• breakdance

Bröllopsresa med barn

Jag och min blivamde har så svårt att bestämma oss för hur vi ska göra med våran lilla kille på bröllopsresan. Ska vi ta med honom eller låta honom vara hemma med mormor och farmor en vecka. Han kommer att vara 14 månader vid tillfället. jag har alltid drömt om att få åka iväg en vecka bara jag och min man och verkligen få njuta av varandra efter bröllopet. Det blir ju inte samma slags resa om lillkillen följer med. Samtidigt är jag rädd för hur det kommer att påverka honom om vi åker iväg en vecka. Är rädd för att vi kommer arr sakna honom så myc,ket att vi inte kan njuta. Åhhh, det är så svårt.
    Hjälp mig, hur tycker och tänker ni kring det här?!!

• Svar på tråden Bröllopsresa med barn
  • Augusti2010

Lillkillen kommer klara sig strålande om han har lite vana av att vara med mormor och farmor. Barn är extremt anpassningsbara och älskar uppmärksamheten. Tänk på vad ni själva vill istället. Vi kommer att ta med våran dotter, som då är 2,5 år, eftersom vi inte hade kunnat slappna av och njuta ordentligt på en så lång resa utan henne.

• rockabilly bröllop

Vi ska till Thailand på bröllopsresa. Vi kommer att ha båda våra med, 5 resp 1 år. MEN vi tar även med min 18-åriga lillasyster som barnen ÄLSKAR och som drömmer om att åka till Thailand. Smart drag, tycker jag själv, då man kanse kommer kunna ha nån kväll för sig själv ute... ;)

• Vill nu

Precis vad jag tönkte skriva! Det är ju inte så att han kommer få men för livet om han inte får följa med... Största problemet är väl om NI klarar er!

Augusti2010 skrev 2009-02-22 19:13:16 följande:
    Lillkillen kommer klara sig strålande om han har lite vana av att vara med mormor och farmor. Barn är extremt anpassningsbara och älskar uppmärksamheten. Tänk på vad ni själva vill istället.
  • breakdance

Ja, sin mormor träffar han flera gånger i veckan och han är ganska van vid att sova där så det borde inte vara några problem. Får ta en ordentlig funderera på det där med saknaden!
    Vad gäller på bröllopsdagen så kommer han att vara med under vigseln. Kvällen kommer han att tillbringa med tjejerna i föräldragruppen och deras små parvlar. Vi umgås flera gånger i veckan så han känner dem bra. Min lilla kille är inte alls mammig/pappig utan trivs mest i allas sällskap så det är skönt! Vi valde en fest utan barn för att vi ville att alla föräldrar skulle få en chans att slappna av helt.

• breakdance

Tack för era synpunkter!

• HappySmile

Vi tänker åka till Tailand 2 veckor, och vår lilla grabb som då kommer att vara 20 månader kommer att följa med.. Det känns på tok för lång tid att lämna honom hemma. Visst skulle det vara toppen om man kunde "bjuda med" en barnvakt så man kan få nån kväll på tu man hand.. Men denna gång blir det bara vår lilla familj :) Längtar...

• Tindragull

Vi tar med oss min mamma och min yngste lillebror! (13 år)
    Mamma har lovat att vi ska få en barnfri dag/kväll och bara rå om varandra!
    Ska bli hur gått som helst att åka iväg!

rockabilly bröllop skrev 2009-02-22 19:35:26 följande:

Vi ska till Thailand på bröllopsresa. Vi kommer att ha båda våra med, 5 resp 1 år. MEN vi tar även med min 18-åriga lillasyster som barnen ÄLSKAR och som drömmer om att åka till Thailand. Smart drag, tycker jag själv, då man kanse kommer kunna ha nån kväll för sig själv ute... ;)
  • 27juni2009

vi valde pga vår känsla av att vara i fårn barnen att åka ti-lö. Då e eändå vår abarn 3 & 6år. o de hade kalarat sig galant utan oss (framföralalt grabben på 6) de e nog mer vi som tvekar Mne detta känns som ett toppen upplägg

• lillaj

Vi åker med vår son som fyller 2 år i juni till Spanien, Las Meloneras på lördag!! Perfekt för oss som, bara vill ha miljöombyte, slappa och gotta oss tillsammans. I höst åker maken och jag bara vi två till Cannes på en on-sö-weekend!!Då stannar sonen hos farmor Alla nöjda alla glada

• Villemoa

Vår lilla tjej kommer vara ganska precis 13 månader när vi gifter oss och 15 månader när vi åker på bröllopsresa och hon är med på båda.
    På själva bröllopet är hon med hela tiden, dels för att alla givna barnvakter är på festen och dels för att vi vill att hon ska vara med. Det kommer finnas så många som vill passa henne då samt att familjens barn är bjudna så det kommer finnas kompisar att leka med.
    På bröllopsresan följer hon också med för att vi vill att hon ska göra det, det blir en liten familjesemester Hon hade säkert klarat sig bra med mormor & morfar men vi hade längtat ihjäl oss så hon följer, som sagt, med

• Gotlandsbröllop 2009

Vi har två barn en på nästan 5 år och en på 2,5 år när vi åker till Thailand på bröllopsresa. Farmor och farfar och mormor och morfar ska åka med och bo på samma hotell så jag och min blivande tänke ta en tur själva på ett dygn eller två och bara rå om varandra. Hade jag lämnat barnen hemma under en hel semester blir jag nog helt sjuk av längtan.

• lillaj

Det blev så att vår resa flyttades fram en månad så vi åkte i början av april i stället, en vecka till Bahia Feliz och jag fattar inte vad alla klagat på, den veckan var helt sagolik. Vi åkte med sonen knappt 2 år och det var en helt fantastisk vecka. Vi har ju också varit lite anti charter innan men det var verkligen riktigt bra alltihop! I o m att min pappa fick en infarkt två nätter innan vi skulle ha åkt så fick vi boka om vår resa och då var det fullt på Las Meloneras. Men vi var där två dagar ändå! Vi kan tänka oss att åka tillbaks till Gran Canaria men först åker maken och jag bara vi två till Nice och Cannes i början av september vilekt också ska bli oerhört skönt! Känns riktigt bra att ha delat upp det i två resor nu blev ju allt framskjutet dels på grund av tre olika familjära incidenter som allti kolliderade medf vårt bröllop och bröllopresa men detta upplägg känns helt rätt!

• lillaj

Ursäkta stavfelen, jag hade lite för bråttom när jag skrev

• carolaj83

när jag var i vecka med vårt andra barn åkte jag o sambon sj till new york blev borta från sonen dagar....o fy fan vad dom sista 2 dagarna var jobbiga....o när vi kom hem ville han varken krama eller prata med oss första dagen o sen skulle han börja testa alla gränser igen....nä tack....nu får båda barnen följa med till paris i höst....aldrig mer utan barn för min del

Svar på tråden Bröllopsresa med barn