Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Usch vad hemskt! Livet är fullt av orättvisor och hemskheter.

Nu har jag pratat med BM. Gillade inte henne jag pratade med alls, hoppas det inte är någon jag får ha kontakt med i framtiden. Hon var så fruktansvärt opersonlig och kall. Klarade mig utan tårar ialla fall. Vi har fått tid för att träffa läkare 15 maj. HOn sa att vi kunde ringa sjukhuset om vi ville komma tidigare. Men jag tyckte maj var perfekt, då har det ju verkligen gått 1 år också. Har lite dåligt samvete för min lilla lögn men känner mig nu mycket lugnare när vi skall få hjälp inom 2 mån.

• lanovia 08

Hehe trevligt med lite skånska undervisning.

Ja indianerna har hittat hit och det ordentligt. De gick bara vilse i 4 dar innan. Förtrupperna hittade direkt men var tydligen tvugna att reka ordentligt denna gång.

Ja känns så skönt att ha ringt. Förhoppningsvis slappnar jag av nu. Även om det känns surt att behöva ta hjälp för något sådant här. (Ninnis antar att du tänker tanken på att kopiera in mitt gamla inlägg nu. )
    Ankan jag hoppas snarare på att slippa möte just den här BM. Det är min taktik.

• lanovia 08

Ninnis, tur att jag hann före då.

Ankan om jag läser det du skrev en gång till så är det alldeles uppenbart vad du menade. Jag läste nog för snabbt första gången. Sorry.

• lanovia 08

Ninnis visst är det underbart.
    Min man svarade lugnt när jag sa att jag var tvungen att jobba över. "ok, gör det. Då är maten klar när du kommer". Så han åkte direkt hem och fixade maten, jag jobbade över 1h och kunde svintrött sätta mig direkt till dukat bort. gud vad det lilla extra är guld värt.
    Skäms för de gånger som man klagar för det lilla de inte gör, ungefär som man själv är perfekt.

• lanovia 08

Vilka trädgårdsplaner ni har. Våran trädgård är fotfarande ett stort frågetecken. Vi bor i radhus=ingen superstor trädgård. De som bodde här innan oss älskade att grejja i trädgården men dock utan större resultat. En gång när vi precis flyttat in så gick jag på baksidan av husen och tittade på alla fina trädgårdar. Helt plötsligt fick jag se en gräslig trädgård, massa buskar huller om buller som bara såg risiga ut. Såg ut som om ingen brytt sig om den på flera år. jag började räkna för att se vems trädgård det var. Kan ni gissa??? Det var våran!!!
    Så förra sommaren ägnade vi åt att rädda baksidan så det såg skaplig ut, dvs vi grävde upp en hel del av buskarna och planterade gräs. Fortfarande mkt fina växter kvar. Men tycker liksom att meningen med buskar och blommor försinner när man planterat dem i varandra så att man måste krypa bakom en buske för att se den andra.
    I år skall vi se om vi kan fixa framsidan. Den skäms jag över.

Inatt har det snöat här så krokusarna är begravda. Överlever de snö?

• lanovia 08

Jag fattar inte vad min kropp sysslar med nu. Jag brukar ha indianbesök ca 5-6 dar. Nu gick det ju 4 dar från BIM innan det verkligen kom igång. Hade typ bara litelite rosa flytningar. Sedan hade jag besök i 2 dar och nu har de försvunnit. What!?! Gillar inte när kroppen inte kan uppföra sig som den brukar.
    Blir nog bra med besök hos BM....

• lanovia 08

Nu Spamar jag

Såg buketten till Hvidis i blomtråden. När är det hon fyller??? Var det igår?

• lanovia 08

Eftersom jag var borta hela helgen testade jag mig på BIM-1, alltså för tidigt, bara för att ev få hinna dansa glädjedans med maken innan jag gav mig av. Därefter har jag bara utgått från att indianerna innebär ett minus. Men vi pratade igår på att jag kanske skulle testa en gång till. jag tror ju iof att det fortfarande är ett minus. Men det hade ju varit skönt att få en förklaring på mitt fördjävligt griniga humör. Känns som jag fräser alldeles för mkt på hemma plan.

Ja vad har tatt åt våra kroppar...?? Mys kan man aldrig få för mkt av.

• lanovia 08

Hälsar tillbaka till blommis!

Ja fredagar är härliga. Är sååå långt tills måndag så det är alldeles underbart. jag har spöat maken i Monopol (göteborgsvarianten) ikväll!!! *gör segergester och jublar*
    godnatt alla goa

Förresten innan jag glömmer det viktigaste. Hvidis, Grattis i efterskott!! fick du sällskap av maken på sushirestaurangen??

• lanovia 08

Det är ju bra Blommis i alla fall om du kan få tatt proverna innan torsdag, hoppas de hinner annalysera dem tills dess.

En kram både till Blommis och Ninnis, ont och stum. Inget kul.

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)