• andbeyond

I vått och torrt (del 5)

Ankan, inte kan man vara på för gott humör! Så länge du inte gömmer dig från känslor så är det ju bara starkt att orka se framåt :)

Våra gäster vet om att det är bröllop på gång, men jag har gjort inbjudningskorten själv så det ska bli roligt att se hur det tas emot, och själva bröllopet känns lite närmare och verkligare nu när alla blir inbjudna på riktigt.

Just nu har jag en 1,5-åring som snarkar ljudligt i min säng! Vi har byggt ett hus av en gammal låda, ätit spagetti med köttfärssås och hon har badat. Är min systerdotter som har vattenkoppor så hon är hos mig nu istället för på dagis. :) Blir allt sugen på en egen, men det är ju himla trevligt att kunna låna sötnosen lite emellanåt!

... Helt otroligt vad de kan snarka de små liven..

• andbeyond

Ninnis: Nintendobarnet? hehe, nice :)
    Jo, är pampigt att höra spelmusiken med en symfoniorkester också.
    Är iofs mest bara roligt med de låtarna man känner igen, blir mkt nostalgi :)

• andbeyond

Oj kära nån vilken dag före födelsedag du haft Ankan. Skönt att kroppen hängt med i händelserna dock så du får börja baka :) Grattis i förskott också!

Jag vill också börja baka.. att det ska vara så mkt annat runtomkring man ska ta hänsyn till först. ;)

Ha en härlig lördag-kväll allihop! Kram!

• andbeyond

Goddaggoddag. Hoppas att ni haft en bra helg, jag har haft svärföräldrarna här och mest bara myst.

Idag har jag besök av mina indianer (som dock ännu inte är lika ovälkomna som hos vissa andra) som är på krigsstigen och just nu försöker döda mina muskler. Så jag ligger och gnyr i soffan - så känner verkligen mer er som har fler skäl att avsky dessa elaka indianer.

Pratade med en kompis som verkar tycka att jag är galen som funderar på att försöka få barn.. bara för att jag fortfarande pluggar (M2B jobbar heltid) och vår lgh inte är så stor. Sen tyckte hon att "ni är ju så unga så vänta och lev livet ett tag". Men om jag tycker att leva livet är att skaffa familj? Samt att så unga är vi inte, bara samhället som förändras så det blir vanligare att skaffa sitt första barn när man är över 30. Jag blir så arg att fastän jag vet att det är mitt liv så påverkar alla negativa kommentarer min övertygelse om att allt ordnar sig och får mig att tvivla på magkänslan som säger att vi verkligen är redo och skulle bli en lycklig liten familj. Dumma dumma...

• andbeyond

mm, skulle kunna vara det.. sen är det väl kanske ett försvar för att man själv inte har den möjligheten just nu och vill intala sig att det inte är någon brådska.

Vi brukar säga till varandra att om man nu vill ha "egen tid" så är det väl trevligare att ha den tiden sedan, men ändå ha en stor familj som man kan umgås med på jul och så. Man vet ju aldrig vad som händer i framtiden, så det känns bäst att göra det som känns bra nu. Sen är vi ju planeringsfreaks också så vi kommer ju klara oss fastän det såklart är mer praktiskt om jag vore klar med utbildning och ha en bra föräldrarpenning.

Tur att jag har er som kan hjälpa mig att glömma bort alla dumma kommentarer! :)

• andbeyond

Ingenjörsbruden: Då ska jag hålla tummarna för dig när jag slänger in första tvätten i tvättmaskinen klockan 12 :)

Så spännande är min dag - immunförsvarsstudier och tvätt-tid.

Blommis: DU är INTE ond, du är mysig! sådeså.

• andbeyond

hehe, jo det är ett nytt universitetsprogram där man kopplar immunförsvaret till hur pass bra tvätt man gör ;)
    Nä, men jag tycker också det är roligt med alla möjliga fakta men när man har tenta på det och MÅSTE komma ihåg varenda liten detalj tappar det lite av glädjen på något sätt.

Vi ser väldigt mkt på tv och film. Spelar mycket spel också iofs. Kanske inte så socialt men vi brukar dricka te och småprata samtidigt som tv:n står på.. äter ytterst sällan mat vid matbordet.
    Men vi trivs, har dock pratat om att när vi får barn ska vi börja äta vid bordet för att få samma tradition som vi har hemifrån att man äter ihop. Lättare sagt än gjort men det är ett mål iaf :)

Ingenjörsbruden: Vad härligt att allt är bra i magen! *klappa händerna och gör en liten happydans*

• andbeyond

Jag funderar på att göra vår balkong till en grön oas då ingen trädgård är att tillgå tyvärr. Funderar på att testa och odla potatis i en kruka - kan bli spännande att laga jätteekologisk mat från balkongen i sommar.

• andbeyond

Mm, har en balkong rakt i söder mot en liten skogsdunge så det kan nog bli bra :)
    Nu vill jag att det ska bli VÅR på riktigt. Inga kalla vindar mer!

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)