• Lennarts Fru

inte redo för giftemål !?

Iblnd kan jag bli ite fundersam över folks sätt att tänka ! De är väldigt många som skriker rakt ut och ifrågasätter folk som gifter sig ung. Dom är inte redo att binda sig så pass att dom gifter sig, men ändå är folk redo att skaffa barn när dom är 15-20 år. På vilket sätt är ett barn ett mindre ansvar eller en mindre grej än att gifta sig? Att gifta sig handlar om ett livslångt löfte och ett ansvar om trogenhet i kärleken. De handlar om kärleken mellan två personer.. Men de ansvaret är något man genom en skiljsmässa och lite papper faktiskt kan bryta om situationen kräver de. Men att bryta sig fri från ansvaret av ett barn kan man inte. Barn handlar om kärleken mellan tre personer och ett barn kräver livslångt ansvar. Jag menar inte alls att man ska se ett giftemål som en liten grej bara för att man kan skilja sig om så behövs för att man ska ju inte se skiljsmässan som en utväg på de sättet som de kanske låter i detta inlägg, jag har absolut inte de i åtanke när jag själv sa "ja" till giftemål. jag bara undrar hur i hela friden man kan känna sig redo för ett barn men inte för att binda sig vid en partner när ett barn kräver såå mycket mer !?

• Svar på tråden inte redo för giftemål !?
  • Fjosok

ljuv musik för mina öron detta.

• sandraochmichael

fattar inte det, varför vill man ha barn men inte gifta sig? visst jag kan förstå att olyckshändelser inträffar ibland och man kanske inte vill ta abort, men dom som däremot planerar barn men inte vill gifta.. hehehe.. dom är lustiga, som min m2b mamma hon ville aldrig gifta sig med hans pappa pga ordet giftermål hon tyckte det lät giftigt =)=)

• Lennarts Fru

vad menas med de.. eller rättare sagt, vad menar du? =)

Fjosok skrev 2009-02-01 15:29:56 följande:
    ljuv musik för mina öron detta.
  • Fjosok

Jag fanns på BT redan 2002 (då på en numer borttagen chatt) och då var det ett gäng brudar som hävdade att var egostiskt att inte ha skaffat alla barnen innan man gifter sig. Det var ju självklart att barnen skulle få vara med på bröllopsfesten

Minns att jag undrade lite om det med ...

• Lennarts Fru

de e ju en sak om man uttryckligen inte vill gifta sig.. de e ju en annan sak.. men om man vet att man kommer vilja gifta sig en vacker dag men bara inte är redo så förstår jag inte ritktit hur man kan vara redo för barn .. som 18 åring tillexempel som verkligen försöker få barn med en kille men känner sig inte alls redo för giftemål !

• Baby S
    Fjosok skrev 2009-02-01 15:32:56 följande:
    Jag fanns på BT redan 2002 (då på en numer borttagen chatt) och då var det ett gäng brudar som hävdade att var egostiskt att inte ha skaffat alla barnen innan man gifter sig. Det var ju självklart att barnen skulle få vara med på bröllopsfesten Minns att jag undrade lite om det med ...
    What?! Jisses man upphör verkligen ALDRIG att häpna inför hur en del resonerar. Är det då ego att köpa hus innan barnen får vara med och bestämma vart de ska bo?
  • sandraochmichael

tror att det handlar mer om att binda killen vid en på ett annat sätt då, eller så är man bara bebis sjuk, hade en sån vännina förut, hon ljög för killar att hon hade p medel fast hon ej hade det just pga att hon kände sig ensam och ville ha sällskap och även en kille hon kunde prata med resten av livet utan att behöva vara trogen då. fast den planen sköt tillbaka på henne som tur var eftersom det var lite fel anledning.

• Fjosok

Mogen för barn är nog egentligen en fråga om att många tvingas bli mogna för det då sitsen kommer. En del blir det oavsett hur unga dom är medan andra blir nog inte det nånsin.

Som lärare har jag sett det mesta. Alltifrån unga mammor som ger sitt allt och äldre morsor som bara gnäller för att vi "inte uppfostrat deras barn".

Tror personlighet och insats är mer avgörande än ålder när det gäller barn.

men men, mina tankar ...

• Baby S
    Fjosok skrev 2009-02-01 15:38:55 följande:
    Mogen för barn är nog egentligen en fråga om att många tvingas bli mogna för det då sitsen kommer. En del blir det oavsett hur unga dom är medan andra blir nog inte det nånsin.Som lärare har jag sett det mesta. Alltifrån unga mammor som ger sitt allt och äldre morsor som bara gnäller för att vi "inte uppfostrat deras barn".Tror personlighet och insats är mer avgörande än ålder när det gäller barn.men men, mina tankar ...
    Dina tankar är kloka
  • Lennarts Fru

min man var med om en tjej innan mig som ljög att hon hade preventiv medel.. tjejn här var väldigt kär i min man men min man hade väl inte samma känslor för henne. Men från början viste inte han hur hon kände utan han trode att hon precis som han bara var ute efter ett stadigt sexuellt umgänge om man säger så. Efter 3 månader fick Lennart veta att hon var gravid i ungefär v.7 .. de var ett försök av henne att få Lennart som hon vill ha från början.. Lennart sa nej och att han inte ville ha fler barn än domf yra han har .. att de är viktigt för han att om man skaffar barn så ska föräldrarna leva ihop. De har hittilss inte fun kat för han på de viset och han vägrade att sätta ett barn till till världen utan att ha två föräldrar som verkligen älskar varandra oc skaffade barn just på grund av att dom älskar varandra.. då gjorde han som tur var till sist abort ..

Lennart hade ju sagt att han inte ville ha fler barn, men näör han träffade mig så ångrade han sig för han vill verkligen ha barn med mig.. =) de kändes ju bra...

Svar på tråden inte redo för giftemål !?