• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

Till kycklingen serveras gärna ett glas kallt rosé.

• Fru E

Jag är kvar med

Mina tomater mognar ganska sent med men leker med tanken att på något sätt kunna hänga ett platstäcker över dem så att det blir lite växthusaktigt över det hela utan att det tar för mycket plats liksom. Borde kunna funka med vanlig genomskinlig byggplast eller nåt

• fru AM

Jag måste bara rekommendera en rabarberchutney som tillbehör till helgens grillade eller ogrillade måltider. Jag gjorde den i helgen och den var SÅ god. Det är en bloggkompis som delat med sig av receptet:

Rabarberchutney
    Fräs finhackad gul lök, lite vitlök, lite curry, färsk riven ingefära och en halv finhackad chili med några kärnor kvar i lite olja i en gryta. Salta. Skala och dela tre fyra rabarberstänger. Häll på en liten skvätt vatten och pressa i kanske en halv apelsin. Cirka två deciliter socker och lite kanel. Låt allt koka ihop och rör om då och då.

BS: Ang. trots så kanske du blir tröstad av att Livia är vråltrotsig också. Hon gör i princip aldrig som vi säger. I alla fall inte på en gång. Oftast sticker hon upp ett finger i luften och säger: Vänta lite, ja ska bara ... Och så springer hon iväg och ropar tillbaka (när man blir helt vansinnig och skriker efter henne) Ja hommer mamma, ja hommer (=kommer). Sedan kan det ta allt mellan 2-20 minuter innan hon "hommer" tillbaka ... Varje dag - ca tio gånger ... GAAAHHH!

Och så hatar hon att byta bajsblöja. (Sviter efter dagis rumpmisshadel i vintras tror jag) Hon gör allt för att slippa. I morsa lyfte jag utan pardon upp henne på skötbordet och hon skrek givetvis som om jag stuckit kniven i henne: "Nej mamma, jag vill inte! Aja Baja!!!" Och sedan: "Pappa - hjälp mig ...!"

Fast då kunde jag inte låta bli att börja fnissa ...

• Liten med Mindre

AM - drog oxå på smilbanden åt lill-Livia. "Pappa hjälp!"

Lappis - ska det till nåt vatten i såsen - eller bara vinäger o gucka? Undras om oliver kan bytas mot fetaost? Torkade tomater har vi i alla fall gott om hemma.

• Liten med Mindre

Trevlig helg alla!
    Akta näsorna!

• fru AM

Passar på att säga trevlig helg medan det finna NÅGRA gröna online-ploppar kvar: TREVLIG HELG! Om inte förr så hör jag av mig när lille herr H har hittat ut nästa vecka (och jag hittat hem igen. Två dygns vårdtid ...)

PUSS & KRAM till alla

• Lapinette

Liten - inget mer och du kan säker improvisera met feta.

Trevlig helg och lycka till AM om vi inte "ses" innan det är dags!

• Fru E

Näsan är aktad men lite rödlätt på bröstet men det går över tills imorgon . Sitter påpälsad på framsidan nu istället och njuter av solens värma

Liten-jag hade gärna satt zucchinin i landet men har inte en millimeter över med plats

• MSW

Önskar trevlig helg till alla! Och AM, lycka till med Hector!

• Fru E

AM-rabarberchutney är en stående favorit här, gör den varje år tillsammans med plommonchutney mums!
    Håller alla tummar för dig och lilla Hector

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare