Uppsalabrudar - del 3!
monkay:
Hur går det med förberedelserna?
monkay:
Hur går det med förberedelserna?
Igia:
Vad roligt! Vi har vårt osa datum på måndag så nu kan vi snart sätta igång med bordsplaceringen på allvar.
Jo, det blir det. vi kommer att hamna på ca 45-50 vuxna. Och sedan blir det ca 15-20 barn. Så lagomt ...... hihi
jacobsen:
Vilken underbar dag! Nu är snart all väntan över .....
Mois81:
Jag håller med dig om att det kostar en del att fixa hår o make up ute. Men detta blir min lyx. Jag har en enkel ring och brudklänningen kom jag oxå undan billigt med. Och eftersom jag är så otroligt dålig på att unna mig egentid så har jag tur som har en blivande man som tycker att vi ska ta denna kostnad. Att jag ska få känna mig ompysslad för en gångs skull. hihi
F A M E:
LÅter som du ska ha en fullkomligt underbar barnfri dag! Hör gärna av dig om du hittar vinröda band. Vore kul att se om du hittar rätt modell på underkjol. Intressant att se vad det blir liksom. Hoppas du har möjlighet att prova en med ringar o tyll över. För passar en sån så vet du var du kan vända dig. hihi
Idag ska vi in till Brantings konditori och bestämma bröllopstårtan. Det ska bli så himla kul! hihi I nuläget är vi uppe i 49 vuxna inkl oss. Och bland gästerna finns det 1 glutenintolerant, en laktosintolerant och tre mjölkproteinallergiska. Så vi kommer att ha en tårta vid sidan om som är för denna grupp.
Hawaiiii:
Vi komemr att köpa allt på Systembolaget. Just för det du säger: det som är oöppnat och man har kvar kvittot, då kan man lämna tillbaka det.
Igia:
Jättefina!
mia8:
Är det den klänningen som du har i galleriet?
Idag är verkligen ingen bra dag. *suck*
Ringde idag till Balingsta pastorat för att höra med dem vilken vigselförrätare som kommer att viga mig och sambon den 11/7. Fick då veta att det vet de inte!!!! Tydligen var samtliga präster och kantorer i pastoratet lediga den helgen. Jaha, så hur löser man det då? Jo, vi fixar fram en, typ! Men de vet inte ännu vem. Så de skulle ringa till kyrkoherden i pastoratet och prata med honom om detta. Ok! Så med andra ord så är jag och sambon inbokade i Hagby kyrka för vigsel den 11/7, emn det finns ännu ingen vigselförättare inbokad. Eller kantor. Gissa om luften gick ur mig!!!
Sedan pratade jag med ägarinnan av Bröllopsgården om min klänning. Så på torsdag ska jag dit med den och se om det är möjligt att sy in den. Jag har gått ner 8 kg sedan jag köpte den och det märks verkligen. Det är dock MIN brudklänning. Den jag blev förälskad i så fort jag såg den. *dubbelsuck* Måste bara gå att sy in den .....
Undrar just vad mer som kan gå fel nu .........
F A M E:
Vad hade du skrivit då?
F A M E:
Ja, viktnedgången känns helt underbar!
Jag tror faktiskt att klänningen kan sys in. Det känns mer så idag. hihi