• Izzie

Barnkarusellen snurrar vidare

Muggles - Skönt att det blev ett bra avslut o jag kunde inte låta bli att fnissa lite när jag läste om testamentet Verkar ha haft skön humor!

EA - Men vad trist! Hoppas att det bara var en liten färgad flytning bara som försvinner... Kram!

Cicci - Bra att läget hemma är bättre nu, hoppas att ni får vara friska och att läget förbättras ytterligare när ni får sova bra och slipper segdragna förkylningar som tär på energin.

Koko - Skönt att helgen gick bra även för dig! Spännande med Nupp/kub oxå. Ang bf-datum så fick jag ju ett datum där ÄL skulle inträffat långt senare än vad den faktiskt gjorde. Vet med säkerhet att vi inte hade sex då när de påstod att M blev till... Man får väl ta det med en nypa salt...

Lappis - Åh vad skönt det lät med lite vår!!! Är inte alls avis... Men självklart unnar jag dig lite härliga tider. Det är du väl värd efter all skit i år. Hoppas att det är mensen nu och att det är början till det definitiva slutet på den här segdragna x-historien.

Frejis - Förstår att du känner dig lite nervös inför UL-et. Skönt att det är snart iaf och att du kanske kan börja glädja dig på riktigt efter att du sett att allt är bra så här långt. Usel service från skoaffären förresten. Stå på dig tycker jag, och be butiksägaren ta en titt. Att skylla på dåligt väder är bara en taskig ursäkt för att slippa ta ansvar för sina produkter. Om inte skorna tål väta måste det stå angivet i skorna eller kommuniceras i samband med köpet.

Nenne - Så det är dags för ivf nu. Vad innebär ett ivf-samtal? Ivf är ju en speciell process och verkar vara krävande på alla plan, men många lyckas trots allt...

• Izzie

Tinga - Japp, nu ska maken vara hemma på heltid i två månader. Känns bra att jag kan koncentrera mig på jobbet fullt ut och att jag inte har några fasta tider att passa till att börja med. Tids nog blir det dags för inskolningsoro och vabbande...

Hur resonerar ni som har tvillingar? Hur planerar ni föräldraledigheten?

Har för mig att du var lite less på ditt jobb innan du gick hem, planerar du att byta eller jobba kvar?

• Izzie

Nenne - Eftersom du inte verkar vilja ha någon annan reaktion på din situation så svär jag väl helt enkelt med dig. Det var ju fanihelvetesjävlaskit att det inte funkar. Och jo, jag förstår att du tar ut all bevikelse i förskott, för du har ju hoppats så många gånger förr men ändå inte fått ut nåt av det. (Men man vill ju muntra upp dig för att du ska må bättre)
    Helveteshelveteshelveteshelveteshelveteshelsveteshelvete

• Izzie

Liten - De i min omgivning som opererat sig har det gått jättebra för. Nu är väl det bara ett par stycken som har gjort det, men de har haft lyckade resultat. Har själv inte synfel så jag vet inte vad jag ska råda dig till. Kanske drar det ut processen och bara gör den jobbigare (och dyrare?) genom att operera ett öga i taget, men det kanske kan lugna oron? Är det en möjlighet enligt läkarna?

Kul med prinsessbröllop! Bröllop är ju kul i största allmänhet och varför ska inte hon (dom) oxå få ha lite ego-nöje? Fast jag får lov att erkänna att jag redan nu börjar tröttna på allt bröllopstjat i media, så det bådar ju inte gott för min hälsa med tanke på att det är över ett år kvar till bröllopet...

Har inte hunnit läsa ikapp gårdagen så det ska jag göra nu om jag hinner innan mina gäster kommer...

Återkommer!

• Izzie

shit, ägnade 1,5 h åt att läsa ikapp de senaste dagarna, sen tog orken slut och jag tog lunch. Nu minns jag inte vad det var jag sulle kommentera...

FruL - Trist med simmarbeskedet, men skönt att det finns en trolig lösning. Hoppas det går fort att komma fram i kön!

Lappis - Va skönt att ditt värde fortsätter att minska. Det går klart åt rätt håll iaf. Vad säger CvL om fortsättningen?

BS - Stackars stackars lilla Iris! Igen! Vilken satans otur hon har. Hoppas det går bra med handen!

• Izzie

Ska till Göteborg imorgon tillsammans med syrran o Matilda. Ska klippa mig på T&G och hitta en snygg bh, tänkte jag.

Undrar om ni Göteborgstjejer har ett bra tips på vart man kan ta en aktiv ettåring så hon får leka av sig lite medan jag klipper mig? (Syrran är barnvakt) Något café med lekdel? El likn. Gärna centralt förstås och allra helst i närheten av T&G?

• Izzie

Nähä, nu måste vi iväg på babysimmet. Återkommer!

• Izzie

Muggles - Tack för tipset om Glädjebubblan! Matilda hade haft jättekul sa syrran...
    Apropå tv'n, så tycker jag nog att ni är kvalificerade för en ny om den gamla är 15 år gammal och dessutom i tjockformat

EA - Instämmer med övriga ang den j-a skittanten. Hon har visat spår på ingång ävem hos mig så kanske vände hon i din dörr? *hoppas* Kram!

BS - Vilken tur att det gick bra med Iris hand! Synd bara att de missade blodprovet. Hoppas helgen har varit bra och olycksfri!

Här håller jag just nu på att packa ihop allt till imorgon. Min härliga föräldraledighet är över för den här gången och imorgon väntar jobb på heltid igen... Känns nästan lika overkligt som det gjorde i dec 2007 då jag gick hem och väntade på att min lill bebis skulle födas. Nu är det ingen liten bebis längre och det datumet som kändes så avlägset då, är här nu. Det är med rejält kluvna känslor som jag ser fram emot morgondagen. Visst ska det bli kul att träffa alla jobbarkompisar och komma igång igen, men samtidigt har tiden med Matilda hemma verkligen varit helt fantastisk och överträffat alla mina förväntningar med råge! Jag trivs verkligen med att vara mamma och det kommer jag såklart fortfarande vara, även om det är dags att lämna över stafettpinnen till maken nu i nio veckor och sedan till förskolan...

Nä, nu ska jag inte sitta här och vara sentimental. Matilda har iaf gjort vad hon har kunnat för att underlätta för mig. Hon har varit sitt gnälligaste jag hela helgen och dessutom sovit dåligt så i eftermiddags såg jag nästan fram emot jobbstarten

Tyvärr sitter jag i kontorslandskap och vi har internetförbud på jobbet, så några inlägg i tråden på dagtid lär det inte bli på ett tag. Ska göra mitt bästa för att läsa ikapp på kvällar o helger.

Kram o gonatt!

• Izzie

Koko - Grattis i efterskott! Lät smaskigt med tårta!

Lappis - Vad skönt att du haft två blödningsfria dagar nu. Det måste vara underbart att äntligen börja känna sig som vanligt. Kan mycket väl förstå dina tankar ang frisk o ickegavid osv. Men precis som Ore säger så får vi verkligen hoppas att du inte ska behöva välja framöver...

Telis - Måste oxå berömma dig för dina fina formuleringar!

Nenne - Det är ju spännande med järnvärdet... Jag hade ganska högt hb-värde under graviditeten(runt 140-150) och är väldigt varm av mig fast jag lider ju inte av den typen av mastodontsvettningar som du. Dessutom var det ju inte Hb utan nåt annat värde du pratade om, men det ska hursomhelst blir intressant att höra vad läkarna säger ang ditt värde. Med tanke på hur man tänker inom akupunturen och att kroppen ska vara i balans, så skulle man ju kunna tänka sig att det råder någon obalans nånstans och att det kanske kan vara det som spökar för er? *spekulerar vilt* Hursomhelst vore det bra att veta så du kan få bahandling. Om inte annat för att slippa obehaget med blöta lakan och en make som håller sig på andra sidan sängen på nätterna...

• Izzie

Oms - Stort grattis till nya jobbet! Skönt att det hela löste sig så fort!

Sweet - Trist med all sjukdom, både för er och lillsnorpan! Hoppas ni piggar på er nu och att ni håller er friska nu när du snart ska börja ditt nya jobb! Förstår att det är jobbigt att vara borta nu när du har mkt att avsluta, och din chef verkar emellanåt ha en ganska oproffsig attityd, men läget är som det är och du kan ju inte påverka att E blir sjuk. Hoppas stressen släpper snart och att du kommer att trivas toppen på det nya stället!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare