Räknar ni med möhippa?
Hur är det nu för tiden - är det en självklarhet med möhippa (eller svensexa) för den som skall gifta sig? Jag bor i Göteborg men de flesta av mina närmsta tjejkompisar (som också är bjudna på bröllopet, en av dem skall vara tärna, två är påtänkta som toastmadames) bor i Stockholm. Jag har tjejkompisar här nere i Gbg också, men ingen av dem är självklar som anordnare av möhippa, i mina ögon. Hur tycker ni att jag skall tänka om detta med möhippa? Skall jag planera en resa till Sthlm och ge dem en möjlighet att "hippa" mig där, eller skall jag låta dem ta initiativet och stanna här i Gbg? Tilläggas kan att jag har en liten son här hemma (han kommer att vara 8 månader när vi gifter oss i sommar) som jag helst inte åker ifrån längre tider i onödan. Det var också jag som anordnade min tärnas möhippa i Sthlm när jag bodde där, och min tärna har sina föräldrar här nere, så hon kommer ner ibland ändå.
Hur hade ni andra gjort? Jag är lite förvirrad kring detta, har svårt för situationer där man inte kan prata riktigt öppet om saker (som med möhippor som ju skall vara "hemliga"...)