• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

Vi har både matsalsbord (love it!) och gästrum men det sistnämnda har vi ju fortfarande pga att vi inte lyckas bli fler familjemedlemmar .

Sitter ALLA ute i solen utom jag??!! Ingen av mina kollegor (vi är inte så många) hade tid eller kunde följa med ut i solen så det blev micromat på kontoret istället . Attans vad det är synd om kaninen idag .

• Ore

Såg också litet av paret som åkte till Thailand och hämtade sitt adopterade barn, men jag såg inte när de kom tillbaka...
    Häftigt var det i alla fall!

Piggelin: Skulle nog också prioriterat TV-rum framför gästrum! I vårt hus har jag tänkt mig en bäddsoffa i mitt "lekrum" - dvs det rum där jag ska ha alla mina pysselgrejer... Det får räcka för gäster. Å andra sidan så räknar jag med att ha min syster och hennes blivande boende hos oss titt som tätt, kanske även för en längre period under nästa sommar, så jag tänker mig en rejält bra bäddsoffa.

Liten: Du har helt rätt angående avtackning/utsmygning... Det är väl litet obekvämt i många fall när folk inte själva valt att sluta, men fel känns det ju ändå.

Frullan: Bra rutet!

Mer ego: Hade tänkt ta mig omaket att åka till Göteborg och lämna blodprov idag - enda dagen på hela veckan som jag kunde. Men då slutar de ju tidigt såklart. Hade ändå tänkt åkt så att jag var där vid 15-tiden, men icke... 17 också... Nu måste jag försöka planera in det i början på nästa vecka istället.

Fasen vilket tråkhumör jag är på då...

Nu ska jag se det positivt istället. Jag hinner hem och städa innan min pedant till syster kommer hem till mig och kritiserar vår bristande ordning (ok, det gör hon inte, men det märks på henne vad hon tänker...). Ikväll ska jag ut och äta med båda mina systrar, och jag räknar med att de båda dricker vin så att jag kan få smaka någon klunk eller två Saknar vin, men ska inte klaga...

• Lapinette

Vi har helst ett arbetsrum/gästrum då vi titt som tätt arbetar hemifrån (men maken sitter i köket så det är bara jag som använder arbetsrummet) och har svärmor på besök en så där 3 veckor om året.

• Piggelin1

Mitt inlägg kom alldeles galet inser jag nu Här pratar ni barnlöshet & BOM, så gaggar jag om matsalamöbler...

Kan bara hålla med tidigare talare, Koko, du är verkligen klok & uttrycker det på så bra sätt!!
    Lappis - skickar en jättebamsekram

Tänkte dela med mig av en liten solskenshistoria mitt i eländet; För en vecka sen fick jag mail från en kompis som jag inte hört av på säkert 10-11 månader. Vet att de har kämpat i bebisverkstan i flera år (minst tre år, förmodligen mer), gjort flera ivf:er (som misslyckats), inget fel hittas på ngn av dem, men nu berättade hon att hon var gravid i 23:e veckan! Har inga närmare detaljer, så jag vet inte om det var ännu en ivf eller om det var mer av "plötsligt så händer det" - men tårarna rann av glädje när jag läste mailet - de har kämpat såååå jädra länge & vet att det tagit hårt på dem & nu var hon mer än halvvägs Undrens tid är inte förbi! Lappis - det SKA gå för er med!!!

Ooops, nu måste jag rusa till ett möte!

Kram på er, pussgurkor

• Liten med Mindre

Jaaa - hoppas på ännu mer solsken i tråden!

Håller på att övertala maken om att dricka den sista dyra vinflaskan ikväll, eller imorgon. Sen är det bara champagne kvar tror jag. Skulle vara smaskigt det med förstås! Kanske går det att sitta på balkongen o äta, med lite kläder till o med.

• BrudSommar2006

Lapinette, jag blev inte mycket klokare av länken dessvärre, kanske ska boka ett besök och se själv vad skillnaden är. Är det säkert att ni inte ska pressa in ett FET nu i maj? Märks det att jag är en sån som har svårt att vänta till senare när jag ska planera in saker...

AM, hade ingen aning om att man måste använda nya schampoflaskor!

Ser fram emot när Iris mer börjar göra som man säger (om det nu någonsin händer) så att man kan vara ute mer med henne utan problem, dvs utan att hon smiter iväg och vägrar följa med hem så att det slutar med att man får försöka skala upp henne från backen och bära hem henne flera kvarter. Alternativt, och eftersom jag knappt orkar bära henne så är det det mest använda alternativet, får man tjata och locka och pocka utan att något händer och man känner att det är en urusel uppfostringsmetod som leder till att hon mer och mer helt struntar i en.

• _koko_

Hihihi, jag träffade visst rätt redan från början, gardener's delight var mitt första tomatfrököp, och det jag fortfarande odlar varje år.
    www.dn.se/bostad/tio-odlingsvarda-tomater-1.820035

I helgen ska jag även plantera om mina gröna körsbärstomater, min pumpaplanta (bara en som kom upp i år), majsplantorna och de övriga, som jag hrrm, glömt vad det är...

• Lapinette

BS - vill prata med min akup först och jag träffar inte henne för den 5 maj och bara några dagar där efter har jag ÄL. CvL brukar behöva framförhållning då de har sånt tryck på sig med ÄP och annat. Sen så är det åter så att jag just nu bara känner för att leva inkl. träning och härliga kvällar på uteserveringar med vin.

• _koko_

BS - Låter hemskt jobbigt med Iris trots(?). Är ju inte där själv ännu, så det är svårt att råda.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare