Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått och torrt (del 5)

Nej, den har ju inte det den där nöden...

Förresten så höll hela min sambos familj på med orientering ända tills han var i övre tonåren. Hans bror gick idrottsgymnasium och var visst riktigt duktig. Själv avskydde han det och ville boxas och köra cross,eller cykla BMX, men i den där familjen var det far ihuset som bestämde och han ansåg.och anser att just orientering är det ultimata och dessutom att det SKA vara hela familjen för det är så mysigt att åka runt Sverige på alla tävlingar. Så, sambon och hans lillasyster-som hellre ville spela basket, fick vackert orientera de med.
    Nu har storebrorsan tagit upp det hela igen och börjat med SINA tre barn-två pojkar och en flicka. Den älsta är den som är duktig och verkligen vill-orecis som pappa, mittenkillen är en fotbollstalang-tackochlov får han ju huvudsakligen spela det d, men nog är han med och orienterar alltid. Den 7 åriga flickan rider och skjunger i kör-OCH är numera med och orienterar.

I påskas när vi skulle till svärisarna var det tävling inte så långt därifrån och det visade sig att storebror med förstfödd skulle dit och svärfar är med och är ansvarig som vanligt och morbror inlejd för att hjälpa till...

..nu hade ju alla hoppats att vi i vår lilla trio skulle tycka att höjdpunkten av en påskafton och påskdag vore att haka på så lilla B skulle åka traktor med farfar, min sambo helst anmäla sig och springa och jag...ja jag kunde väl promenera där i skogen med mina stavar...eller bara nöjt titta på och sitta i solen precis som farmor alltid gjort i alla år -efter att ha lagat all mat, tvättat alla äckliga träningskläder, packat och hållit reda på allt...

Min sambo tyckte inte alls det var en bra idé -till svärfars besvikelse.

Tänk, snacka om att en historia upprepar sig och snacka om att inte vilja fatta att den ena ungen verkligen inte tyckte den idrotten var rolig!
    Min sambo fyller liksom snart 40 år!

Sidorspår och långt...apropå skogar och toaletter...

• passionsblomman

Va?!! Vad var det för en ryslig man?

Nu har jag talat med kvinnan på kliniken...hon som ska ge mig recept på vad-det-nu-var-för-hormoner som jag ska äta.
    Hon sa att eftersom det var fjösigare än det brukar med mensen skulle jag dfinitivt testa. Det gjorde jag nu då, lydig som man är.
    Det var negativt.
    Så, nu får jag ringa igen och få en tid så jag får hämta receptet då väl, eller vänta nu, numera skickas det väl elektroniskt till apoteken?

*går och ringer*

Hvidbrud skrev 2009-04-28 13:33:24 följande:
    Får mig att tänka på den beryktade Bajsmannen som härjade på festivaler...
  • passionsblomman

Nämen gud, javisstja! Det där kommer jag ihåg nu när du påminner mig...detta hade jag förträngt låååångt in i min hjärnas skrymslen! BLÄÄÄÄ!!!

Hvidbrud skrev 2009-04-28 14:46:25 följande:
    Bajsmannen gick och välte bajamajor med dörren nedåt, medan folk satt där inne och uträttade det som skulle göras... Fy!
  • passionsblomman

Hmmm, då ska vi se...då är du ...jättegravid...och kanske inte så sugen på att tillexempel paddla havskajak eller andra äventyr av deb digninteten...kanske spa?
    Gå och bada på centralbadet eller Sturebadet kanske. eller åka till Yasuragi Hasseludden och må gott på Japanvis. Åka båt ut till Fjäderholmarna och äta god mat och glass.

Åka utåt där jag bor och ta båt till Birka och se hur det var på riktiga förr i tiden och kanske båt mellan Drottningholm och City också.

Fika med mig och Celeste!

• passionsblomman

Hahahahaha!

Ninnis: ja inte vet jag! Inte är det någon indianflod direkt och det känner jag inte igen , men minus var det ju som sagt.

Det som ska hända nu är att jag ska få recept på vad-det-nu-är-för-hormoner så cykeln blir lite mer punktlig med sina olika hållplatser! Då är det lite lättare att veta datum för ÄL och så är det bara att göra nytt försök...
  • passionsblomman

Hejomfejom! Idag kom jag ut och gick först av precis allt! jag gick hela långa rundan som är över 11000 steg!
    Så nu slurpar jag soppa för hjälp vad hungrig jag blev...(brukar ju bara gå en liten runda för att vakna till)

Fullt ös på indianerna. Jag har ingen aning om vad hormonpreparatet heter som jag ska få. Tänkte ringa nu idag igen och se vad hon säger. Pratade in på hennes svarare igår.

Hvidis: att bli förälder är verkligen och sannerligen en dörr till MÅNGA nya kontakter. Där är det faktiskt väldigt upp till en själv hur mycket man har lust att engagera sig i de nya. Ni kommer få ett helt nytt nätverk. Massor av roligt väntar!
    När vi flyttade ut hit kände vi verkkligen inte en enda människa här. Nu blir vi bjudna på 40-årsfester, bröllop och barnkalas , grillning, kräftskivor och allt möjligt.

Ingenjöris: min sambo har en stor sandsäck som ligger i garaget hos hans föräldrar, du kanske ska lägga ett bud på den...

Ore: ja,sådär säger min sambo med "man fattade ju efter ett tag att det inte var helt normalt att packa in sig fem pers i en bil och resa lander runt varenda helg"
    Klart han har haft ut något av det, och han har ju flera kompisar kvar från den tiden tex, men fenomenet att vad EN unge älskar och utmärker sig i sedan styr vad de äandraf får göra det har verkligen fått mig att fundera en del.

• passionsblomman

Ore : jag glömde: Grattis till att ha fått se på UL!!!
    Visst är det fantastiskt!

Hej Fru L! Vad länge sen! Hur mår du?

• passionsblomman

Smiter in medan sambon är på dass...
    ...städa städa städa...

...har just skruvat isär och gjort rent hela rörgrejen som tvättmaskinsvattnet töms i...ääääk! inte konstigt att det rann över vatten ur det!

*drickerliteevattenförattsköljastrupenfrånalltdammsomvirvlarihelastuganåfortsätter*

• passionsblomman

OJ!!! Vilken vändning allt tog för ER då!

Jaha, det är ju bara att önska lycka till då...

*rusar vidare för att hämta på fritids och handla mat*

Blivande fru L skrev 2009-04-29 15:30:31 följande:

Lanovia - Nej, vi får ingen hjälp nu. Jag har normal ÄL och men normala spermier borde det gå av sig självt förr eller senare. Läkaren tyckte att vi skulle ge det minst 6 månader innan vi söker hjälp igen. Så nu börjar väntan på BIM/BOM igen. Det var nästan lite skönt att ha ställt in sig på att det inte skulle gå på egen hand, då slapp man den jobbiga väntan varje månad... Maken åt en lång antibiotikakur tidigare i våras vilket antagligen botade en bitestikelinflammation och fick fart på spermierna.
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)