Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått och torrt (del 5)

Hvidbrud skrev 2009-02-20 12:00:42 följande:
    Passion: Det är helt normalt att du fryser ockh mår dåligt efter en sån massage+ aku du kick igår... Cementmuskler har inte så bra cirkulation i sig, så det uppbevaras jättemyket slaggprodukter (avfallsprodukter från energiproduktion, cellförnyelse ect ect) och när massören pumpar in nyttblod och ut med det gamla, kommer allt lort ut i blodbanan och man mår pyton. MASSOR av vatten för att skölja ut kroppen hjälper. Dessutom kan det sita massa känslor lagrade i sånna mastodontspänningar (även kallat muskelpansar) som också ska ut innan muskels slapnar av... Bröstmusklerna rymer ofta sorg och känslan av att inte släppa taget... Därför ska man inte få sån superhård massage när man är gravid för allt slagg går direkt til bebisen. Men visst får man få massage om massören vet vad den gör.Massage frigör också et hormon som kan sätta igong födseln, när det blir dax.Åh, ingenjören dina inlägg klingar på den renaste skånska, snart börjar jag me!
    Hmm låter som ett bra tips om man vill sätta igång förlossningen!

Hahahahaa klingar o klingar... grötar är väl lite mer "rättvisande"
    Pratar inte så grov skånska i vanliga fall....utom när jag pratar med min lillebror eller pappa....så slår någon switch om i skallen o så fattar maken inte ett jutta!
    Har pluggat i Norrköping i 3,5 år så när jag pratar med kursarna så switchar jag på andra hållet! En av tjejerna har sagt att de första 5-10 min av våra telefonsamtal så fattar hon inte mkt....men sen så lossnar min switch o jag blir förståelig även på östgöta! :-R *ränne gaute up o gaute neir o glaane eftr eftblivn pipperkauker* Lät nästan gotlänskt nu i mina öron... *hahahah* Kan tillägga att jag är värdelös på dialekter om det var någon som missade det!!
  • ingenjörsbruden

Passionis: Tror du har en bra teori där.....har hört att nattarbete o skift kan slita extra hårt på kroppen...den är ju eg inte konstruerad för att jobba nattetid.....så det verkar väldigt logiskt att din cykel skulle påverkas!
    Skönt att det är på rätt håll nu iallafall!

Guuud va man lär sig mkt av er o BT!
    Hade inte den blekaste om att massage skulle vara "farligt/ej att rek" under graviditeten....men hur får man maken till att massera då? Trodde att man skulle få extra massage för att man är gravid! :-¨)

Ankan80: Hahahaha jag får inte titta på förlossningskliniken eller supernannyn....allt som innehåller skrikiga barn osv blir maken helt superstressad av!!
    Hoppas osså på lagom stor bebbis!

Ore: Låter klokt att sova om nätterna!
    Har hört någonstans att falldrömmarna brukar man få när man håller på att somna/kroppen håller på att slappna av!

Mina häftigaste drömmar är när jag flyger!! Enl drömtydning så betyder de att man trivs med livet o inte tyngs av besvär eller oro/stress!

Gick ok på banken....högst troligt att vi får ett lånelöfte nu i veckan som kommer....men fasen så svåra de är med att låna ut kr!!! Inte konstigt att byggandet fortfarande är lågt o inte kommer igång...
    Nu ska jag sätta mig i soffan o mysa lite med maken o titta på ngn film med missiler o pangpang....

• ingenjörsbruden

Hej tjejer!

Låter kul med mobil o vägguttag o nybakat bröd med lasagne o patapata!

Det gick väl ok hos banken....anledningen är att de är så jä----la svåra (i mina ögon...eg är de nog inte det) är att vi ska bygga helt i egen regi.....dvs den här byggförsäkran som vi MÅSTE ta för att få bygglov (kommunenskrav) är att kasta kr helt i sjön....den försäkr är bra när man han en entreprenör som skulle kunna gå i konkurs osv.....men vi gör allt själva eller rättare sagt .....vi tar in markgubbar från ett ställe, snickare från ett annat, klinker o målare från nt ställe osv.
    Detta innebär ju för banken en större osäkerhet i att huset blir klart/färdigt.....men iomed att svärfar byggde ett exakt likadant hus för 3 år sen o det gick kanon så borde banken inte vara så himla svårflörtad.....lite aggressiv är jag på bankerna.
    För hur ska konjunkturen vända om banken inte lånar ut trots låg ränta? Nä nu ska jag inte älta mer....

Var på lunch hos min mamma o hennes sambo igår...fick revbensspjäll o tofuglass till efterrätt.....revben=supersmaskigt....tofuglass=bläääää...den fick min mage att gravt protesera!

Idag ska jag köpa spjälsäng! Ja...jag vet att det är tidigt...men jag vill ha det gjort!
    Svärmor sa igår att de gärna vill betala för barnvagnen! Så gulligt av dem!

Hvidis, hur blev utekvällen?

• ingenjörsbruden

Ankan: Va skönt att v 12 osså är över! Hahaha det är KANON med folk som är "förre" en i barnverkstan!

*sjungerliteballadermedpassionis*

Åhh Hvidis...hoppas att det inte är något farligt....bruna flytningar är ju inte ovanliga...*skickarendetärnogingenfarakram*
    Men då fick du dansa en del igår ändå fastän utekvällen inte blev av! Ska bli så spännande att få höra om ultraljudet!

• ingenjörsbruden

O glömde skriva.....nu har vi en söt o fin spjälsäng som står i källaren!!
    Dock vill maken att vi köper en ny madrass o nya sängkläder...vilket jag tycker är ok...men nya sängkläder är ju svindyra o kikar man på IKEA så är deras väldigt plottriga....Kanske köper lakan o syr egna sängkläder istället...

• ingenjörsbruden
    Ninnispinnis skrev 2009-02-22 16:23:59 följande:
    Hej töser!Tittar in lite snabbt innan AC/DC-konserten Svägerskans lilla 3-månaders kille ligger och jollrar på golvet, men efter fredagens kolikanfall har bäbissuget lagt sig lite... Hvidis, bruna flytningar ska visst vara ganska vanligt. Vissa får ju mensblödningar också. Så länge du inte blöder kraftigt är det säkert ingen som helst fara! Det var nog bara dansandet som satte lite spår Kram!Blommis, usch och fy och jäkla skit! Hoppas ni hinner till kliniken så att ni kommer igång direkt! Kram!Ankan, vad skönt att vecka 13 är här! Men oj vad tiden går fort!Ingenjören, åååååhhhh vad mysigt att shoppa spjälsäng!Var har Emmet99 tagit vägen, förresten? Nån som vet?Kram till alla, nu ska jag headbanga resten av kvällen
    hahahahah jag vet någon som kommer att ha ont i nacken o axlar i morgon!!!
    Hoppas konserten blir kanonbra!!
    Kolikanfall är ganska bra preventivmedel...anfallen går ju över.... Men man går ju inte in för att skaffa barn o tro att ALLT är som en dans på rosor!

Pysslehormoner är farliga!! Men kul!
    Vet varför jag redan fixar o handlar....sommaren o hösten kommer att gå till husfixeriandet....så så mkt som möjligt klart så behöver jag inte känna någon stress för bebisgrejorna i sommar!
    Är rätt inne på att sy egna lakan, påslakan osv till spjälsängen o ev till barnvagnen.....det kan väl inte vara så avancerat?! Ev kanske kan man få svärmor att sy lite!! *hehehhehe* Gardiner?! Hahahaha det blir nog inga gardiner i barnrummet förrän någon gång nästa år!!
    flyttar ju in i huset i årsskiftet.....har inte ens funderat på färger på väggar o så....ojojojojoj va beslut!

Blommis: *åhhstackarsdigsommårpeckasomuppmuntranfårduenBAMSEKRAM*
    Försök att ta blodprovet nu...så hinner de analysera det tills ni ska dit o prata.

Ja...var har Emmet99 tagit vägen....*hmmm* läskigt när folk försvinner....det kan väl inte vara så att de har liv att lev utanför BT?! *hahhahahahaa*
  • ingenjörsbruden

Nä klart att kval-tiden med farmor o farfar är viktig.

Förstår att ni inte vill berätta varför ni stressar hemmåt...
    hinner ni ta ett blodprov nästa gång så kan det ju vara skönt att slippa stressa nu.....o så håller vi tummen för att mensen inte kommer nästa gång!!

Nä nu MÅSTE jag gå ut o röra på mig innan det blir mörkt som i ett kolar-a-sle! *hihihihi*

Tittar in senare!!

*skickarenkramtillsåattdetskakännasännubättre*

• ingenjörsbruden

Passionis: Missade ditt inlägg om test av spjälsängar!! *asg* Kunde verkligen se mig själv stå o hoppa o fundera i spjälsängen!!! *hihihihih*

I morgon är det KUB-test som gäller!!! Ska bli så spännande!!!
    Ska maila ut bilder till alla mina flickor på lördag tror jag....så man inte blir mailbombad o nerringd på jobbet!

Svärmor frågade i helgen om de fick köpa barnvagnen till oss...höhöhöhö....säger man nej då?

*SkickarenkramtillPassionisohoppasatthonmårbättrenuohardettrevligthossvärisarna*

Hur går det med BIM, girls? Några symptomer?
    Ninnis
    Lanovia
    Ore
    missade säkert någon.....suck...sorry!

• ingenjörsbruden
    Ore skrev 2009-02-23 11:25:16 följande:
    BIM är en bit bort för min del. ÄL var nu i helgen, så BIM blir 9/3 ungefär. Och blir jag inte gravid den här gången så beror det i alla fall inte på brist på simmare i rätt tid...
    Hahahah då har ni legat i iallafall!!

Jaaaa....det ska bli så spännande!!
    Undrar om man kan se vad det är för kön.... ?..... Det spelar ju ingen roll eg men jag är SÅ nyfiken!! O så har jag hela tiden haft en känsla att det är en kille....hade ju varit roligt om man hade "rätt" på känslan!
    Vilket som är det SÅ välkommet!

Men det hade ju varit kul att får fixa lite rosa eller gröna/blåa sängkläder eller så! *hehehe*

Allt bra med Ankan?
  • ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-02-23 11:47:35 följande:
    Allt bra här ja.Jag tror också jag får en pojke. Mest pga myten om att en dotter tar mammans skönhet. Jag har kvar min... Nä, skämt åsido, jag tycker hyn känns och ser bra ut. Håret är inte så fettigt, osv.Men men...blev ju utsatt för ringtestet igår och det var spridda skurar om vad det skulle bli.Farmor trodde flicka och det är hon som jag tror på mest eg.Vi får se helt enkelt
    Vad är ringtestet?

Alla som gissar i familjen gissar på pojke för oss...utom systerdöttrarna som ändrar sig stup i kvarten!
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)