• Svar på tråden Mer fortsättning! Bröllop Umeå 2009!
  • dessiboll

Hejhej!

Får man hoppa in här? Jag är en glad 25-årig tvåbarnsmamma som ska gifta mig 18 Juli Skulle vara kul att prata med fler som är helt uppslukad av bröllopsplanering

• Hempling

Hej Dessiboll och kul med en till att prata med här! Ser att vi har samma datum att arbeta mot, vi ska också gifta oss den 18:e juli! Var ska ert bröllop hållas?

• dessiboll
    Hempling skrev 2009-03-30 08:03:05 följande:
    Hej Dessiboll och kul med en till att prata med här! Ser att vi har samma datum att arbeta mot, vi ska också gifta oss den 18:e juli! Var ska ert bröllop hållas?
    Hejsan!
    Vi ska ha vårat bröllop i Bygdeå eftersom min sambo har sommarstugan där. Men nu fick vi höra att festlokalen där var uthyrd just den helgen så vi kanske måste byta datum någon dag... Vart ska ni gifta er?
  • hoppan

Jag har lite jobbigt just nu. HAr börjat ändra mig lite angående färger istället för grått lime grönt. Har hittat en vepa (pappers som heter kiwi)det är ju trotts allt sommar och lite mera färg kanske aldrig är fel så det blir ev rosa vitt och lime.

• Hempling

Dessiboll: vi ska gifta oss i kapellet på Tavelsjö lägergård och ha festen på lägergården. Hur mycket måste ni flytta datumet? Hoppas det inte rör till er planering allt för mycket!

• Hempling

Hoppan; Visst är det jobbigt att man kan ändra sig så mycket ibland! Jag är precis likadan, velar fram och tillbaks. Men tycker det låter som en bra ide att ändra färgtema om du hittat en vepa du gillar!

Vi kommer nog att ha svart/vitt tema med inslag av lila, så att det blir lite färg med i alla fall. Precis som du säger är det ju roligt med lite färg!

• hemling

Tänkte höra om någon av er har nåt tips på en bra lokal att ha festen på i sommar.
    Gärna nånstans runt Mariehem/Marieberg/Mariedal, men det är inget måste.
    Ett krav är att man ska kunna fixa egen mat/catering dit och kunna ta med alkohol.

Hade bokat vår kvarterslokal men det visar sig att vi blir kanske runt 50-60 personer innan det är färdigt och då blir det får trångt där..

Har nån en aning om kåtan på ängarna förresten? Står att verksamheten är nedlagd men hyrs den ut ändå? Hur är det där inne?

Oj vad långt det blev kännde jag, men tack på förhand!

• shia

umekicki79: GIFT Den 21 februari i Helena Elisabeth
    vill nu: GIFT Den 7 mars i Sävar kyrka
    Havsro: 16 maj Backenskyrka
    Idefixen: 30 maj Norrforskyrka
    Önskebrunnen 4 juli Umeå stadskyrka
    Hempling: 18 juli, Svedjans kapell och fest på lägergården
    Madam Mim: 25 Juli Svedjans kapell och fest på lägergården.
    Violla: 25 Juli Tavelsjö kyrka (eller svedjans kapell)
    Sommarnoll9: 1 augusti ute vid Göstas loge
    070809: 1 augusti i Strömbäck
    umbraz: 1 augusti i Helena Elisabeth
    Elmac: 7 augusti vid ett naturreservat på stranden
    Hoppan: 8 augusti Umeå stadskyrka
    Mymelody: 8 augusti Tavelsjö kyrka
    Umeå090815: 15 augusti Backenskyrka
    Shia: 29 augusti Backenkyrkan

Har lagt till mig själv också =)

• shia

Jag ser nu när jag läser listan att jag har gjort ett skrivfel, det heter tydligen backenskyrka och inte backenkyrkan, shit jag har skrivit fel på inbjudan!!!!!ghaaa

• dessiboll

Jag har hört att det är jättefint där, stora fönster och superfin utsikt närå det ställer inte till så mycket för mig. Det blev flyttat till 11 juli istället

Hempling skrev 2009-04-01 13:56:01 följande:
    Dessiboll: vi ska gifta oss i kapellet på Tavelsjö lägergård och ha festen på lägergården. Hur mycket måste ni flytta datumet? Hoppas det inte rör till er planering allt för mycket!
Svar på tråden Mer fortsättning! Bröllop Umeå 2009!