Nej, det rär inte alls feltänkt. Man har visst kommit på att kvinnor verkar ha liksom en cykel även vad gäller graviditeter, och att den kanske till viss del är ärftlig. Fråga mig nu inte om källor till detta, för det minns jag inte, men det har jag läst iallafall.
lanovia 08 skrev 2009-02-26 10:31:39 följande:
Jag har en liten fundering. Är ju nu där att blir jag gravid nästa gång så blir födseln väldigt nära min egen födelsedag. Något som jag med glimten i ögat klagar väldigt mycket på inför min man. Vi borde kanske hoppa över detta försök. Gissa om jag blir dissad. hehe...Egentligen är det där ju sak samma men jag märker ju hur lite födelsedag min bror får nu när han o min brorson fyller år nära varandra.Men till min fundering. Tror ni att man är mer fertil vissa tider på året? Båda mina föräldrar fyller år jan o feb. De har fått 3 barn (en tyvärr död men det är en annan historia), vi föddes 2 i nov och 1 i feb. Min svärfar fyller i okt. Maken och hans 2 syskon november, december och januari. Min brorson i
feb.Ni ser ju hur samlade vi är. Förstår ni min tanke? Blir jag gravid nu så hamnar vi alltså i november. Är det nu vi kan börja räkna med att få till det...? Tanken är nog långsökt men jag kan rabbla fler exempel där syskonen fyller år nära varandra.