• Izzie

Barnkarusellen snurrar vidare

Tack, vad söt ni är som önskat mig en trevlig jobbstart!

Var inne och läste ikapp en sväng igår, men kunde inte kommentera då jag hade Matilda i knät. Jag var helt jävla slut när jag kom hem. Hade fått ett mastigt introschema och eftersom vi har deadline på budgeten inför nya verksamhetsåret nästa vecka var det bara att slänga sig in i hetluften! Känns ändå bra att komma in i det fort igen!

Maken är gullig och har både städat och lagat mat här hemma Ska bli kul att se om det håller i sig.

Har varit på gymet idag med och fått en genomgång med en PT ang mitt nya gymschema. Allt på en gång! Känner mig piggare i vilket fall somhelst. Tänkte faktiskt tanken att jag någon dag i veckan ska träna snortidigt innan jobbet för att kunna vara hemma med M på kvällarna. Får se om det stannar vid en vacker ambition eller om jag faktiskt gör slag i saken

Annars har pappa blivit inlagd på sjukhus idag Han har haft problem med känselbortfall i sin ena hand under ganska lång tid och nu har han drappats av problem med den andra armen oxå. Dessutom upptäcktes det att han hade skitdåliga värden och de befarade diabetes. Detta på en man som jag inte kan minnas haft en enda sjukdag på 30 år! Så en vanlig kontroll på vårdcentralen resulterade i en blixtfärd till sjukhuset där de la in honom bums. Vet inte mycket mer, så jag får ringa honom från jobbet imorgon. Sjukhuset ligger nästan vägg i vägg med min arbetsplats, så det är ju bra iaf. Hoppas det inte är så allvarligt och att han får hjälp nu. Han är ju inte den som söker hjälp i första taget...

Nähä, bäst att hoppa i säng, så jag orkar med morgondagen. Arbetslivet tär på krafterna!

kram o gonatt

just det, uppdaterar listan med min lilla prinsessa...

Listan:

A.M.: Livia - november 2006, Sonen - juli 1997
    Vännerfan: Prinsen - Maj 2007
    BS: Iris - Juni 2007
    Cicci: Victor - Juni 2007
    Mugglan: Moa - Augusti 2007
    Frullan: Borren - September 2007
    Piggelin: Amanda - November 2007
    Omsan: Mathilda - November 2007, Stora tjejen feb-1996
    Izzie: Matilda - December 2007
    Koko: Conny - Januari 2008
    MrsB: Malte - Januari 2008, Max - december 2004
    Liten: Mindre - januari 2008
    Tinga: Piff - maj 2008, Puff - maj 2008
    Sweetstreet: Lill-Skruttan - juni 2008
    September: Lilla tjejen - juni 2008
    MSW: Sonen A - augusti 2008

• Izzie

Herregud så jag stavar... drappats??? Skyller på budgeträkneöverdos i hjärnan...

• Izzie

EA - Vad trist med minus. Det som verkade så hoppfullt! Eftersom inte tantuslingen hittat dig ännu, så kvarstår väl en ytterst liten strimma av hopp, men du borde verkligen fått positivt utslag nu tycker man. Väldigt enerverande att bara få svaret "vänta och se", fast det är väl kanske inte så mycket de kan göra i och för sig? Kram iaf!

Muggles - Vad härligt det lät med skidåkning! Kul att du dessutom hittade flytet och att all tråning på hemmaplan gav resultat!
    Din kollega verkar väldigt skum och chefens agerande var ju pinsamt. Har man väl fattat beslutet måste man ju fullfölja...

Tågjäntan - Rekommenderar oxå kedjan Change när det gäller amningsbh. De har både med och utan bygel. De med bygel har en vid bygel som går långt bak och "stör" inte bröstet, men föredrar man utan går det ju lika bra. En sportbh-variant är att föredra på natten tycker jag. Håller amningskupan på plats om inte annat...

Mrs B - Stort grattis till jobbet!!! Vad kul! Blir väl suveränt att mjukstarta lite, synd bara att pendlingen blir lång, men det kanske funkar bättre än vad du tror. En stund ensam i bilen, bussen, tåget att lyssna på musik, läsa en bok eller bara dagdrömma lite. Den typen av tid som är sällsynt i en småbarnsmammas liv annars...

Lappis - Krya på dig!

AM - Jag ställer på kravet om 7 mån-graviditet! Ingen dum idé alls! Hoppas Livia piggar på sig!

• Izzie

Ore - Åh, jag håller tummarna (elelr var det tummen?) så hårt jag kan!!! Vi behöver ett plus i tråden nu!!!

• Izzie

Var det någon som såg wipeout på 5:an igår? Fasen vad jag skrattade... I synnerhet i början av programmet. Älskar de elaka kommentarerna med. Perfekt när man sitter och segar i soffan på söndagkvällarna.

USch, är dödstrött. M har sovit dåligt i natt och till råga på allt har jag sagt till dem på jobbet att skjuta på morgonmötet för att jag ska träna imorgon innan jobbet Vad fan tänkte jag med? Nu kan jag ju inte banga heller. Det blir till att gå upp i ottan. Jag och min stora käft.

• Izzie

Åh Ore!!! GRATTIS!!! Gud va kul! Äntligen ett plus till!

• Izzie

Lappis - Grattis till ditt minus! Jag hoppas innerligen att det är sista gången jag skriver den meningen... Hoppas att din kropp fattat vad som är på G nu och att det faktiskt går vägen nu efter detta.
    Krya på dig från halsflussen! Kram!

• Izzie

AM - Jag har ju oxå snittats och har en valk vid ärret. Men jag har ju oxå extrakilon som säkert påverkar detta. I övrigt är ärret ganska kort och stör inte så mycket.
    Tycker det låter som en klok idé att invänta bäckenröntgen och utgå från resultatet där. En igångsättning lite tidigare låter def som en plan om du bestämmer dig för att föda vaginalt tycker jag.
    Vad gullig du är som engagerar dig i marmelader och annat. Du är verkligen hjälpsam!

• Izzie

EA - Usch, förstår att det känns tungt. Fortfarande ingen tant i sikte? *kramar om*

• Izzie

Frejis - Grattis till jobbet! Vad kul! Du kanske ska köpa en lott eller nåt, du verkar vara inne i ett riktigt flyt just nu!
    Ang gaserna så kanske något receptfritt kan hjälpa. Har sett reklam för Imogaze (eller nåt?) på tv. Vet i och för sig inte om man får äta det som gravid, men det är ju lätt att kolla upp. Apoteket kanske kan tipsa om något annars?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare