Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Din sjukt oregelbunda cykel kanske kan bero på att du inte har ÄL? Och det borde de ju kunna hjälpa dig att få ordning med om inte annat.

Appropå oregulbunden cykel undrar jag hur det gått för Fru Larsared (nu vet jag att jag döper om henne lite, men ni vet nog vem jag menar)?

Välkomen Betty Boop. Hoppas ni lyckas naturliga vägen denna gång. men skönt att höra att det finns lösningar på annat vis också.

• lanovia 08

Nej Ankan har ingen bebis själv, däremot verkar det som hon har träffat en 2 månads bebis idag.
    Visst är de för goa Ankan. Var det lugnt för dig Ankan utan ledsna känslor? Verkar som du tatt det bra efter omständigheterna, glädjer mig.
    Är konstigt med de små, jag kan få ont när andra blir gravida. Och jag kan vara deppig för att det inte tar sig, men när man väl är med de små så är det svårt att vara ledsen. De är ju så goa vare sig det är ens egna eller inte. Är nästan skönt att man vet att man bara kan lämna över dem när man inte orkar längre.

• lanovia 08

Glömde förresten i fredags att hänga med i hurraropen över att kunna se bild på Ankan. Du ser ut som jag tänkt mig.

• lanovia 08

Gomorron gomorron alla goa människor! Vi bara väcka er till liv denna underbara måndag! Första dan på en ny underbar vecka!
    Veckan som kanske blir en av de viktigaste för många av oss. Blommis skall på gynbesök med gubben. Jag, och även Ninnis tror jag, har nu en underbar ny chans att få simmarna att hitta ägget. Betty Boop kanske får se ett plus?
    Ore, Hvidis och Ingejöris kan jag inte komma på något för. Så ni får väl helt enkelt räkna sparkar från bebis. Eller börja hoppas på en första sparken snart (ifall inte Ores börjat sparkas än menar jag).
    Ankan var ännu svårare för du försöker väl inte nu plus att du lyckas komma ner i vikt som du ville. Jaja du får ha en bra vecka bara så där.
    Hoppas nu inte jag glömt någon i farten

Hehe försöker bara smitta av lite glädje. Jag är så less på att vara deppad för att det inte tar sig någon gång. Nu är det glada toner som gäller. Och tar det sig inte denna gång heller så väntar hjälp runt hörnet. Och vet ni, solen lyser in genom fönstret!
    Och det bästa av allt är nog att stressen på jobbet har lagt sig. Har fortfarande massor att göra men ingen jobbig deadline att kämpa emot.

• lanovia 08

Gött att jag kan sprida vidare mina glada vibbar. Se hur länge det går att hålla.

Har Blommis varit hos BM idag och lämnat blodprov?

• lanovia 08

Ankan helt rätt av dig att säga nej till jobbet. Visst skall man inte förkasta sina chanser till jobb och lön. Men det skall ju kännas rätt också. Om du inte tror dig passa till det så skall du heller inte utsätta dig för det.

Hvidis vad trevligt med en extra titt. Hmmm min spontana tanke var att det är en kille. Ingen aning varför, och helt tvärtemot Blommis.

Nu har vi byggt toamöbler, tänk rummet börjar likna en toa äntligen.

• lanovia 08

ore Ja det hoppas jag innerligt! (att någon av er får rätt alltså)

Hehe, Ninnis, precis så. Har du aldrig köpt en toalettstol på IKEA? Det är välidgt intressant.

Folk säger att det är kul och trevligt att göra barn. Kan ju egentligen inte mer än att instämma. Men man säger också att man inte bör mysa oftare än varannan dag. Hur för 17 gubbar skall man fixa det när man får ett sug som aldrig tidigare skådats runt ÄL????!!!!

Ore skrev 2009-03-31 22:44:07 följande:
    Jag tror att Hvidis får en liten tjej. Och Ingenjörsbruden får en pojke. Jag tror för övrigt att jag själv får en pojke. Det tror min lillasyster också. Maken tror på en tjej, liksom min andra syster... Litet kul i alla fall att någon av mig och maken kommer ha rätt
  • lanovia 08

Nej för jag skrev igår (Ingenjöris lungt att du missat det innan du börjar ursäkta dig) att jag tror att Hvidis skall få en pojke.
    Ore och Ingenjöris har jag inte fått någon känsla för än, kommer nog.

Det där med sex varannan dag är ju just för att simmarna skall hålla bra kvalitet. Tar tydligen ca 90 dar att bygga upp dem som det gäller att inte slösa.
    Tidigare har vi just kört när vi känt för det, men något är det ju som inte fungerar så vi tänkte hålla oss till varannan denna månad. Sket sig stort igår.

• lanovia 08

Finns det verkligen inga kvällstider för föräldrargrupperna? Har hört förut att det ligger knäppt på dagarna men kan inte fatta att de inte har något på kvällen.

Blommis, herregud vad jobbigt att få det så uppstyrt. Förstår att de skrattade, kom igen nu älskling dags att vakna och göra barn. Vad säger man när man kommer till jobbet helt sleten och trött. Ähhhmmm vi har sovit lite dåligt inatt....
    Ocn ni som kommer behöva barnvakt. Ursäkta kan någon passa vårat barn, vi skall ha sex...

• lanovia 08

andbeyond håller helt med dig i din tankegång. Men kanske är det så att det är skillnade på hur kvinnanskropp reagerar, den vill ju bara bli påsatt för att kunna bli gravid, och vad som är bäst ur spermiesynpunkt. Som sagt fram tills nu har vi ju mest kört på utan att bry oss. Men på 11e försöket tänkte vi att varannan kunde vara bra att testa. Men...
    Ialla fall här kommer det jag läst om 90 dar. www.familjeliv.se/Planerar_barn/1.411802

Som ni alla ser är det FL, men självklart har jag inte varit där själv utan fått det skickat av en kompis.

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)