• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Mrs  B

Trevlig helg alla!!!!!

Lycka till AM!!!!
    Hoppas det blir en förlossning som du vill ha och att ni sedan alla mår bra!

Trädgårdsland
    När jag växte upp hade vi allt i trädgården:
    olika fruktträd, potatis, morötter, gurka, squasch, ärtor, jordgubbar, hallon, rabarber osv.
    Eftersom jag är allergisk mot det mesta ute nu så är det svårt för mig att odla, men jag tvingar på maken mina idéer ändå ibland.
    Har odlat potatis, morötter, sockerärtor, olika sorters lök, rabarber, dill, gräslök och lite andra kryddväxter. Ibland går det bra och ibland inte.
    Har inte ännu bestämt mig för vad det blir i år. Tror vi siktar på nästa helg för denna helgen är jag själv med barnen.

Ibland är det skönt att jobba i skolan.
    Idag hade jag en dubbellektion, sen en genomgång inför mitt vikariat i maj (100%) och sen avslutade vi med ett motionslopp för elever och de lärare som ville.
    Eftersom skolan ligger vid havet så var det lite kyliga vindar emellanåt, men temperaturen kom ändå upp till 15 grader. SKÖNT!!!!
    När jag sen kom hem och hämtade barnen var det 20 grader.....

Trevlig helg alla!

• BrudSommar2006

Iris är mysig ändå och så duktig, lär sig massa nya saker så fort. Vänta ut henne kanske man kan göra hemma men när hon sticker iväg måste man ju ändå hindra henne. Oftast är det ju inte så att hon ligger och skriker hemma när man ber henne komma för tex blöjbyte utan hon ignorerar en bara och fortsätter med sitt.

AM, oj så spännande, lycka till!

• Bluebride

nu är vi hemma med sond och syrgas. jag är dötrött och har nästan konstant huvudvärk

• Vännerfan

Måste bara in och säga LYCKA TILL A.M!!

Och Cicci, Lycka till i helgen och ta det lugnt och kniiiip!

Vi åker till Rom på måndag. Ska bli regnigt och blåsigt där enligt prongosen, men här hemma ska det ju vara fint iaf!

Grupp-kram!

• Fru E

Oj är alla ute i det fina vädret

Har varit ute nästan hela dagen och haft det skönt med pyssel i trädgården och tvätt. Sov på soffan inatt eftersom maken snarkar något hemskt nu när han är sjuk och jag inte har hjärta att buffa på honom hela natten. Hade hoppats på att vi skulle hunnit göra lite saker denna helgen men det får vänta

Tanten är slut sen igår så nu håller jag tummarna för att jag inte ska spotta hela denna månaden med.....Nåt rida påle blir det ändå inte de närmsta dagarna eftersom maken är ynklig, tur att det inte är ÄL-tajm

på er!

• snaily

Hej i finvädret, hoppas alla njuter och har det bra!

Har faktiskt haft sommarväder även här uppe, så skönt! Idag har jag städat bilen från 100 kilo hundhår, välbehövligt! Ska snart fyllas på med nya hundhår, fick rapport från hunduppfödaren idag som sa att vår valpis mår bra! Hon hade haft datortrassel och inte kunnat skicka några bilder men kommer förhoppningsvis några snart. Tvingade sen maken att mecka med min cykel som totalt försummats och rostat ihop senaste åren, och efter många svordomar så gick den att använda! Tog en lång cykeltur till grannbyn för att hälsa på en jobbarkompis, och sen hem igen i solen.

Nu blir det älggryta och vin, mums!

Här är det dag 35 idag och ingen tant i sikte, peppar peppar. Med ÄL (?) dag 29 borde hon inte komma än...

Kram till er alla!

• Telis

Åh, EA, just den person jag letade efter.

Jag ska göra en tårta men kan inte för mitt liv bestämma mig för vad jag ska ha i. Vad tycker du, ska jag ha dumlefluff och rårörda hallon (och kanske lite lite vaniljkräm?) eller mosade bananer (med lite grädde och kakao) och glasscreme?

Och vad kan jag ha som dekoration ovanpå?

• Fru E

Oh Telis när du börjar prata tårtor kan jag inte hålla mig undan

Jag hade helt klart valt dumlefluff och rårörda hallon blandade med lite vaniljkräm eller kesellavanilj
    Ovanpå kan du antingen ha lock av marsipan eller sugarpaste med någon enkel dekoration, kanske kanderade violer eller någon annan blomma som är lite somrig bara att fästa dem med ätbart lim eller lite hemmagjord kristyr.
    Eller kan du spritsa dumlefluff, vanlig grädde eller grädde vispad med kakao och socker på sidorna av tårtan (med någon rolig sprits) och sen upptill riva choklad och sen sätta ett hallon på toppen precis innan servering.
    Om du är väääldigt pysslig blir det kanonfint att fästa chokladstaket på sidorna av tårtan

Snaily-fick du utslag på dag 29 så du vet när ÄL var??

• Fru E

Om du vill ha en rak och fin tårta kan jag tipsa om att spritsa en kant vanlig grädde (eller mousse) på varje botten så att det blir en ring som du lägger fyllningen i. Då rinner fyllningen inte ut utan stannar kvar därinne och tårtan blir jämn och fin

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare