• Snäckan08

Vad ska ni önska er?

Vad önskar/önskade ni er i bröllopspresent?

Är ute efter lite tips (bortsett från tallrikar, glas och bestick och sånt vanligt)

• Svar på tråden Vad ska ni önska er?
  • Snäckan08
    ettem skrev 2009-02-19 12:14:35 följande:
    Åhhh, en Kitchen Aid önskar jag mig, eller en Kithen Aid-espressomaskin... Tänkte säga det till den som får ansvaret för OSA (min mamma troligen...) våra kompisar går ändå alltid ihop och köper något tillsammans, så då kan de lika gärna få lägga ihop till något som vi verkligen verkligen önskar oss, men aldrig kommer oss för att köpa... Lägger alla kompisar ihop, blir det fortfarande ingen stor summa per person.Annars Efva Attling-champageglas att dricka ur på alla framtida bröllopsdagar Massa goda viner!Presentkort på middag + barnpassningWeekend på hotell
    Vi önskar också oss en kitchen aid
  • Snäckan08

Jag vill också (eller rättare sagt främst min m2b vill ahe tt playstation 3. Vi har inte lagt upp det dock, får kanske bli en födelsedags present till M2b istället

DanKat skrev 2009-02-19 13:11:25 följande:
    Vi önskar oss bl.a.play station 3 med sing star fotbadsbaljor så vi kan fotbada tillsammans några speciella orrefors-skålaren tialott från varje gäst TP DeluxeVäckarklocka med simulerad soluppgång (typ Philips wake up light)och en del hemmagrejer/köksgrejer
  • feministbrud

Jag tycker att det är bra att önska sig mer saker än pengar och bidrag till resor, eftersom många känner sig obekväma med att ge det.

Vi önskade oss en dammsugare, ittalaskålar, iittalaljusstakar, vin, olivolja, salt- och pepparkvarnar, påslakan, champagne, kakfat, brödrost, blender och sedan hade vi en öppen post som hette fina saker frånt ex Svenskt tenn eller marimekko.

Vi fick massa underbart fina saker! Inte en onödig skål eller vas i sikte.

• SweetSun

Men med pengar så slipper folk också ha panik över VAD de ska köpa, många saker som folk önskar sig är ju så dyra...

Vi vill inte åka utomlands, och vi bor litet med dubbel uppsättning av allt, men ska renovera och bygga ut, så pengar för oss är det bästa.

Jag var på bröllop i somras där man fick sätta in en slant ist för att ha med sig present, och det var så skönt!

• feministbrud

Men om man bara önskar sig pengar så finns det inte en chans för dem som har liten ekonomi att komma undan. Då känner man nog att man måste ge en viss summa.

• SweetSun

nej det tycker jag inte? ist för att köpa en vas för 200kr så ger man summan ist, det är nog alla införstådda med. och den summan man ger, vet ju ingen annan om än brudparet, och den som ger vet ju då inte vad andra gett..

• jenita659

Vi kommer att önska oss rätt så klassiska saker såsom ex porslin, skruvdragare o dyl, trädgårdsredskap & skottkärra, köksmaskin.

Kommer definitivt inte önska mig en Kitchen Aid köksmaskin eftersom det endast är en designpryl och den inte har ngn effekt alls. Klarar bara en minideg, ex som en handvisp. Däremot drömmer jag om en monstermaskin som Kenwood Titanium el dylikt, den klarar 2 l degar m.m Och så finns det massor av onödiga / livsnödvändiga tillbehör

• DanKat

Bara en kort OT-fråga: en "kitchen aid" som ett antal personer här nämnt är väl samma som hushållsassistent? (när jag googlar får jag fram precis likadana maskiner iaf). Varför använder ni det engelska namnet och inte det svenska?

• SweetSun

kitchen aid är en specifik modell, är det whirpool som gör dem? jaja det är en speciell maskin iaf..

• DanKat
    SweetSun skrev 2009-02-19 14:12:55 följande:
    kitchen aid är en specifik modell, är det whirpool som gör dem? jaja det är en speciell maskin iaf..
    Ok, då vet jag
Svar på tråden Vad ska ni önska er?