Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått och torrt (del 5)

Ärligt talat....spelas inte deras uppringningar in?! Han kan seriöst inte få behålla sitt jobb speciellt länge!!
    Så jävla oseriöst av företaget att ha sådan marknadsföring.....
    Hvidis kolla upp företaget o ring o klaga på säljaren så han får kicken (han kanske inte jobbar PÅ det företaget...de har säkert leasat ut kunduppringningarna till ett annat företag) MEN i vilket fall som så kanske kille får kicken!!!

Finns det inte någon dansk motsvarighet mot vår Sverker?

Hade ju varit ngt för dem att nysta i!

Hvidis: Du måste ju testa bikinin!! Annars kan jag komma o släpa i dig i spa´t! Jag var nog ngt vattendjur i mitt förra liv!!

• ingenjörsbruden

Ankis!!!! Jag sitter o håller tummen så hårt den blir blååååååååå!!!

Nu pyser jag hem o ska festpyssla lite!

Tjingeling

• ingenjörsbruden
    Celeste97 skrev 2009-04-20 17:29:06 följande:
    Tjing tjing och hejsan Anja & Lexmaja!
    who is Anja o Lexmaja?!
    Jag kanske är SmiskMaja?!
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-04-20 19:03:44 följande:
    SM-Ingenjören... jojo!Anja och Lexmaja är ju här i tråden din VimsMaja! Det har ju dykt upp nya som intet ont anande kikar in och hittar piskande gravida kvinnor och annat oväntat! Nu har jag hämtat mina MBT-skor äntligen! jag bytte till en halv strl större så nu har jag 35 ochenhalv och hoppas det blir bra!Gungade runt en stund i dem inne på affären...det ska ju mjukstartas, så ett par timmar i dem som start kanske är lagom?
    *hahahhaha* That´s me!!

Ja just det!!! men det är ju FLERA inlägg sen!! Så det har HELT sliped my mind!

VÄLKOMNA! Anja o Lexmaja!!
  • ingenjörsbruden

Yes! Isch been thiere knasboll!!

Celeste du kan vara lugn...jag är lika knasig hemma!
    Dock får jag sällan vara dominatix hemma så länge.....förlorar alltid brottningen med maken! Hhhahahahahah!
    Har en riktig korsett...dock ej i läder!

Hahahah sorry Blommis o herr Blommis!!! Guuuuud så förfärliga vi är här inne!

Lexmaja: Tajta....ja det är vi nog lite... Men ge det ett par dagar så kommer du osså in i det!!

Vi försökte knappt...fick ett pluss efter 3 månader utan skydd....så ja..maken skakade kalsongerna som släktingarna säger...

*kramar lanovia torkar hennes tårar.....smiskar sen ner henne o Ninnis i sanden igen!*
    Lanovia: Sådana dagar är SÅ himla tråkiga....hoppas att du känner dig bättre idag!

Jag var inte så munter själv igår.....

Kom ju hem igår efter 2 nätter hos mina systerdöttrar...trött o sliten men lycklig över att komma hem!
    Ville bara pussa o krama på maken!

Men när maken kom hem så var han på ett synnerligen tradigt humör....så först hade vi en diskussion om färgsättningen på huset vi ska bygga....han blev irriterad på att jag var så bombsäker på brunrött på fönster o dörrar.....o sen när han visade mig ett program där man kan lägga in olika färg på tegel, tak o fönster mm så att vi kunde jämföra vilket som blev bäst på fönster o dörrar....brunrött, antricit grått eller grått...då höll han med mig.....o han hade ju kollat på detta under dagen så varför blev han irriterad på mig???

Nåja....tänkte jag....påbörjade maten o då ringde en av tjejkompisarna så vi satt o snackade i 2 h...härligt!....fick äta samtidigt men är det de närmaste så går det ju bra!
    Sen var maken på ÄNNU värre humör....o sa till mig....sätt dig ner i soffan o var TYST! Ehh jaha...jaja det är mkt på hans jobb o stressigt värre så det är nog jobbigt med en fru som snattrar i 2 h.....jag var forfarande väldigt glad över att vara hemma hos honom igen så jag, glad i hågen, kommenterar ngt på tvn o får världens isande blick....jisses...sorry jag ska vara tyst....o där rann verkligen ALL glädje över att vara hemma av mig.....visst kanske inte den mest optimala dagen att ha 2htelesamtal med en av tjejkompisarna...men hon har sjukt mkt på sitt schema så jag var jätteglad att hon hade tid o ringa!
    Så jag börjar istället hänga upp tvätten o röja i köket så tyst jag kan.....maken går o lägger sig innan jag är klar....så jag tassar in 15 min senare o gråter sen mig till sömns....helt otroligt hur ensam man kan känna sig när man är gravid.....
    Vaknar sen mitt i natten då jag drömt att jag fått missfall....gråter mig igen till sömns......
    Behöver jag skriva att jag sovit asdåligt?

Får ett sms en halvtimme efter att maken åkt med bussen där det står "förlåt för mitt dåliga humör igår. Älskar dig massor! Puss"
    Jag svarar "ingen fara. jag grät mig till sömns o drömde sen att jag fick missfall o grät ännu mer. Har aldrig känt mig så ensam. Vi ses i kväll! Puss!"
    Tycker att han ska veta hur dåligt jag mådde ÄVEN om jag vet att han inte var arg/irriterad på mig. Man måste inse att ens handlingar får konsekvenser för andra....så jag hoppas han har riktigt dåligt samvete idag!

Ursäkta för mitt mastodont inlägg...igen!
    Kände bara att jag behövde ösa ur mig allt....o nu känns det mkt bättre!

• ingenjörsbruden
    Ninnispinnis skrev 2009-04-21 09:33:39 följande:
    *kramar ingenjören lite här också för säkerhets skull*
    *mmmmmmm...kramar tillbax*
  • ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-04-21 09:43:54 följande:
    åhhh ingenjöris..vet hur det känns när man är så glad så glad o så blir man sågad längs fotknölarna av en make på dåligt humör... *kraaaaaaam*vet inte exakt när jag får besked. Typ om 2 veckor kanske. Enligt honom var det inte jättebråttom med rekryteringen, vilket får mig att må lite dåligt med tanke på bebisverkstan. Vill ju (om jag nu skulle bli gravid snabbt) inte stå där med mage precis när jag skall börja så vi får se....fick ytterligare en månad till här så....det får bli som det blir
    De har en underfunderlig förmåga att dra ner alla andras humör....inte för att man själv är världens bästa...men är jag på dåligt humör så brukar jag iallafall försöka att INTE sabba humöret för andra. Är ju iofs sällan på dåligt humör....men ändå....jag går o läser en bok istället...o det brukar vända mitt humör!

2 veckor...ojojoj så mkt spänning....hur ska jag klara detta?!
    Inte så jättebråttom med rektryteringen...tsss...irriterande att höra....nåja...nu när de har träffat dig så bara MÅSTE de ju få bråttom att få dit dig eller hur?!

Lanovia: Hur mår du idag? Hoppas att soffmys o maken kunde få dig på bättre humör! *kraaaaam*
  • ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2009-04-21 10:41:34 följande:

Ingjöris vilken jobbig kväll. Snacka om att få det bra humöret ner slitet och stampat på. Somna ensam gråtandes skall man aldrig behöva göra. Mitt förra deppiga inlägg var ju idag och tyvärr har humöret inte ändrat sig mycket. Mår rätt pissigt. Maken har inte lyckats få mig på bättre humör. Han säger bara att det är positivit att testet visar neg. ¨Så länge det är neg och indianerna uteblir är det ju hoppfullt enligt honom. För min del orkar jag inte hoppas. BIM+4 och fortfarande neg då kommer det nog så förbli. TAck alla underbara. Ni är oväderliga. *kryper nära Ninnis och kramas medan tårarna rinner*
    Åhh sorry stumpan! Blandade ihop makrillsåsstänket med någon kvällsmat som åts igår.....
    Va gulligt av din make att verkligen försöka tänka positivt....även om jag inte riktigt hänger med i hans resongemang....men ändå jättegulligt!
    Du ska se att efter regn så kommer solsken o om det nu inte skulle ha blivit ngt denna gången så får ni snart hjälp.
    Magen är verkligen värd att vänta på o jag tror att ert kämpande så här lång har gjort er mer förberedda för ett barn än vad jag o maken är som inte behövde kämpa.
    Tror att "segern" är ännu sötare när man kämpat så hårt som ni!

*KRAAAAAAAM*
  • ingenjörsbruden

Idefixen: *vi är lite trasiga o knasig men sjunger vår refräng...tralallallaa*
    Tycker att du har ett sunt resonemang...ni vill ju ha en tvåa så om ni inte skaffar nu så kanske ni får/bör vänta ännu längre tills du får bättre föräldrapenning. Nä tuta ni o kör tycker jag!

Hvidis: *kramratillbax...stämmerinimuttretomäktamän* Åhh var härligt med Batmans återkomst!!! Porttelefonsex....*mmmmhmmmmm* Är HAN förvarnad?!

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)