Inlägg från: Nippran |Visa alla inlägg
  • Nippran

Någon mer som gifter sig 22/8 - 09

Ja, Vi tänkte på hur krångligt det skulle bli med ca 70 betalande gäster samtidigt..puh.
    Vi har också tänkt att rekommendera folk till samma hotell som oss. Det kan vara trevligt att äta frukost ihop. Vi har ordnat med utcheckning för oss kl 14 istället för kl 12.

• Nippran

De flesta hotell brukar vara förstående för senare utcheckning...vill ju kunna mysa lite till.
    Vi har inte skrivit med det i inbjudan men kommer muntligen tala om det för dem som kommer mer långväga.

• Nippran

Alla inbjudningskorten är skickade och idag har de kommit fram till folket :)
    Var idag och shoppade fina underkläder till den stora dagen. Hittade dem dessutom till 50% rabatt :)

• Nippran
    Ozziechick skrev 2009-04-15 22:14:23 följande:
    Min klänning kom idag!!! Helt underbar!!! Passar perfekt och är väldigt välgjord! Kan verkligen rekommendera Landybridal.com!
    Vad kul!! Jag tycker att din klänning är väldigt vacker.
  • Nippran
    andbeyond skrev 2009-04-17 08:56:51 följande:
    Vi sitter och väntar på svar.. att inte alla andra är lika engagerade i vårt bröllop som vi är? konstigt... ;)Har fått 2svar av 58 utskickade inbjudningar. Sen har ju iofs alla i hela familjen skämtat att "jo, vi kan inte komma Höhö.. nä men måste vi svara på mail eller vet ni att vi kommer höhö". :)Det är svårt det här med att prioritera. Att göra alla stolarna i vår festlokal "fina" (är sådana här: www.morekontor.se/skola/8_stor.gif) skulle kosta en hel del då vi är så många.. Men samtidigt vore det trevligt om de var vita och hade en dyna. Man vill ju inte att folk ska få ont i rumpan. Vad tror ni?
    Lite nyfiken men hur många stolar är det ni behöver göra iordning?
  • Nippran
    andbeyond skrev 2009-04-18 10:20:09 följande:
    100 kanske.. :/
    Jag undrade eftersom jag har en bekant här som sitter med, om jag inte missminner mig, med 80 fina vita stolsöverdrag. Dynor hade ni då kunnat fixa en billigare sort att ha under.
  • Nippran
    Prazzen skrev 2009-04-19 17:27:29 följande:
    Hej tjejer!fick en sån underbar känsla igår då vi insåg att vi kommer att få ihop hela budgeten och att alla kostnader löser sig Känns underbart.
    Vad skönt! Grattis!
  • Nippran
    Meria84 skrev 2009-04-20 18:45:50 följande:
    Vi kommer sy enkla stolsöverdrag av IKEA-lakan. Ska köpa hem och testa. Antingen syr vi en enkel modell som sånna man köper, eller ett tips jag läste. Man viker lakanet dubbelt på längden, låter den följa stolen och i ryggen knyter man en rosett som håller fast allt. Får testa och se vad som blir bäst. Lakanen kostar ju bara 15:-/st så det var ju kalas... Skulle boka vigselförättare idag, men de sa att vi först behövde hindersprövningen, så den ska beställas imorrn. Har beställt inbjudningskort nu också, hoppas de kommer fram. Gjorde en enkel i photoshop:www.brollopstorget.se/hem/meria84/gallery/php...Kommer skicka med en önskedikt också:www.brollopstorget.se/hem/meria84/gallery/php...
    Kul önskedikt ni har totat ihop :)
  • Nippran
    pearlgirl skrev 2009-04-21 20:58:02 följande:
    Jag hoppar in i tråden, gifter mig 22/8 i Växjö :)Än så länge är det mesta utav de viktigaste bokat och inbjudningskorten är skickade. Nu återstår allt småfix, så jag hoppas på lite tips härinne
    Välkommen hit!
  • Nippran
    Prazzen skrev 2009-04-21 21:31:44 följande:
    Nippran hur går det med inbjudningskorten.Har du skickat dom än?
    Hej!
    Alla, nja nästan alla, är skickade och svar har börjat komma in :)
    Det är två st som inte blir skickade förrän i juli. Det är till hans farmor/farfar samt hans föräldrar - finns särskilda skäl bakom som skulle ev kunna påverka möjligheten att m2bs dotter förhindras att vara med på vårt bröllop. M2bs ex brukar ställa till med trassel och all information från hans föräldrar går vidare till exet :(
    Men de kommer få inbjudan och får bara lite mindre osa tid bara...

Hur går det för dig då?
Svar på tråden Någon mer som gifter sig 22/8 - 09