Inlägg från: Nippran |Visa alla inlägg
  • Nippran

Någon mer som gifter sig 22/8 - 09

Prazzen skrev 2009-04-21 21:55:44 följande:
    Har inte fått iväg dom än *skäms* men ska försöka ta mig i kragen imorgon.
    [/citat]
    Prazzen skrev 2009-04-21 21:55:44 följande:
    [citat]
    Har inte fått iväg dom än *skäms* men ska försöka ta mig i kragen imorgon.
    *S*...ja, skäms på dig! ;)
    men det är mycket pyssel att få iväg dem och det är ju ingen fara på taket för den delen heller.
  • Nippran

Så sant! Det känns riktigt kul när svaren dyker upp och man kan bocka av dem i listan.
    Jag har dock fått beskedet att en av mina närmsta vänner kanske inte kan komma. Hennes mamma och moster firar sin 60-års dag samma dag och den kan de inte flytta på :( Men hon ska se om hon kan hoppa över deras dag...skulle visst vara avhängigt om hennes bror skulle gå eller ej...

• Nippran

Ja, det hoppas jag med! Dessutom är hon även min frisörska...men det går ju alltid att hitta någon annan som fixar håret men inget kan ersätta henne som vän.
    Hur går det med din övriga planering?

• Nippran

Jo, det är väl på det stora hela nästan klart.
    Jag har i dagarna fixat mina underkläder :)
    Det som är kvar är m2bs skjorta, ev skor, manschett knappar, slips. Ev frisörska, kolla av dukningen/dekorationen - har bl.a. köpt murgröna som ska få växa till sig, beställa brudbuketten samt tärnbukett och corsage.
    Jag vet inte vad mer som ska fixas just nu som jag kan komma på. Vi ska skicka in alla papper i nästa vecka.

• Nippran
    Nynaeve skrev 2009-04-23 17:34:14 följande:
    Hej!Gifter mig den 22/8 2009 jag också. Vi ska ha vigsel i botaniska trädgården i Uppsala. Några inbjudningar har vi inte fått ut än, men de ska beställas i nästa vecka.
    [/citat]
    bröllpsplaner skrev 2009-04-21 22:31:15 följande:
    [citat]
    Hoppar in i tråden här, ska nämligen oxå till altaret den 22/8 i Hörkens kyrka som ligger söder om Ludvika(dalarna). Har tyvärr inte kommit så långt med våra planer än
    Välkomna in hit!
  • Nippran
    Prazzen skrev 2009-04-24 06:42:07 följande:
    Kul med ännu mera 22 augusti brudar Hmm vi köpte radhus igår.haha lite fel tajming med tanke på bröllops och sparande men vi kunde bara inte låta bli.
    Nice! Jag hade också velat ha ett radhus eller ett hus. Jag gillar att påta runt i trädgården :) Men håller mig nu med odlandet på balkongen.
  • Nippran
    NinahThomas skrev 2009-04-24 10:06:59 följande:
    Hoppar in här - blir nog en 22/8 brud istället för 29/8...ändringar i planeringen pga. festlokal.Som TUR ÄR så har jag inte hunnit skicka iväg inbjudningarna än- ibland är d bra o vara långsam. Nu känns det som vi står på ruta 1 igen och får börja om m allt...KAOS! Lokalen finns då men ingen bra catering..osv...
    Välkommen du med!
  • Nippran

Jodå, det går bra med planeringen. Vi har precis fått meddelande att våra kläder som vi har beställt håller på att bli färdiga :)

• Nippran
    Prazzen skrev 2009-05-01 19:50:11 följande:
    oj jag har inte hunnit med någon mer plannering dom sista dagarna sedan det vart klart med radhuset. Så inga inbjudningskort ute ännu Men men nästa vecka då ska det blir klart (undviker att jag har sagt så dom senaste vekorna redan, haha)
    Minns absolut inte att du har nämnt några inbjudningskort ;)
    Hoppas att allt går bra med huset!
    Jag har gjort som de flesta...bara njutit av det fina vädret och påtat med blommorna på balkongen.
  • Nippran

Är mycket glad! Jag har fått min klänning så jag kan hämta den på posten på måndag :)

• Nippran

Det blir kul för dig när folk börjar höra av sig :)
    Ja, jag är jättenyfiken. Skulle helst vilja hämta ut den imorgon men det hinns inte förrän om måndag :( Lovar att bild kommer upp om ett litet tag...
    Jag har även fått beskedet att näbbklänningen ska vara klar till slutet på nästa vecka. Jag kan tänka mig att vi får den veckan därpå.
    Jag har idag skickat iväg hindersprövningen och efternamnsbyte :)

• Nippran

Jag har hämtat ut min klänning idag. Den var jättefin och välgjord men den var tyvärr för lång, nästan 12 cm :(
    Jag hoppas att de kommer att ordna det för mig...skickade ett mail idag om att den behövs justeras.

• Nippran
    Happyasahippo skrev 2009-05-13 23:49:55 följande:
    Oj.. jag tankte ga och traffa designer som ska sy upp min klanning nasta vecka...Kanske bor lagga pa ett kol??Hur lang tid har ni gett folk att O.S.A pa? Racker en manad? Manga av vara gaster kommer utomlands i fran sa de som kommer verkar veta det redan nu typ...
    Vi har redan skickat ut våra inbjudningskort. Mest med tanke på att det är under semestertider som vi gifter oss. Vi har satt den 31/7, som osa.
  • Nippran
    pearlgirl skrev 2009-05-14 19:30:46 följande:
    Vi har också OSA 1/7, känns lite lagom sådär i semestertider så att restaurangen kan planera lite också.
    Vår restaurang sa att de bara behövde veta en vecka innan.
Svar på tråden Någon mer som gifter sig 22/8 - 09