Inlägg från: nennesjuttioåtta |Visa alla inlägg
  • nennesjuttioåtta

Barnkarusellen snurrar vidare

Lapinette skrev 2009-02-06 14:18:44 följande:
    Jag har jättesvårt för era riktiga namn här inne. Ja, förutom Cissi då . För mig är ni verkligen Piggelin, nenne etc. När vi har träffar och de riktiga namnen används blir jag aldeles förvirrad (kaniner har små hjärnor).
    jaaa, eller hur! Era riktiga namn fastnar inte lika lätt... Och Lappis/Lapinette kommer snart att ligga på topp 100 på nydöpta barns namn.

EA
    Nejjj, ingen rida påle film (vad tror du om mig egentligen!) Det är ju Lukas MOddyssons senaste.
  • nennesjuttioåtta
    Piggelin1 skrev 2009-02-06 14:22:23 följande:
    Kan bara hålla med, Lappis! När jag träffade en massa av er på picknicken i juni - då kändes det lätt förvirrat... Mannen min var ju med i början där också & när jag sen i efterhand pratar om er & refererar till picknicken, då vet jag aldrig om jag ska använda nicken eller var & ens riktiga namn... Slutar ofta med att jag försöker beskriva era resp. utseenden istället
    Var han?!?!

Min man har stelkoll, men sen är han ju expert att koppla ihop namn med utseende med folk han aldrig träffat (någon som jag är katastrofalt dålig på annars, men er känner jag ju från början, hahahha). Och eftersom jag knappt fattat vad ni heter på ritkigt så är det era nick som används här när vi pratar om vad som händer i tråden. Har har även pluggat in förkortningar såsom ÄL, BIM och ivf.

Koko, du heter exakt som min syrra i både för och mellannamn. (min adnra syrra heter Pucko... nej jag skojar! )
  • nennesjuttioåtta

men jösses vad jag stavar fel... *suckar*

Alltså, något som jag aldrig lärt mig...vad heter Cicci på riktigt?

• nennesjuttioåtta

EA&MJ skrev 2009-02-06 14:30:08 följande:

Nenne-försökte ju locka fram lite skratt och dirty talk här men lyckades viss inte så bra
    dra ballen i gruset! Förlåt!!! Att jag inte hookade?!?! Jag måste verkligen vara sjuk!!!
  • nennesjuttioåtta
    Piggelin1 skrev 2009-02-06 14:32:14 följande:
    Missade du honom, Nenne?! Fast han var inte med så länge - han drog ju tilllbaka till Götet efter ngn timme eller så.
    jag tror det, du kom ju med Telis och sen träffade vi de andra...eller?!? Eller vänta. Var det han som hette Mållgan?
  • nennesjuttioåtta
    Piggelin1 skrev 2009-02-06 14:32:55 följande:
    Hit med bubblet Skååååååååål!!!!
    rajtan tajtan!!!!!
  • nennesjuttioåtta

hmmm, jag har 6 missade samtal från min man. Undrar om han vill mig något...?

• nennesjuttioåtta
    Piggelin1 skrev 2009-02-06 14:34:40 följande:
    EA, i så fall är vi nog mer inne på New York eller rivieran (har en kompis vars bror gifte sig i Svenska Kyrkan i en liten by strax utanför Nice), men tanken är ju densamma!
    ÅÅåååh New York, New Yoooork!!!!!
  • nennesjuttioåtta

EA&MJ skrev 2009-02-06 14:39:43 följande:

Nenne-men ringer man inte 6 samtal bara för att vara jobbig
    han har nog dåligt samvete för att han ska ut och käka och dricka viin ikväll med en kompis (han som han jobbade med tidigare och lagade mat och ahde växthus på bygget tillsammans med så gubbarna trodde de var ett par)...

Eller också ser han att jag sitter inloggad här istället för att koppla in ip-telefonin som jag lovade att jag skulle göra. Fast jag vet inte hur man gör...

Och en annan grej, jag fick aladåbkänning idag, nejjjj lite väl tidigt!!!
  • nennesjuttioåtta

EA&MJ skrev 2009-02-06 14:43:42 följande:

Ore-kan nämna att maken är rödlätt och blir rosa som en gris om han inte hade solskyddsfaktor 50+ på sig hela tiden när vi var i Thailand . Men det var faktiskt han som föreslot Thailand vilket gjorde mig lite förvånad med tanke på att inte han heller tycker om värmen så mycket, han är så varm av sig själv medan jag älskar värmen och solen
    sån är jag! Sen var jag blekast på planet hem också. Men nästan inga soleksem på hela resan, det är jag rätt nöjd över!! Mannen blir svimfärdig i värme men han klarade sig också bra. Vi gillar skugga.
Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare