Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Och ingen fattar någonting.
    Själv verkar jag ha slagit upp en uppslagsbok läst på alla symptom man kan ha som gravid och sedan tryckt in dem i min kropp.

ingenjörsbruden skrev 2009-04-16 15:54:50 följande:
    lanovia 08 skrev 2009-04-16 15:50:47 följande:
    *o jag fortsätter att strosa runder med händerna på ryggen, blicken i skyn o visslandes*
  • lanovia 08

HÅller tummarna för Ankan.
    Har säkert missat massa viktigt nu som jag borde kommenterat.

• lanovia 08

Årskiftet/slutet av december borde det ju bli...

• lanovia 08

Nej här är inte lätt att hänga med alltid.

Blommis nu närmar det sig. Gud så spännande. Tänk om det blir ett plus nu snart!!!! ihhh

Själv funderar jag på om jag skall testa redan imorogn bara för att få konstaterat att det inte är något eller om jag skall vänta. Vi skall på kantarellsökkurs ihelgen. Känns bra så jag kanske kan tänka på något annat...

• lanovia 08

Söderns höjder där är fint. Där bor min morbror, men honom får du inte kasta ut.

Någon mer som är vaken ännu? Blommis borde ju vara ialla fall. Jag vaknade 1h för tidigt idag, det händer inte ofta. Var tvungen att gå på toa och upptäckte hur ont jag hade i vänster börstet då satte tankarna i gång och jag kunde inte somna om. Vänster bröstet riktigt värker, eller snarare hugger till mellan varven.
    Började tänka, men herregud tänk om jag är gra... (öjöjöj tänker inte ens uttala ordet med tanke på kommande besvikelse), jag som bevisat för mig själv att jag inte kan bli det.
    Tittade förresten på den gravid.se igår Ingenjöris, OM jag säger OM med stora bokstäver det skulle vara något så ska detta OM anlända till jorden 25 dec. Hehe charmigt, NOT. Men hellre julbarn än inget alls!

*stoppar ner huvudet djupt i sanden igen*

Nu skall jag göra mig i ordning för jobbet istället

• lanovia 08

*tiitar upp* Nej det brukar jag inte, inte så här starkt. Men konstigheter brukar jag ju ha. Idag är BIM ialla fall. Nej jag testade inte. Vi enades om att vänta några dar (eller till imorgon ialla fall ). *kör ner huvudet igen och tänker inte OM*

Det är alltså hunden som skall lära sig hitta svamp, inte jag. Även om jag kanske också skulle behöva lära mig.

Låter som en mysig helg Ninnis.

Oh undrar hur det går för Blommis.

Vilken tid har Ankan intervjuv?

• lanovia 08

Att ha svårt för att somna eller inte kunna somna om innan klocka ringer det är väldigt ovanligt förekommande hos mig. Men imorse hände det. Inte så konstigt kanske när hela kroppen börjar spira i skräckblandad förtjusning...tänkom tänkom, men hjälp!! Så tänkte jag i morse. Då är det inte lätt att somna om.

Ninnis, vädligt vad vi var synkade. Tänk om det kunde vara positivt för oss båda. sträcker upp handen från sanden och håller tummen. Jag mår illa nu.
    Tror nog jag skall kunna njuta av kursen, skall bli så kul att träna med hunden igen. var länge sedan nu.

andbeyond, vad spännande moster och faster på samma gång.

Jeanstightsen låter som något jag måste ut och titta efter, hade också missat dessa. Men först måste nästa lön komma. Vi går nästan på minus nu.

Fick förresten igår veta att maken får behålla sitt jobb. De har sagt upp 2 pers på jobbet och det stod mellan honom och en annan. Han klarade sig! Hurra!!!

*huvudet i sanden nära Ninnis mumsar sockerkaka och viftar på baken*

• lanovia 08

Ni här ju tokiga hela bunten.

Hvidis, tja vad skall man säga, smaken är som baken. Arne och Manne. *mimar BANNAAN*

Ingenjöris, nej nej du behöver inte piska mig. Jag skal inte sticka upp huvudet var ju bara handen jag sträckte upp. Eller får jag inte det heller??
    Pratade med maken nyss, vi enades nog om att det blir test imorgon. Men vi får la se...

Undrar hur det går för Blommis?! Borde hon inte vara hemma snart. Hon skulle ju ge sig av vid 7. jag räknar starkt med att hon kastar sig hem till datorn och oss så fort hon är klar (men det borde hon ju vara för länge sedan).

• lanovia 08

Ja det var en lättnad att han fick behålla jobbet. Han ville dricka champagne igår, men jag vågade inte. Var specielt krångligt att få ner glaset i sanden.

• lanovia 08

Beach party är alltid trevligt. Kanske skall tacka ja till champagne ikväll...

Nej ingen smärta i höft här. Däremot börjar nacke och axlar klaga på denna jobbiga ställning. Men jag vågar inte resa mig upp för då kommer Ingenjöris.

Jag är sååå trööött nu. Gick bra till lunch därefter däckade jag.

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)