• Svar på tråden Mer fortsättning! Bröllop Umeå 2009!
  • youarelovely

Hej alla glada i tråden!

Kan nu meddela att jag är en stolt fru!!! Bröllopsdagen var helt magisk - den tredje bästa i mitt liv (nr 1 o 2 är de dagarna mina barn föddes). En härlig förmiddag med förberedelser hos frissa och smink ledde fram till en helt fantastisk vigselgudstjänst med nästan en fullsatt stadskyrka. Efter detta en helt underbar kväll och hejdundrande bröllopsfest - där bruden och brudgummen och kanske även värdparet var de absolut nyktraste i församlingen och ändå spottade inte vi i glasen.

Jag måste tacka/rekommendera:

Umeafoto.se (Therese O): vår fotograf - förevigade oss på det absolut bästa sättet - kände mig vacker på precis alla bilder.

Munkeröds floristutbildning - som gjorde min brudbukett och den var helt fantastisk (och billig!)

Makeupstore - Anneli- som fick en nästan medelålders brutta att se ut som en dröm.

Clip - min svägerska Theresa - som gjorde mitt hår magiskt.

Festcatering - Tomas Öystlä - som fixade en härlig
    bröllopsbuffé.

Lycka till alla som väntar på sin stora dag - den är verkligen något att vänta på!!

• SommarNoll9
    youarelovely skrev 2009-03-11 22:49:28 följande:
    Hej alla glada i tråden!Kan nu meddela att jag är en stolt fru!!! Bröllopsdagen var helt magisk - den tredje bästa i mitt liv (nr 1 o 2 är de dagarna mina barn föddes). En härlig förmiddag med förberedelser hos frissa och smink ledde fram till en helt fantastisk vigselgudstjänst med nästan en fullsatt stadskyrka. Efter detta en helt underbar kväll och hejdundrande bröllopsfest - där bruden och brudgummen och kanske även värdparet var de absolut nyktraste i församlingen och ändå spottade inte vi i glasen.Jag måste tacka/rekommendera:Umeafoto.se (Therese O): vår fotograf - förevigade oss på det absolut bästa sättet - kände mig vacker på precis alla bilder.Munkeröds floristutbildning - som gjorde min brudbukett och den var helt fantastisk (och billig!)Makeupstore - Anneli- som fick en nästan medelålders brutta att se ut som en dröm.Clip - min svägerska Theresa - som gjorde mitt hår magiskt.Festcatering - Tomas Öystlä - som fixade en härlig bröllopsbuffé.Lycka till alla som väntar på sin stora dag - den är verkligen något att vänta på!!
    Vad härligt det låter!! Och tack för tipsen
  • Umbraz
    youarelovely skrev 2009-03-11 22:49:28 följande:
    Hej alla glada i tråden!Kan nu meddela att jag är en stolt fru!!! Bröllopsdagen var helt magisk - den tredje bästa i mitt liv (nr 1 o 2 är de dagarna mina barn föddes). En härlig förmiddag med förberedelser hos frissa och smink ledde fram till en helt fantastisk vigselgudstjänst med nästan en fullsatt stadskyrka. Efter detta en helt underbar kväll och hejdundrande bröllopsfest - där bruden och brudgummen och kanske även värdparet var de absolut nyktraste i församlingen och ändå spottade inte vi i glasen.Jag måste tacka/rekommendera:Umeafoto.se (Therese O): vår fotograf - förevigade oss på det absolut bästa sättet - kände mig vacker på precis alla bilder.Munkeröds floristutbildning - som gjorde min brudbukett och den var helt fantastisk (och billig!)Makeupstore - Anneli- som fick en nästan medelålders brutta att se ut som en dröm.Clip - min svägerska Theresa - som gjorde mitt hår magiskt.Festcatering - Tomas Öystlä - som fixade en härlig bröllopsbuffé.Lycka till alla som väntar på sin stora dag - den är verkligen något att vänta på!!
    Oj, vilken fullträff det verkar ha blivit, precis som man önskar alla att ha det på sin bröllopsdag. Det där med att ha bra folk runt omkring sig som man kan lita på är ju superviktigt!!
  • Umbraz

Jag satt och funderade....vad skriver ni för text i era vigselringar?

• 010809

Oj vad generöst..det kan ju var guld värt =) som sagts även tidigare, säg till även om du behöver få något uträttat här uppe!!

det kan ju gälla övriga umeåbrudar oxå, vi kan ju alltid hjälpas åt här uppe oxå.. om det är planering eller om hjälp behövs med dukning å annat.. =)

Madam Mim skrev 2009-03-11 20:06:08 följande:

Ni andra Umeå brudar som hänger här: Säg till om jag kan göra något för er här i Stockholm. Ni hjälper mig så mycket bara genom att skriva och dela med er här så det minsta jag kan göra är att yra omkring i Stockholm och hjälpa er.
  • 010809

Youarelovely: å vad härligt! roligt att allt kändes så bra.. =)

jag får bara så höga förväntningar av att alla får så underbara dagar.. måste nog skurva ner mig själv lite =)

Umbraz: det där har jag oxå funderat på.. man får ju inte plats med så mycket.. skriver man datumet i förlovningsringen och nått roligare i vigselringen..?

• Umbraz

Jag har sambons namn och datum i förlovningsringen. Om man skriver en text, skriver man datum för vigseln intill då också? Jag är helt lost på det där, vet inte alls hur jag ska göra.

• Vill nu

Jag har
    M "hjärta" BG 7/3 -09
    i min. Det finns ju hur många varianter på vad som skrivs! Tror till och med att det finns en hel tråd om det här på BT!

Umbraz skrev 2009-03-12 09:06:16 följande:
    Jag satt och funderade....vad skriver ni för text i era vigselringar?
  • umekicki79

Jag har mannens namn + datum och ett latinskt ordspråk i förlovningsringen och datum och ett annat latinskt ordspråk i vigselringen.

På konstnärsshopen(?) ,mellan musikanten och lekbiten, kan man beställa pyssel från panduro fraktfritt! Får det inom en vecka!

• umekicki79

Jag är ju också numera Fru! Helt fantastisk dag!!! Trodde att jag skulle vara nervös, men nepp, ett stort leende hela dagen!

Kan VERKLIGEN rekomendera Linda (frisör på Doris Damfrisering i Holmsund)Hon gjorde en helt underbar håruppsättning på mig. Jag kunde inte bli mer nöjd!

Har fantastiska vänner som ställde upp för oss på den stora dagen. De har en mycket stor del av att dagen blev så lyckad som den blev! Vi är verkligen lyckligt lottade!
    ;-D

Svar på tråden Mer fortsättning! Bröllop Umeå 2009!