt honom

Men nu har ju Frejis lyckats au naturel

• Fru E

Att ha bärsele/sjal är himla praktiskt lätt att ha med barnet överallt och det känner sig i tryggt förvar. Min brorsdotter som kom 2 månader för tidigt levde nästan i bärsjalen den första tiden när de var hemma, smidigt att ha henne där eftersom hon var så liten.

Ore-försök att njuta lite med

• Fru E

Hmmm.....har inte riktigt bestämt mig vad jag tycker om menskopp....jag har ju inte ens lyckats komma överens med tamponger än (hur svårt det nu kan vara liksom med bara ett hål )

• Fru E

Här blir det antagligen en liten rödtott när det är dags eftersom maken är rödlätt och blir röd som en kräfta i solen

• Fru E

*knuffar mig in i Mugglans cyklingsgäng*

Har ungefär 100 saker som jag vill göra innan jag tar helg men inser att jag inte hinner börja på alla eller ens kan få dem klara vilket inte heller är rimligt. Men tycker inte om att ta helg och känna att man inte hunnit med det man velat så man ligger i fas.

• Fru E

Dags att börja packa ihop sig och gå hemåt mot tapetsering och veckohandling,

Trevlig helg på er

• Fru E

Oj här var det lugnt idag

Passar på att hoppa in här när maken ändå har snott skruvmejseln så jag inte kan skruva längre

Hittentills så har jag planterat blommor (påskliljor, pärlblomster, penseer och ranukel ute och planterat om mina övervintrade pelargonier för att se om de överlever), bytt dörrar mellan tvättstugan och badrummet, bäddat rent i sängen och gjort ingefärsdoftande smoothie
    Nu står tapetsering och annat pyssel på schemat.

EGO-vet inte riktigt vad kroppen håller på med men det verkar som om den fått spunk.......har ännu mer spottings nu och är på dag 10 ikväll så vet inte riktigt vad den vill eller hur jag ska räkna dagarna.....jag kan ju inte räkna att jag har tant till dag 10för jag har ju inte tant.... men kan man ha spottings och ändå få ÄL på typ dag 16-18???
    Tur att jag ska till gyn på torsdag så kan fråga då.....

Kram på er!

• Fru E

Muggles-vi kan bilda klubb du och jag med skum cykel . Jag hade ju tant från den 19:e till den 24:e och sen slut men sen har jag haft rätt mycket spottings sen den 26:e och har fortfarande. Så här har det slösats med simmare som Nenne brukar säga (dvs maken har fått sitt men inte jag), känner sig inte så himla feäsch och sexig med spottings precis......jaja dag 14 är på onsdag men tror inte på ÄL då men får se vad gyn säger. Hade varit kanonglad för en "normal" cykel som Pergon verkar ha förstört....
    Så slut på klagan för idag

Vickan-stor kram till dig! Man tar alltid det hårt även om man vet att en nära person ska gå bort. Jag tror inte man riktigt förstår det förrän det verkligen händer.

Page-vink vink vill också ha en vovve men har inte tid, plats och makens bror är superallergisk....

Nenne-håller tummarna för dig

BS-inget roligt att vara sjuk

Annars har helgen varit ovanligt produktiv ur alla synpunkter förutom i barnverkstaden. Gästrummet är äntligen klart men jädrar vilken tid det tog! Maken är grymt noggran vilket är kanon. Nu ska bara dörrfoderna upp men det får vänta ett tag så maken hinner med sitt lite.
    Skickade med maken 4 tomatplantor imorse så får se om de överlever han berättade nämligen att ett par av hans kollegor hade ett miniväxthus på jobbet som de donade med så då kan ju inte maken vara sämre.....

• Fru E

*springer till frukostmöte och sen avd möte fram till lunch*

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare