• monkay

Uppsalabrudar - del 3!

Det är rea på Ikea, 50% på de grejer som finns kvar i gamla varuhuset.

Var mkt folk där idag, men jag köpte lite blockljus, vattenkaraffer och ljushållare.

Såg att det fanns knoppa lakan, hur bra som helst för de som ska ha stolsöverdrag. 7,50 kr styck är ju väldigt överkomligt

men som sagt, det var rätt mkt folk där, så kanske inte finns så mkt kvar imorgon, men om ngn ändå har vägarna förbi så kan ni ju svänga förbi och kolla!

• monkay

Nej, var slut redan för några veckor sen när jag var där för att köpa Fick köpa piberduk på Plantagen istället...

• monkay

Fiberduk skulle det ju stå såklart

• monkay

Tydligen så är de slut Min kompis var där senare och då var de slut...

• monkay

Nina på Frisörerna är jätteduktig, har några bekanta som gjort sitt hår hos henne
    Creative vet jag inte, jag har bara klippt mig "vanligt" där och vart då väldigt nöjd. Men det var några år sen.

Men frisörena är mitt tips

Själv så har jag bokat precis som Sobeit ett brudpaket med hår och smink på Creative Make up på vaksalagatan, de samarbetar med några frisörer i Uppsala som då kommer till salongen och fixar. Mkt prisvärt om man jämför med tex frisörerna ( Har hört att det kostar runt 3000 för en uppsättning)

roro1 skrev 2009-04-16 09:56:54 följande:
    Hej tjejer!Gifter mig 9maj och ska boka en frisör nu såhär i sista stund! Har dock världens beslutsångest! Nu väljer jag mellan creative och nikita hair i forumgallerian..finns det någon som har erfarenhet av nån av dessa??Funderade även på frisörerna och salong ego..nån som har något tips åt mig?(frisyren jag ska ha finns i mitt galleri..typ världens minsta bild:)
  • monkay

Sobeit: Allt kommer lösa sig, präster vimlar det av och i värsta fall så får ju en av pastoratets präster jobba den helgen och ställa in sin ledighet! Tycker de verkar så tillmötesgående där, tror inte du behöver oroa dig alls

Va roligt med viktminskningen, va duktig du är! En skräddare kan lätt sy in din klänning

• monkay

Finns några olika på Akademibokhandeln tror jag. Men jag beställde på Adlibris, för det var mkt billigare
    F A M E skrev 2009-04-22 14:36:26 följande:

Vart hittar man bröllopsböcker? Sådan där man ska skriva i, hittade en på nätet som heter bröllopsboken där gästerna få fylla i om sig själv osv. Men jag orkar inte beställa över nätet hela tiden
  • monkay

Va skönt att det ordnat sig med klänningen Allt löser sig!

Vi ska ha takdekorationer i form av fiberduk. Tänkte först köra på Britt från Ikea, men det har ju utgått GAAH så då fick det bli fiberduk. Blir riktigt fint, var lite böljande så där som jag vill ha det i taket.

Köpte på Plantagen 10*2,4 m för 99 kr. Så rätt bra pris blev det oxå, närapå billigare än Britt eftersom fiberduken är bredare

Har precis kommit hem från ett pass vattengympa på Fyrishov...tror inte jag kommer kunna gå imorgon

Sobeit skrev 2009-04-23 17:14:32 följande:
    Glömde ju berätta en sak!!Igår var vi och kollade på lokalen osm vi ska ha middagen/festen i. Vi bestämde t o m hur borden ska stå och det känns bra. killen osm ska hjälpa oss med maten var oxå med, vilket jag tycker var guld värt.När vi var där insåg jag att jag vill sätta upp tyg i taget för att skyla det. Har någon av er tänkt göra så? Vet ni hur man gör?
  • monkay

I vår bygdegård finns det skenor i taket som man kan lägga tyget över och vi tänkte fästa tyget ( i vårt fall fiberduk) med häftpistol i väggarna. Det ger inga stora hål, så man inte förstör ngt

Sobeit skrev 2009-04-24 09:47:01 följande:
    Ni som ska sätta tyg i taket, hur fäster di det? *undrande*
  • monkay

Tänk dig gardinstänger som går från vägg till vägg....fast själva stången hänger ungefär 40 cm från taket...hmm va jag är dålig på att förklara.

Skulle ni inte oxå kunna fästa tyget med sån där häftpistol då i taket...blir ju supersmå hål som knappast kommer synas efteråt...

Sobeit skrev 2009-04-24 20:25:46 följande:

Hur ser skenorna ut?Inser nu att jag måste ringa och kolla med bygdeföreningen om hur man kan göra. Det fanns ett antal grokat o spikar strax under taket så jag misstänker att manm kan använda dessa på ngt sätt. Försöker bara förstå HUR vi ska få upp det? *tänker o fnular så det knakar*
  • monkay

Jag har hittat jättefina på tiaror.se som jag ska köpa. Bra pris var de oxå tycker jag

Dessutom bor hon tydligen i Uppsala, så man kan ju åka dit och kika på dem innan man beställer.

• monkay

Idag fick jag hem mina festklänningar De var verkligen supersnygga och välsydda. Blev nästan förvånad hur välsydda de var, var lite skeptisk innan om jag ska var ärlig

Tyvärr är min lite för liten i ryggen, men bara lite så ska nog kunna få på den i aug när jag ska använda den....
    Nu blir det till att tugga sallad..hehe!

Fick hindersprövningen igår...nu blev det helt plötsligt verkligt! Kul!

På Lördag ska vi provsmaka vår catering, hoppas den smakar bra

Svar på tråden Uppsalabrudar - del 3!