Åh! Ja jag tänkte faktiskt lite i de banorna själv, för det känns som värsta ommöbleringen i kroppen...Nu har jag haft lite stretchpaus förresten.
Nog kunde jag ha nytta av att vara bättre på att släppa taget... man är ju en sådan där som tääääänker och planerar och ska vara stark och ha koll och helst vara förbaskat duktig också....
Faktiskt tror jag inte det är så dumt att jag är arbetslös just nu. Jag tvingas liksom ner i en annan rytm och så.
Undrar om det tom kan ha betydelse för att mensen blir tätatre? För det blev den när jag bara jobbade deötid och sedan var f-ledig i sammanlagt ett halvår...då var det plötsligt 26-28 dgr mellan blödningarna, mendan nu när jag jobbat galentider och stigit upp 03.50 på mornarna, det varit mellan 32-42 dgr emellan?
Kanske balanserar si g min kropp bättre när jag inte pressar den så?*funderar*
Det där med massagen, det var en tjej som är skjuksköterska med specialinriktning på spädbarn, som berättade om sin vän som blev gravid innan bröllopet " så då fick vi ju avboka massagen till möhippan då".
Så, det lät så självklart för henne att man inte skulle bli masserad då. Det är därifrån jag fått för mig det.
DIALEKTER är bland det bästa jag vet! Tyvärr är jag hopplös och börjar prata som den jag träffar, så jag är rädd de ska tro att jag härmas...
Jag är född i Falun, har bott i bla Närke, och Jämtland och Västerbotten. Även Göteborg och numera Stockholm. Bodde bland en massa Norrmän ett par somrar, min släkt är från Småland...
Jag är helt fucked up och har inte ens lust att försöka göra ngt åt det...
Hvidbrud skrev 2009-02-20 12:00:42 följande:
Passion: Det är helt normalt att du fryser ockh mår dåligt efter en sån massage+ aku du kick igår... Cementmuskler har inte så bra cirkulation i sig, så det uppbevaras jättemyket slaggprodukter (avfallsprodukter från energiproduktion, cellförnyelse ect ect) och när massören pumpar in nyttblod och ut med det gamla, kommer allt lort ut i blodbanan och man mår pyton. MASSOR av vatten för att skölja ut kroppen hjälper. Dessutom kan det sita massa känslor lagrade i sånna mastodontspänningar (även kallat muskelpansar) som också ska ut innan muskels slapnar av... Bröstmusklerna rymer ofta sorg och känslan av att inte släppa taget... Därför ska man inte få sån superhård massage när man är gravid för allt slagg går direkt til bebisen. Men visst får man få massage om massören vet vad den gör.Massage frigör också et hormon som kan sätta igong födseln, när det blir dax.Åh, ingenjören dina inlägg klingar på den renaste skånska, snart börjar jag me!