• CamillaetCamillus

Räknar ni med möhippa?

Hur är det nu för tiden - är det en självklarhet med möhippa (eller svensexa) för den som skall gifta sig? Jag bor i Göteborg men de flesta av mina närmsta tjejkompisar (som också är bjudna på bröllopet, en av dem skall vara tärna, två är påtänkta som toastmadames) bor i Stockholm. Jag har tjejkompisar här nere i Gbg också, men ingen av dem är självklar som anordnare av möhippa, i mina ögon. Hur tycker ni att jag skall tänka om detta med möhippa? Skall jag planera en resa till Sthlm och ge dem en möjlighet att "hippa" mig där, eller skall jag låta dem ta initiativet och stanna här i Gbg? Tilläggas kan att jag har en liten son här hemma (han kommer att vara 8 månader när vi gifter oss i sommar) som jag helst inte åker ifrån längre tider i onödan. Det var också jag som anordnade min tärnas möhippa i Sthlm när jag bodde där, och min tärna har sina föräldrar här nere, så hon kommer ner ibland ändå.

Hur hade ni andra gjort? Jag är lite förvirrad kring detta, har svårt för situationer där man inte kan prata riktigt öppet om saker (som med möhippor som ju skall vara "hemliga"...)

• Svar på tråden Räknar ni med möhippa?
  • Madam Mim

Nej jag räkanar inte med att bli hippad och har avböjt dessutom. Men jag kanske blir "svensexad" då mina närmaste vänner är killar.

• MulleNuh

Jag har sagt till syrran (som troligtvis är den som planerar) att jag kan göra bort mig HUR mycket dom vill!!!

Men jag har avsagt mig något som innefattar tjära och fjädrar!!!

• J D

Nej, jag varken förväntar mig eller hoppas på en. Vi har avsagt oss möhippa/svensexa.

• Bröllops Monique

Jag förväntar mig en möhippa och antar att tärnorna kommer dra igång det med kompisarna.

• laris

Jag kommer def. att bli hippad! Känner mina kära vänner och syster för bra för att säga att det inte blir nåt.

• CamillaetCamillus
    nni skrev 2009-02-11 16:53:24 följande:
    Intressant? Ja jag vill nog det. Varför inte? Hon är en bra vän samtidigt till mig. Vet inte om hon ska va med dock. Det får tärnorna spekulera med henne om. Det beror sig nog på vad det blir för slags hippa.
    Förlåt om jag verkade dryg förresten, tänkte inte på att det kunde uppfattas så förrän jag läste igenom mitt eget inlägg igen, och det var förstås inte meningen. Jag har aldrig hört talas om att någon har med sin mamma på hippan förr, och så tänkte jag på hur jag själv inte ALLS vill att min mamma skall vara med... så klart på bröllopsfesten, men på min hippa? (Om jag nu får en, vilket jag hoppas.)
  • nni
    CamillaetCamillus skrev 2009-02-11 19:45:49 följande:
    Förlåt om jag verkade dryg förresten, tänkte inte på att det kunde uppfattas så förrän jag läste igenom mitt eget inlägg igen, och det var förstås inte meningen. Jag har aldrig hört talas om att någon har med sin mamma på hippan förr, och så tänkte jag på hur jag själv inte ALLS vill att min mamma skall vara med... så klart på bröllopsfesten, men på min hippa? (Om jag nu får en, vilket jag hoppas.)
    Hehe, det gör inget. Tänkte bara, att det väl inte e så kontigt att ha med sin mamma. Det e det kanske, men vi står varandra så nära. E vänner samtidigt som sagt. Men jag vet inte alls hur det blir, e nästan helt säker på att jag blir hippad av brudtärnorna som sagt
  • nni

Tyckte inte du verkade dryg förresten, bara tänkte "att det e väl inte konstigt" Inte för mig.

• Lövings

Jag har inte det problemet.

Vi bor alla ganska nära varandra (max 5 mil emellan) men
    problemet är att jag inte är säker på om det blir något ialf.

Jag är det första som gifter sig i vårt "gäng" och mina allra närmaste vännerin (mina 2 tärnor) har inte varit i ett seriöst förhållande på länge. Tror inte riktigt de förstår hur viktigt det är för mig.
    De verkar ärligt talat inte så intresserade av bröllopet alls medans min sambos vänner är lite äldre och några gifta. De är redan igång med världens grej till svensexan..

Sååå, jag är inte säker på att det blir något.

• Lady o Lufsen

Nej, jag räknade inte med en hippa men jag blev väldigt glad över att jag fick en

Dom kommer säkert att ordna en för dig...utan att du själv behöver styra upp förhoppningsvis

Svar på tråden Räknar ni med möhippa?