Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått och torrt (del 5)

Hihihi.. ja det är frågan det, om han är så lättlurad..

Och ja, såhär i all vardag och med hela den här tokiga processen så kan man verkligen behöva små stunder av...kontakt är det nog mest jag längtar efter. Det behöver inte alls vara ett dugg märkvärdigt eller rosenskimrande, men att man känner samförstån doch lugn och att mackan är färsk och kaffet nybryggt och stället fräscht och man känner att man är "vi två" och inte ensam och besviken...det är värt massor. Det är ju det som är ens liv liksom.

• passionsblomman

Ja det är den verkligen!
    För det mesta har vi den. Men ibland...och det är när det blir iblandet som jag blir så hiiiimla ledsen (som sist) för då är det ju liksom ingen mening att vara två.

Så SKÖNT var det när han också sa i helgen när mamma åkt att han är så LESS på alla frågor om vårt liv jämt (ingen av oss menar min mamma obs! men det blir ju såklart frågor även från henne, särskilt som vi så sällan ses)
    Ibland kan jag bli lite rädd att han håller med de som låter som olyckskorpar och sådär, så det är underbart när jag känner att vi båda står med fötterna på jorden och bottnar i våra egna liv.

Ankis: guuuu vad mycket spännande i ditt liv! Vad är det för gård? *jättenyfiken* Finns den på Hemnet? kan du inte inboxa???

Ninnnis skrev 2009-05-12 16:57:30 följande:
    Den där "vi två mot världen-känslan" är bara så himla viktig! Speciellt när sånt här händer. Min make är faktiskt väldigt bra på att framkalla den känslan. Gulle honom
  • passionsblomman

Ååååh! Det är ju ett jättefint ställe! Vilken jäkla lekplats för barn!

Och nära till allt när de ska cykla till kompisar och skola och allt!

och vad fräscht allt såg ut! Bara att flytta in ju!

Det förstår jag att du känner för det där!

Vad kul att se! *fantiserar om Ankans lilla familj levandes glada dagar där*
    Ankan80 skrev 2009-05-12 17:45:26 följande:
    Tack för tummar. Jag förälskar mig i hus jämnt och ständigt.Detta är perfekt, främst för maken som kan stoppa in en massa bilar i längan Rätt liten gård, men lagom för oss Inboxar intresserade
  • passionsblomman

DUKTIG TJEJ NALLIS!!! Åh vad bra att du gjorde det och vad bra du gjorde det och vilket lättnadens resultat hon hade att förmedla!

• passionsblomman

Då mår du ju bra då!

Man SKA vara stolt när man gjort något man egentligen inte vågade. Det är det som är att vara modig.

Nalle Puh 40 skrev 2009-05-12 21:13:41 följande:

Känner mig som en femårig som klarat sitt första simmärke Stolt som en tupp att ha klarat en sak som jag fasat för i åratal, dagens ros till den gulliga sköterskan
  • passionsblomman

Men GUD lanovia, inte går det att hela tiden hålla reda på allt som pågår i den HÄR tråden där det är så mycket mest jämt!!!!

Jag vet att ni hejjar på mig! *glad*

• passionsblomman

Mäh! Jag har skickat den men det var ju på Ninnispinnis förstås...kom jag på nu...

Ögonblick!

Ninnnis skrev 2009-05-12 22:17:33 följande:
    Har inte fått den... Det kanske tar lite tid? (nej, tålamod är inte mitt mellannamn )
  • passionsblomman

Hej tjejer!

Nu är det gnälldags!

Jag har så oooont idag!

Vi åkkte in imorse igen precis som vi skulle. Jag gick för att göra VUL och sambon gick för att lämna sitt prov.

Nu MISSADE de i receptionen att ringa upp och säga att jag kommit, så jag fick vänta i en evighet och tålmodig som man är knackade jag intef örrän sent omsider på hos dem och fick massa ursäkter och kom in medsamma.

MEN fy FAN vad öm jag var där inuti idag! Och han som gjorde ultraljudet var inte samma som de tidigare gångerna och NU insåg jag hur duktig den jag brukar ha är! ÅÅÅH vad det kändes som han grävde runt och han sa att jag skulle säga till om det var obehagligt eller gjorde ont så jag sa"till" flera ggr, men vadfan, han var ju tvungen att se det han skulle...

Nåväl, upp till Marie, som hon heter som hjälper oss. Eftersom jag väntat så länge på VUL så missade vi nu vår mysiga frukost som vi hade planerat och min mageSKREK medan jag insåg att jag nu skulle få vänta minst en timme innan jag fick mat.
    (jag är en bättre människa när jag får mat)

Själva insemineringen gjorde också ont, öm som jag var.
    Jag frågade om det möjligen var så att provet och den vätskan är rosa, då jag igår fick rosa på pappret vid toabesök.
    Tur jag frågade för då sa hon att jag skulle vara beredd på att det nog skulle blöda idag, då slemhinnan är så känslig vid ÄL (lanovia: där kanske finns en förklaring till dina blödningar mitt i cykeln?)

Hade jag inte fått höra det, hade jag nog blivit skiträdd senare på dagen, för jag har småblött hela dagen sedan!

Och är så ÖM!! Jag kan knappt sitta och det känns så jäkla konstigt, att man inte är öm av massor av sex eller så, utan LÄNGST inne i en BARA!!! Det är lite så jag undrar om det ska vara så här?

Men när jag sa till Marie att jag var jätteöm log hon och sa: jamen vad BRA då är det på G!

Okej, då är det väl bra då?

men jag ska in på VUL imorgon igen och det kan jag säga er att jag ser INTE fram emot att den där VUL-staven ska upp...

• passionsblomman

Ojsan vad länge jag gnällde!

Jag har iallafall sovit i flera timmar när vi äntligen kom hem idag. Helt slut!

Men jag glömde säga det mysiga: Vi gick och åt lunch i Östermalmshallen och sedan gick vi på BIO!!! Vi såg Änglr och demoner och det var helt underbart att bara försvinna in i filmens värld ett par timmar.

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)