• andbeyond

I vått och torrt (del 5)

Ninnispinnis skrev 2009-04-08 14:30:09 följande:
    Ok, skenhelig ska jag inte vara. Jag har precis tryckt i mig ett danskt wienerbröd. Stort och flottigt var det.
    hoho :)

Här har det precis ramlat ned en stor kanelbulle och mjölk. Gottigott men vågen här hemma visar också 10kg för mkt - måste vara ett produktionsfel om det är så på alla våra vågar...

Nu åker jag till Örebro över påsk, så GLAD PÅSK till er alla!
  • andbeyond

*hoppar in efter påsk och håller alla tummar och tår för folk med huvudet i sanden, blommis ute på äventyr och de jobbsökande*

Själv fick vi i helgen veta att min svägerska ska få barn i oktober. Så i oktober blir jag moster och låtsasfaster på en och samma gång... Man blir ju inte alls lite sugen att försöka bli mamma också.

• andbeyond
    ingenjörsbruden skrev 2009-04-17 08:57:07 följande:
    andbeyond: ojojoj...massor med bebisar i släkten....iofs perfekt för då har man någon att umgås med på dagarna!!
    Haha, jo det är iofs sant. ;)
  • andbeyond

*gör vågen på balkongen* :) svårt att se skärmen i solljuset dock...

• andbeyond

Hej tjejer..
    Idag var jag hos gynekologen då jag haft lite konstigt ont i nedre delen av magen. Vi försöker ju inte bli gravida just nu (jag hänger ju bara här och tjuvläser och drömmer) men man vill ju ändå kolla upp. Då säger läkaren (som var väldigt bra för övrigt) att jag har symptom både på endometrios och PCOS. Dock på den "lättare/svagare"delen av skalan. Men hon ville att jag ska börja äta p-piller fastän jag tidigare blivit monster av dem för att förebygga "problem med ägglossning i framtiden". Har en väldigt punktlig menscykel nu vilket ju är bra men.. ja.. har fått en sådan klump i magen. Känns inte alls kul att få veta att "allt är bra idag - men ifall du får mensstörningar bör du höra av dig direkt så får vi se hur vi ska göra då". På ett sätt vill jag bara börja försöka bli gravid NU men samtidigt är det verkligen inte en bra tid varken praktiskt eller känslomässigt.. :(

Visst vore det bra med p-piller och slippa all smärta och akne.. men jag vill ju inte bli deprimerad igen (!).

Jag vet att detta kanske verkar fånigt, ni är så många som försöker och möter motstånd. Men jag känner mig verkligen som att någon slagit mig med ett baseballträ.. behövde skriva av mig lite. Har just slutat med anti-depptabletter och såg framemot tiden framöver med bröllop och sedan börja tänka på barn. Nu är jag mest bara orolig. Dumma.

• andbeyond

Tack för att ni är så snälla! *kramarkramarkramar*
    Fick bryta ihop lite när m2b kom hem igår, kändes som att det är vi mot världen och att allt kommer ordna sig. Bestämt mig för att jag väntar med att testa p-piller så länge cykeln fungerar och ta starka smärtstillande för den möjliga endometriossmärta. Så får vi se hur det artar sig då vi nog kommer börja försöka direkt efter bröllopet

Ankan: Har mest ont i samband med mens men får lite kramper dagarna innan och efter också. Speciellt då magen inte fungerar ordentligt.. (hur hamnar vi alltid in på ämnet bajs?...) Har dock en lätt form av endom., om det nu är det, då hon inte hittade några blåsor eller cystor med ultraljudet så det känns ju bra.
    *kram mot bitterheten också* Håller tummarna för att det blir något igen snart!

ingenjörsbruden skrev 2009-04-30 08:34:46 följande:
    Åhh jag vet PRECIS hur du känner dig!! Jag fick diagnosen PCO-S för 1,5 år sen. Det känns verkligen som man sjunker ner i ett djupdjupdjupt år o man bara fortsätter att sjunka....men ha tröst....PCO-S (S=symptom) kan strula till kroppen men det kan gå hur lätt som helst. Vi blev gravida på 3 månaden utan skydd o hade faktiskt räknat med att det skulle ta låååååång tid. PCO hålls lättast i schak med p-piller...men har du regelbunden cykel så kanske du inte måste ha p-piller.....anledningen till att man ger p-piller är att man förhindrar ägglossningen som vid PCO kanske inte alls blir (ingen ÄL alltså) utan man får tomma äggblåsor=pärlband runt äggstocken av tomma äggblåsor.Om du inboxar mig din hemadress så kan jag skicka en bok om PCO till dig (köpte 2 av misstag)...dock är den på engelska....men så kan du få lite grepp om vad PCO innebär osv.kombinationen med endometrios vet jag inte....
    Åh vad underbart att läsa! Du är ju för härlig, inboxar dig direkt tack snälla! Hoppas på att det går lika snabbt för mig, hänger vi här framöver lär du ju bli uppdaterad
    Jag fick förresten se det där pärlbandet på ultraljudet (läser till läkare så läkare tar alltid tillfället i akt att utbilda när man är på koll vilket ju är roligt) men hon hittade också en större äggblåsa så hon trodde att jag har ägglossning nu iaf. Jag hoppas det fortsätter på det viset.
  • andbeyond

Du får försöka gosa så mkt det går med den nyfödda så kanske din kropp bli lite smittad och börjar producera lite fler vapen mot de galna indianerna

Snällt att maken försöker heja på lite, fastän ni båda vill något annat. Du får njuta av festen ordentligt så kanske bitterheten kan hålla sig borta.

• andbeyond
    Ninnnis skrev 2009-04-30 09:52:39 följande:
    Har ytterligare en usel dag... Tjafsade med maken igår (på telefon, skitbra...) vilket framkallar det dåliga humöret som ett brev på posten Skickar en kram till de som behöver det, men orkar inte skriva så mycket mer.
    Men, usch så tråkigt :( Det är verkligen tungt att bråka, speciellt när man redan är lite nere sedan innan. Kram till dig!
  • andbeyond

Men what the flupp.. bara för att vi kände att nu vill inte vi vänta mer eftersom det kan bli svårt så bli m2b varslad idag! Skitskitskitskit.. *uppgiven*

• andbeyond

mja, vi vet inte riktigt. Det är 20 varslade och alla får antingen gå eller stanna OM de får ett nytt projekt. Så nu gäller det att hålla alla tummarna att de får ett nytt projekt så snart det bara går. Han kommer få vara kvar tills de är klara med spelet de gör nu (juni-ish), sen får man som sagt se om de får ngt nytt att jobba på. Mest att inte veta som känns jobbigt.

• andbeyond

jag får väl kolla upp ingis sexleksaker så kanske man kan muntra upp m2b lite iaf..

• andbeyond

sexleksaker på ikea skulle bli väldans intressant... då får de göra fler insatser till alla hyllor de har: "insatsen hemlis"

lanovia: Vad skönt att mannen får behålla jobbet och att ni slipper sitta och oroa er. Förhoppningsvis får vi snart veta.

Nu kommer snart en nära vän hit, vi ska ta en eftermiddagspromenad i solen och sen ska jag göra en härlig middag till m2b när han kommer hem från jobbet.

Ha en härlig valborg allihop! KRAMAR

• andbeyond

*Tittar in och delar ut lite solstrålar till alla härliga*

Bra att du inte har ont längre Blommis! Och att du mår bättre Ninnnis!

• andbeyond

Wow! Blommis det är ju jättebra!

Vad roligt! Jag ska börja ta tag i vikten ordentligt nu, ska försöka ta bort mer kolhydrater i kosten också då det verkar som det är bra för PCO-S. Ska försöka röra på mig mer - att det ska vara så svårt att komma igång...

• andbeyond
    passionsblomman skrev 2009-05-04 13:00:32 följande:
    Skiiiitsegt att komma igång.....men SEDAN då känner man sig så GLAD!!
    VILL verkligen känna mig sådär GLAD! Nä nu jäklar ska jag ta mig ett träningspass med min cirkelpassträningsDVD med blossom.
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)