• Hvidbrud

I vått och torrt (del 5)

Jenny: ja, jag har börjat sy.. Det KLIAR i fingrarna! Men det var länge sen kan jag märka. Glömde sömnsmånen och har knäckt tre(!) nålar idag... Men jag lär mig och kommer ihåg. Men tog en paus till imorgon när tredje nålen gick av... Men kul är det och bra blir det nog (bara lite snett )

Trött... hoppar i säng nu. ska ju kolla på lägenhet i morgon bitti! Håll tummarna!!

• Hvidbrud

Ååååh!!! Vad spännande!!!

Ankan80 skrev 2009-03-13 08:07:08 följande:
    Tjohoo!Igår fick jag min UL-tid.Den 2 april kommer jag vara såååååååå nervös.....Iiihhhh!
  • Hvidbrud

Åh, kilket härligt kramandes att komma "hem" till! *kamkramkram*
    Har kollat på 2 lägenheter. En stooor, supercentral med föirstahansdkontrakt. En liten lika dyr lite längre bort, men suuper mysig!! Svårt! Men vi sa att vi var intresserade av den stoora 103m2 (bor på 54 nu..) med två toaletter och balkong... Så får vi hoppas att hon väljer oss! Isåfall blir jag malmöit om 15 dagar!! Iiihh!

• Hvidbrud

Hade fått en mejn när jag kom hem igår om en till lägenhet... Den låter som en kombination av detvå vi såg. Byggnad från 1920 100m2 3 rum, fransk altan i sovrummet, öppenspis också tyckte jag hon sa och 15min promenad till stationen... 1:a hands kontrakt och 1700kr billigare hyra. Ska kolla den på måndag. DEN LÅTER SOM EN DRÔM! (en lite sliten dröm, men ändå...) Hoppas bara mannen gillar den. Han och jag har så olika smak. Han är så himla praktisk och jag är så emotionel. Han vill ha hjärnar med och jag vill ha hjärtat. Jag har bott i två suuuper härliga lägenheter har i köpenhamn som var sååå charmerande, men utan duch (det fick man göra i källaren). Det hållet kan jag gärna gå, om lägenheten käns som ett hem nog och jag trivs. Minman går heldre det andra hållet och vill bo i en omysig lägenhet bara den är praktisk (typ den 1984-lägenheten med 2 toaletter... Praktiskt.)
    Får hålla tummarna att vi får samma känsla iallafall...
    Vill flytta! Nu!
    *ser min lilla läs/amme-hörna framför mig, i en härlig fotöjl med en bra lampa och ett litet bord brevid och bokhyllor med alla böcker i (som nu står i källaren) och en mysig matta på golvet. Sovrum med en ny bred säng och fina gardiner, fin ljussättning, kanske lite romantiskt sovrum, eller lite 1001natt-känsla? Och barnkammaren... Spjälsängen.. leksakerna, lekmattan, Har man skötbordet här?..*

• Hvidbrud

jag är inte säker på att jag kan känna bebisplasket i magen ännu, men kan märka någut. Lustigt att du säger det om din man för det märkte jag också igår. Maken glappade på magen och oj vad fart det blev där inne. Inget sparkande direkt men det kändes som om det mullrade utan ljud, liksom... när jag klappar käns det som om den bara flyter runt lite men när han klappar är det som om han är en magnet som suger till sig bäbisen... Så svårt att beskriva så abstrakta saker. Men härligt är det i alla fall, även om jag börjar bli varm som en bastu nu för tiden... För en gångs skull tror jag att jag kommer hoppas på en kylig sommar. Shit, 30grader, med val-buk och stödstrumper upp över låren Jag kommer att få ligga i vattenbrynet konstant!

Ninnis: klart du ska se lägenheten! *håller tummarna för att its the one"

Ore, Ingenjören och Ankan: Vill ni veta vad det blir, eller ska ni vänta till lilltussen kommer ut?

Såg ett program om en kvinna som bar 6lingar igår. Shiiit! 4 klarade det till v.29 sen kom de ut och vägde mellan 900-1100g... så små... Drömde bebisdrömmar hela natten

• Hvidbrud

Åh, jag skulle tycka att det var så svårt att välja grundmatreal till ett helt hus, till mig själv! Där skulle nog den friheten sätta mig i en bur. Jag menar alla val=ett frånval av allt annat... Skulle få nippran! Men wow, tänk att ni får det precis som ni vill. Det är häftigt! Var ska ni bygga det nånstans? i s.s?

• Hvidbrud

Det blir säkert jätte snyggt!

Om jag vill veta? Tja... Helst skulle jag ju vilja vänta till den lille/a ligger på min mage, men min väldigt praktiska make vill gärna veta, så vi kan förbereda oss...
    vad det än är är det, som den kloka talaren innan mig sa, välkommet. friskt och sunt är det viktigaste. liite nyfiken är jag ju, så jag tror att vi ska se set om det går. de behöver inte leta efter könet tycker jag, men om det är helt tydligt, så vill jag nog veta...
    Skötväskan är ialla fll varken blå eller rosa!
    själv var jag ett rosa barn. Mamma prövade ihäardigt att inte göra oss tjejjiga, men jag insisterade på att allt skulle vara rosa och bara gå i rosa prinsesklänningar! (oj oj oj vojne vojne om barnet ärver mitt temprament och vilja som liten... Så får min mamma sin hämnd )

Om det blir en varm sommar hoppas jag vi får lägenheten nära ribban, då ska jag ligga i havet hela tiden. Och äta glass!!

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)