Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått och torrt (del 5)

Du, jag kommer att kolla att du har ringt imorgon när jag kommer hem efter mitt "inseminarium" som Celeste kallar det.
    Du MÅSTE! Inte köra någon strutsgrej! Lova!!!

Nalle Puh 40 skrev 2009-05-11 20:34:33 följande:

Blommis: Ska iaf ringa dit imorgon. Är så fjantig av mig och livrädd för att gå till läkare, är väl därför man drar på det Tack för omtanken... KRAM til dig
  • passionsblomman

Du, jag kommer att kolla att du har ringt imorgon när jag kommer hem efter mitt "inseminarium" som Celeste kallar det.
    Du MÅSTE! Inte köra någon strutsgrej! Lova!!!

Nalle Puh 40 skrev 2009-05-11 20:34:33 följande:

Blommis: Ska iaf ringa dit imorgon. Är så fjantig av mig och livrädd för att gå till läkare, är väl därför man drar på det Tack för omtanken... KRAM til dig
  • passionsblomman

Åh, jag glömde också...KRAAAAM Nalle Puh!

Jag har just tagit spruta på mig själv...det jag injicerat heter Ovitrelle och det är visst meningen att det ska kicka igång ägglossningen ordentligt och få ägget att verkligen mogna.
    Det är också hormoner det här och då kan du ju gissa vad som bla finns på biverkningslistan...ta alla PMS och mens symtom du vill och lägg på lite diarré också så har du ungefär bilden.

Man kan visst få överreaktion också"hyperstimuleringssyndrom"
    Vägrar läsa så noga där..Jag ringer väl kliniken om jag skulle bli skitdålig.

Hm, jag notrerar här också att det visst är ökad frekvens av multipelgraviditet och multipelfödsel vid användning av detta preparat...alltså tvillingar.

Eh, jag hoppas inte jag kommer behöva säga till min sambo att vi ska ha två, för det tror jag skulle skrämma honom ganska mycket...(hans syrra har iofs det dddessutom så..)

Skulle ni vilja ha tvillingar?

• passionsblomman

Jag måste förresten inflika att min sambo som ju klumpade till det rätt rejält sist det var dags...han har verkligen ansträngt sig att kraaaama mig innan han for iväg till jobbet och ringt och undrat hur jag mååååår och så. Han är nog ganska rädd att få så mycket bassning igen...

• passionsblomman

Nattinatt alla! Imorgon blir det inseminarium och så hoppas jag att jag inte blir lika mycket av ett känslomässigt vrak den här gånge..Ses imorgoneftermiddag!

• passionsblomman

Hahaha! Gud vad rolig du är Hvidis!

*ser hvidis o ingenjörens män desperat hitta på omvägar hem för att försöka hinna ladda lite energi inför mötet med sina fruar*

• passionsblomman

Nallis:

För det första goick jag idag och tänkte på att jag faktiskt måste tacka dig!

Jo, för had inte du startat den välsignade tantvarningstråden, då hade jag aldrig fastnat såhär på bt(DET vet jag inte om min familj riktigt är beredda att tacka för men...)och jag hade aldrig fått en hel hög nya vänner!
    Både tanterna och ni här är helt underbara och jag har ju tom varit på en tants bröllop för bövelen!

Så; TACK söta du som startade den tråden! GUD vad jag har skrattat - och gråtit- i den!

Förresten låter det ju MYCKET realistiskt att tro att din yrsel är stressrelaterad. Det är faktiskt så vännen, att detta att vara en duktig flicka-vilket du uppenbart är-kan vara rent livsfarligt!

Du behöver verkligen ta de signalerna på allvar!
    Ta och tänk efter vad somfaktiskt inte är ett dugg nödvändigt just nu.
    Köp gott lyxigt finbagerispecialbröd och STRUNTA i att damma eller vad det nu är du kan strunta i nu medan du planerar fest och allt!

• passionsblomman

Min Danska och skånska blir bättre och bättre ju mer jag hänger här!

Jag tycker det var rätt och lagom åt bajsbratten att han fick lite smärta. Jag gapskrattar utombords åt det, jag som får!

Och en gång för alla: ödmjukhet, det ordet ryms inte i en brats panna hur litet man än skriver.

Självförtroende däremot, det är de gödslade med sedan födseln. Dyngan om sin egen betydelse och förträfflighet alltså. Inte färdigbrunnen gödsel i alltför höga koncentration är inte bra på plantor som ska växa, det vet ju alla. De tenderar att bli helt brända..

Hvidbrud skrev 2009-05-12 16:00:23 följande:
    Ja, jag skäms och är oproffsig....Snakkar danska gör jag, ingis. Efter 11 år ska det bli skönt att få tala tydligt igen efter flytten. Men jag måste ju erkänna att min danska blir dåligare och dåligare ju mer jag hänger här med er.... Men det är det värt!
  • passionsblomman

Ja vad fan, det är ju ingen jäkla ladugårdsverksamhet du bedriver!

Hvidbrud skrev 2009-05-12 16:11:39 följande:
    Synd bara att hans gössel skulle drössla ner här...
    [/citat]
    Hvidbrud skrev 2009-05-12 16:17:30 följande:
    [citat]
    Hur gick det på inseminariet idag blommis? hur har du det?
    Jag har det BRA tack, även om de där hormonerna gör mig så himla TRÖTT åså jag gick på stan efteråt och kände att "kan det finnas ngnstans här där man kan få hyra sovbås för en timme eller så?" Vad tror ni om det som en affärsidé? Kom och sov middag...Och NEJ ingenjören, man får bara vara EN i båset och SOVA!! Gäller Hvidis med förövrigt.

Det var så skönt idag, för sambon och jag letade (vi fick faktiskt leta rätt ordentligt) rätt på ett café med härligaa frukostmenyer som inte var så DYYYYRT som allt annars jämt är här. Så efter hans provlämning käkade vi frukost ihop och hann småprta och skoja och vara lite tillsammans innan han skulle jobba och jag tillbaka för behandlingen. Det var väldigt trevligt och skönt med liten stund bara vi sådär i alltihopa. Imorgon är han faktiskt ledig, så då kan vi ha en dag på stan med lunch eller bio eller vad som helst innan sonen ska hämtas efter skolan.

Själva behandlingen gjorde lite småont idag faktiskt, de där redskapen de har som ska stoppas överallt på kvinnor alltså...

Men, det spelar ju väldigt liten roll om det knan bli som vi hoppas nu av detta.

Imorgon ska jag göra ett VUL igen innan nästa insemination och då ska de se att hormonsprutan givit önskat resultat..(?) jaha?
    Det är ett ändda åkande hit och dit! Och upp och ner med brallorna...
  • passionsblomman

Stenhårt!

Eller det är ju det NI vill att de ska ha det iallafall om ni får bestämma!

Hur mår du förresten? Har huvudvärken gett med sig något?

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)