Inlägg från: nennesjuttioåtta |Visa alla inlägg
  • nennesjuttioåtta

Barnkarusellen snurrar vidare

Lapinette
    nejnej, vi ska planera in den om en vecka, alltså ha ivf-samtalet. Tror nog inte att det drar igång direkt men förhoppningsvis före sommaren. Eller vad tror du, hur brukar de göra? Träffa bara för att säga att det blir sen eller sätta ett startdatum??

• nennesjuttioåtta

jag har iaf slutat svettas om nätterna, fast vet inte om det hade hänt ändå eller om akupunkturen satt schwiiinnng på kroppen. Jag har ju alltid svettats då och då och mer eller mindre sällan så det kanske hade hänt ändå men eftersom det har varit i stort sett varje natt i två veckors tid så undrar man ju vad som händer med kroppen. Har tagit nya blodprover för järnet och doktorn ska återkomma om det nästa vecka, hoppas hoppas hoppas att det inte är det jag tror att det är, och vad jag läst så har det inte ens något att göra med infertilitet så det gör inget om det inte skulle vara något
    Äh, jag skriver som en kratta idag.

F ö är jag skogstokig på min dator för indesign stänger ner sig innan jag ens hunnit göra ett kommando. Vad fan ska jag göra, jag är så jävla oteknisk!

• nennesjuttioåtta

Lapinettisen
    vi tog såna prover före inseminationen, både mannen och jag, så det borde vara avklarat. undrar vilken metod de vill att jag ska köra? Herregud vad skadad man är, men tacksam, att man redan har lite koll på vad saker och ting är. Tack för att ni finns!

• nennesjuttioåtta

lappis
    Hemokromatos.

Den akun jag har verkar inte ha någon koll egentligen, å han vet itne varför jag svettas men tydligen händer det något. Hans teori är, eftersom det brukar vara vid samma tidpunkt varje natt), att det har med levern att göra. Enligt honom så jobbar den intensivt mitt i natten med rensning eller nåt sånt, och eftersom levern förmodligen inte mår så bra av mitt höga järnvärde så låter det logiskt. Dock trodde inte min husläkare på den teorin.

Aha, så den långa blir det då troligen. Hur lång är en lång? 5-6 veckor? Hurra! Då blir det ett vårbarn!

• nennesjuttioåtta

och levern ska ju må bra om man ska bli gravid, enligt akun...

• nennesjuttioåtta

liksom njurar, mjälte och allt annat som jag fuckat upp med att äta järnskrot istället för att lyfta det.

Å andra sifan sa han att jag skulle få i mig massa C-vitamin men eftersom det hjälper till att ta upp järn så tror jag inte det är så bra idé. Dock vräker jag i mig B-vitamin i alla de slag.

• nennesjuttioåtta

perfekt, jag som äter ägg varje frukost! Fast inget varmt till frukost, jo te ibland. men helst ska man ju dricka grönt men det tycker jag smakar hö.

Den där levern verkar vara inblandad i mycket! Jag vågar inte fråga om örter ifall att jag åker på att dricka det, hahahaha! Fast det kanske skulle göra susen i musen....

Min tunga har blivit mycket finare varje gång iaf, alltid något

Början man spraya vid mens?

sv.wikipedia.org/wiki/Hemokromatos

• nennesjuttioåtta

lappis
    jag tycker det är hur intressant som helst med dina aku-inlägg så sluta inte med det!

• nennesjuttioåtta

oki, jag får väl börja med det då. har en burk te som pappa fick av en skock japaner som han skjutsade runt med bussen som de drack hela tiden. kanske är något helbrägdagörande? Så det är alltså även bra för att hämma järnupptaget *nickar funderande*

Hemokromatos...grejen är det att det finns i släkten och det är ju ärftligt så... Det ser ju så där halvbra ut på prognosen.

Oh, tre veckor efter mens! Jag som kommer (borde) ha mens veckan före samtalet, då kanske det kan dra igång ganska snabbt om vi har tur (fast det brukar vi ju inte ha...)

• nennesjuttioåtta

AM
    Det visar sig, jag hoppas ju såklart att du har rätt för vem vill vara sjuk?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare