Inlägg från: Nippran |Visa alla inlägg
  • Nippran

Någon mer som gifter sig 22/8 - 09

Prazzen skrev 2009-03-17 21:00:30 följande:
    Hur går det för alla.Hänt något nytt kring bröllopsplanerna?
    Jag har beställt klänning, underkjol, matchande väska - kunde ju bara inte låta bli.
    Korten är dock inte helt klara ännu men det är ju ingen fara på taket.
    Jag har klurat ut hur jag vill att min ring ska se ut. Safirer i regnbågens färger samt 1 diamant, tot. 7 stenar.
    Funderat klart kring brudbuketten.
    Lokal och mat är fixat...ska bara bestämma smak på tårtan.
    Just nu hör jag mig för angående en näbbklänning för dottern...

Hur går det för dig själv?
  • Nippran

Prazzen: Det ligger inne två bilder.

Jag har idag kollat upp ang min ring och bett om kostnadsförslag...får svar nästa vecka.

• Nippran
    Prazzen skrev 2009-03-19 22:36:44 följande:
    Va dum jag är den har jag ju sett Vi kom ju fram till att blommor är din grej ju
    He,he...har inte ändrat mig ang blommor. Det finns som inslag på tösens klänning också..
  • Nippran
    Ozziechick skrev 2009-03-19 22:00:35 följande:
    Nippran, vad fint det låter med stenar i regnbågens färger i ringen! Jag har just börjat kolla på ringar och har hittat en med 13 små vita diamanter som gnistrar sååå fint i vitt guld!!!
    Jag var och tittade på en som hade flerfärgade diamanter...tjusigt! Andrahands alternativet är att bara ha diamanter.
  • Nippran
    Ozziechick skrev 2009-03-19 22:56:42 följande:
    Det har jag inte ens hört talas om, flerfärgad diamant! Det måste jag kolla upp! Kostar de ung. samma som "vanliga" diamanter? Kollade på en rosa diamant, men de kostar ca 4ggr så mycket som en vanlig...
    Flerfärgad var lite fel uttryck - färgad diamant. Det är diamanter som färgas på samma sätt som när man förstärker ex en rubins färg, enligt vad jag har förstått.
    Den ringen som de visade upp kostade ca 2500 kr, tror att det var fem st med blå, grön, gul, orange och vit. Kvalitén på dem frågade jag inte efter.
    Det finns även äkta färgade diamanter, ej förändrade, och de kostar en större slant. Precis som den du förmodligen tittade på...
  • Nippran
    Ozziechick skrev 2009-03-19 23:09:41 följande:
    Åh, det låter verkligen fint iaf! Även om man inte vill lägga så mycket pengar på det nu så kan man alltid byta ut stenarna senare om man vill! På bröllopsdagarna efteråt t.ex.
    Budgeten tillåter inte några häftiga utsvävningar..:) Det viktiga är att stenarna håller för dagligt bruk.
  • Nippran

kan tyvärr inte hjälpa dig...använder den inte.

• Nippran

Merparten är klart på sätt och vis.
    Vi har bokat VF, lokal för vigsel/fest med mat och tårta, mina kläder, tösens kläder, vet hur brudbukett ska se ut, rum för natten ;) m.m.
    Vad som är kvar är karlns kläder, musiken, caketoppern, utskick av kort...
    Vi har valt att inte ha så traditionellt bröllop ex skippat bordsplacering, festprogram etc. så grunden är klar.

• Nippran

jag är snabb på att bestämma mig...och karln tillåter :) Han skulle nog klara sig med en vigsel i rådhuset med trätofflor ;)

Nä, jag hade turen att snabbt hitta vilken klänning jag ville ha.

Enda kruxet är att jag har ett par fina satinskor som jag måste leta fram bland alla kartongerna i källaren, som inte blev någon ordning på efter att vi flyttade ihop för två år sedan...suck!

Har du mycket kvar att ordna?

• Nippran

Men det är väl inte illa det?
    Hur ska ni göra med maten? Ska ni ha buffé eller trerätters middag?
    Vi har valt buffé och det finns i stort sett något som alla äter, både stora som små.

Svar på tråden Någon mer som gifter sig 22/8 - 09