• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Zozo

Vinkelivink! Zozo springer förbi.

Allt väl här, även om det varit tva lite jobbigare manader. Pluttan e solig som bara den, men hon har vaknat massor av ganger varje natt sa jag var lite slut. Semester i Skottland hjälpte lite

Nu ska jag passa pa att dra hem Léa en vecka till Sverige, innan det är dags att börja jobba igen i juni. Ja, dvs om vi nu inte flyttar i juni... ingen aaaaning om vad som ska hända. Känns lite kymigt men a andra sidan är jag bra sugen pa att flytta och inte behöva sätta Léa pa dagis redan. Det blir nog Frankrike igen som det ser ut.

Kram pa er alla

• Fru E

Vilket underbart väder vi har
    Har suttit ute och läst i solen (var duktig och smorde in mig med vilket jag brukar glömma ) och påtat lite i trädgården.

Har packat det mesta så ska bara äta, duscha och lägga ner det sista så är jag klar för avfärd mot Tyskland och Österrike. Kollade vädret nyss och det ska bli mulet och regn men men skönt att komma iväg lite ändå

Telis-det går lika bra att täcka tårtan med grädde

AM-LYCKA TILL på måndag!!!
    Jag kommer ju inte att vara här när lilla Hector kommer så får passa på att välkomna honom redan nu.

Kikar in en runda på torsdag när jag kommer hem

Ha en underbar vecka .

• MSW

Har missat helt att "folk" ska ut och resa! Ha det så himla bra alla som är på gång!

Igår köpte vi vagn, blev en baby travel, begagnad, för 900kr, känns himla fräsch och fin, och ännu så länge är vi nöjda!!

Idag har vi varit ute och grejat, städat förrådet, gjort iordning runt ute plats och lite så.. Så gött, även om vädret nästan var bättre i går (varmare idag, men mer sol igår)...

Stort lycka till imorgon AM (om du nu inte redan är iväg.. )

• Izzie

Vickan - Skönt att det är över nu kan jag tänka mig. Det har ju varit tufft för dig länge. Hon har det säkert jättebra där hon är nu - det tror jag starkt på! Kram!

AM - Var tvungen att titta in och se hur det gick för dig, men än så länge verkar lillplutt stanna kvar i magen. Så spännande nu! Lycka till med allt, vännen!

Heej Zozo! Skoj att höra ifrån dig! Verkar spännande med flytt! Hoppas du kan få lite avlastning hemma i Sverige så du kan få sova ut lite!

EA - Ha det så härligt på resan! Är det semester el jobb?
    Du verkar för övrigt väldigt duktig på att baka! Lagrar tipset om "grädd-ringen"!

Nä, nu ska jag äta lite tårtrester från igår, blev så sugen efter att ha läst Telis och EA's dikussion om tårtfyllning...
    Kramar till alla!

• sweetstreet

Hinner in en stund igen!
    hej tjejer! har försökt skumma bakåt lite i tråden men hu vad ni SKRRRRIIIIIVER!!!!

Såg dock at Cicci verkar vara på gång än mer nu. Gumman, kan abra hålla med alla andra pekfingerhöttare här i tråden... TA DET LUGNT!!!
    INTE skoj om barnet kommer för tidigt och det får tillbringa första tiden på neo. Jag har visserligen inte alls sådan erfarenhet som Tinga har, vår lilla Gosegumma behövde ju endast stanna på neo i två veckor och mådde i stort sett bra hela den tiden förutom mindre saker, men jag tyckte DET var tillräckligt jobbigt faktiskt. Så att ha oron för mycket allvarligare tillstånd som barnet kan ha, samt att bo/pendla fram o tillbaks till neo så som Tinga och hennes man gjorde måste vara tusendriljoners gånger värre! Och det önskar man ingen!
    Plus att ni har Victor också. En av mina bästa vänner fick barn som kom ca 2 mån för tidigt (vilket är som vår lilla tjej ugenför och detta är ju inte alls är så tidigt om man jämför med många) men han fick stanna ett tag på neo han också. De hade redan en dotter så för de var det även jättejobbigt med hela neovistelsen pga av att dottern ju inte kunde komma dit på besök eller så (man vill inte ha barn där så ofta pga smittrisk etc). Det var en rätt jobbig tid för dem med pendlandet mellan sjukhus och hemma. Oro för lillkillen och även detta att de inte riktigt kunde finnas till 100% för dottern heller....
    Så varva ner! Ta det lugnt! haha, jag gillade FruLLans beskrivning att du nu ska vara en kuvös!!!!

• sweetstreet

Och Lappis!!!
    Du Tjejen! Min Favvokanin!
    Skickar ett ton gosekramar som du kan linda in dig i!
    Inte för att det kasnke hjälper???? Men vill ändå skicka. Tänker på dig!
    Och du jag blir så ledsen och förbannad jag med över att det inte lyckas för er!
    3 fucking år!!!! DET är ju helt oerhört tufft!
    Jag måste säga att jag är oerhört förundrad över att du och din man ändå håller modet uppe trots de dalar ni dimper ner i periodvis. Gumman SJÄLVKLART känns det frusterande och skitjobbigt när det inte fungerar. För varje försök tar det mer och mer energi att hoppas. Ändå gör man det ju likt förbannat! Jag minns trots att jag nu sitter här på "andra sidan" nu. Men jag minns som sagt som om det var igår. Hopp, frustration, maktlöshet, oro, förtvivlan, sorg, likgiltighet, ilska, avundsjuka.... ja alla de olika faserna som man gick igenom månad efter månad....

Men jag hoppas ändå att ni ska lyckas bli tre så småningom. Ifall detta är vad ni vill. Och det känns ju som om det är det med tanke på hur väl ni kämpar och hur länge. Utan att ge upp.
    Så jag är glad att ni funderar på adoption också. Och jag kan abra säga att de flesta jag känner som är adopterade är väldigt härliga barn som väuxit upp till vuxna med fötterna på jorden och hjärtat på rätta stället!!! Inklusive mig själv då såklart!!! Haha!

Kraaaaam nu tjejen!!!

• sweetstreet

Tinga tänk att det var ett år sedan nu!
    Helt otroligt vad tiden sprungit iväg!
    Jag pratade med min man igår om just det att vi för ett år sedan gick runt här och jag hade magen i vädret och trodde att jag hade 3 månader kvar men att vi ju sedan fick lilljejen tidigare än så....

Jag har sett i mitt smygskummande att Piff o Puff börjar äta bättre! Härligt!
    Det är ett sådant framsteg när man får maten att fungera hyfsat!!!

• viktualia

Zozo - skoj att se dig här och spännande att se var ni tar vägen!

Sweetan - skoj att se dig också!!

I min håla är det inget pangväder idag. Mulet och det har nog kommit några droppar regn också. Har dock tapetserat färdigt ett rum och det är ju himla najs!

• sweetstreet

Själv har jag jobbat första veckan på nya jobbet!
    SÅÅÅÅÅÅ annorlunda mot mitt gamla labb.
    På sociala planet nästan helt dött.... Förutom en tjej som jag pratar mycket med och som är jättegullig.
    MEN det sköna är att jag ändå inte har fått panik över att det är så lite sociala interaktioner. För jag känner att jobbet kommer vara så otroligt bra ändå!
    Att ha gångavstånd är FANTASTISKT!!!
    Efter att ha pendlat dryga 2 timmar per dag i 3,5 år är det LJUUUUVLIGT och UNDERBART att ha ca 10 min gångpromenad!!!!!!
    DET uppväger mycket!
    Sedan tycker jag att labbmiljön jag kommit till är urcool ur forskningssynpunkt!
    haha, jag har redan under dessa mina första 5 dagar fått se humana äggceller!!!
    Både med och utan spermier! Skitcoolt när man såg dem som hade spermier som satt i "ytterkanten".
    Detta är ägg som "vi" får från kliniken där de gör IVF:er och detta är såklart de ägg som aldrig används. Som antingen är "övertaliga" men inte såpass bra kvalitet att de kan frysas. Eller ägg som de försökt befrukta men där spermierna inte lyckasts tränga in hela väge i ägget och befrukta det. De tvar därför man kund se dem i ytterkanten av ägget.
    Sedan har jag även sett en del muägg och musembryon också eftersom möss används mycket som modellsystem.
    Ååååå jag tycker det är sjukt kul och en sjukt intressant miljö!
    Även om jag inte alls kommer syssla med just detta. jag kommer ju jobba med stamceller vilket är annorlunda. Men det är ändå kul!

En knasig sak är dock att jag redan stött på den läkare som behandlade mig och genomförde inseminationen. Haha! Två gånger!
    MEN jag har bara hejat. För vad säger man liksom....???
    "Hej, kul att se dig igen. Och by the way så lyckades inseminationen och vi har nu en underbar dotter - tack!!! Och inte nog med det men nu är jag även din kollega fast på forskningssidan...."
    Näe, det känns abra helt knasigt. Så jag har bara hejat. Inbillar mig att han tittat lite på mig som om han ev känner igen mig. Men han har inget sagt. Mer än just hej. Som jag.

Jaja, så kan det vara.

• sweetstreet

Hej vickan!
    Hoppas det gick bra med begravning och allt annat runt detta.
    Har tänkt på dig!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare