Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått och torrt (del 5)

BRA lanovia att du gjorde slag i saken! Det är ju kanon att ni fick en tid nu då. Då har du ju den redan ifall det inte hinner ta sig till dess.

Hörni, de skulle stänga ner en timme vid lunch idag...undrar när "lunch" börjar?

• passionsblomman

Det är så roligt med dialekter och alla bra och underbara ord som finns för allt möjligt!

Nu har jag kollat en animerad version av Starwars med min nackspärrade son och "haft så MYSIGT precis som på en fredag" som han sa.

• passionsblomman

Ja, man får ta vara på de små guldkornen i livet. att mysa med sonen i soffan en vanlig onsdag kan höra till dem om man bara kommer ihåg det.

Det är så himla lätt att glömma bort att allt de vill oftast är att VARA med sin mamma och pappa.

• passionsblomman

*gräddar våfflor för fulla muggar*

Hörni, nu har snart nästan hela dag32 gått...ingen indian...
    (men nu ska vi ju minnas att dag 36 mkt äl kan komma inna det blir indianer också...)

• passionsblomman

Ge din man en våffla också, han kan nog behöva lite energipåfyllning!

Och en till lanovias snälla man också.

Min gillar inte våfflor och inte är han hemma heller
    *äter hans också*

MEN jag har lagat matlåda till honom alldeles särskilt så han får god lunch imorgon.
    ingenjörsbruden skrev 2009-03-25 21:33:45 följande:
    Planen funkade uuuuutmärkt!!! Han gillade överraskningen *hehehehehehe*Ja visst är våra män gulliga när de pysslar om oss o fixar maten....det är det där lilla extra som sätter guldkant på tillvaron *mumsarpåBlommisgoooooavåfflor*
  • passionsblomman

*kutar in här och försöker lugna ner mig*

Åh, jag är så satans jävlar skitarg så jag håller på att gå upp i atomer...och det bara för vad ett flickebarn på bt kläcker ur sig. Väldigt känslomässigt och helt onödigt av mig jag vet, men vissa saker är som ett rött skynke för mig.

I hennes tråd"vad är ett billigt bröllop" berättar hon glatt att ett bröllop minsann inte alls "måste" kosta så mycket som vi alla tror, hennes kommer bara gå på 15 tusen.

Jaha? Jo, men visst, det är ju lätt att konstatera men när det egentligen är så att närmare 45000 av de egentliga kostnaderna betalas av de 125 gästerna genom kuvertavgift, så kan man juinte riktigt säga att bröllopet kostar sålite. Bara att det blev väldigt billigt för ens egna ekonomi.

Som ni förstår så har detta föranlett diskussion, i vanlig bt ordning. Inget konstigt.

Men så mitt i allt "mangörvälsommanvillande" så SKRIVER MÄNSKAN "haha, men 350 spänn har ju faktiskt ALLA och annars bor man ju på gatan"

Och då jääääääää... alltså jag vill slå henne raklång till marken!
    Just ja jag skulle ju lugna ner mig...

*...hämtar lite kaffe*

• passionsblomman
    Ankan80 skrev 2009-03-26 11:44:35 följande:
    Hehe...ja, jag var tvungen att kolla den tråden och som jag skrev i glädjastråden så håller jag såklart med dig och den andra tjejen..Så, drick nu lite kaffe och räkna till 10
    Jag har räknat hela jävla natten! Fy fan det var riktigt länge sedan jag varså ARG på nåt.

Jag är verkligen inte känslig för vad folk lägger pengar på och hur man prioriterar, det finns tusen varianter. Men när man är helt aningslös om vad hundra spänn innebär för vissa, då blir jag helt galen. FAST jag inser att den personen kanske inte ens ritigt kan rå för själv att den inte fattar och att jag själv fattar för att jag har erfarenheter....
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)