• Malin och Joel

Träna hemma

Jag behöver gå ner ett antal kilon, och framförallt bli lite fastare.

Är inte jättesugen på att börja gymma men funderar på att skaffa en cross-trainer och ha hemma, kanske lite hantlar också, ev. en pilates dvd och så gå promenader.

Är det ngn som tränar/har tränat hemma som kan berätta om sina erfarenheter? Har du lyckats gå ner i vikt/uppnått det mål du har/hade? Nackdelar? Fördelar?

• Svar på tråden Träna hemma
  • 28 Aug

Jag ska önska mig i födelsedagspresent en wii med wii fit av sambon Sen tänker jag prmenera. Men är nog det jag tänker göra

• Therese 83

Vi har en roddmaskin som används flitigt utav oss båda. Ett kanonköp tycker vi, då man inte behöver ge sig ut om det är mörkt och kallt. På vår maskin kan man även träna armarna och ryggen. Nackdelen är väl om man inte har den diciplinen på sig själv att faktiskt träna ett par gånger i veckan då man är hemma.

• Dinnajad

Den enda stora nackdelen är att det kräver självdisciplin.
    Jag behöver ha nått inbokat utanför hemmet också, men jag yogar hemma och använder wii fit och pilatesvideo. Vilken av mina hemma alternativ jag använder går i vågor, pilatesdvdn har nog inte blivit använd på ett år åtminstone... hmm, måste leta efter den.

Min självdisciplin går också i vågor men jag tycker det är jätteskönt att kunna träna hemma också. Nu håller jag på att trappa upp inför bröllopet. Jag behöver väl kanske inte gå ner så mycket men jag behöver forma om kroppen lite för att känna mig nöjd. sen vill jag höja min kondition en del eftersom jag börjat med agility och vill helst orka runt en bana i sommar ;)

• Malin och Joel

Min träningslusta går också väldigt i vågor, det är just därför jag vill träna hemma. Vill inte köpa ett träningskort som jag sen inte använder.

• Kickis

En piltesboll är mitt bästa tips för hemmaträning. Börja med att bara sitta på den när du tittar på tv eller hänger på BT ;). Alla små muskler som håller in och upp, om man kan säga så, får jobba järnet för att balansera kroppen. Sen finns det massor av andra roliga, jobbiga, nyttiga övningar att göra på bollen. Jag köpte min boll på ÖB för ca 80 kr. Bästa investeringen!

• Sötmys

Jag instämmer med "Kickis" en Pilatesboll är den absolut bästa investeringen jag gjort. Man kan styra själv över hur mer eller mindre jobbigt man vill att det ska vara. Jag rullar runt med min framför tv:n varje kväll, och man känner resultat på att man blir fastare och vigare/smidigare ;)

Lycka till!

• Kajsalisan

jag har också en pilatesboll och en träningscykel + hantlar. Det jobbiga är att komma igång, när man väl hållt på 3-4 ggr i veckan i några veckor får ju kroppen ett sug efter träning då är det svårt att låta bli. Jag har börjat gå upp en halvtimme-timme tidigare och tränar innan jobbet, på så sätt har man det gjort. För jag tillhör kategorin som när man har kommit hem, så går jag ogärna ut igen :P ialla fall nu på vintern. + att man inte får lika dåligt samvete under fredagsfikan för man vet att "Jaja, jag cyklade imorse." =) Vet inte om jag gått ner så mycket då muskler väger mer, men har fått en mer tonad kropp och man ser faktiskt lite magmuskler!!! Tjohooo. Har tagit ungefär 2 månader..

• TinkerBelle

Stegräknare har hjälpt mig hålla motivationen uppe! Nu behöver jag inte gå ner i vikt, men flåset var inte så bra.
    Att promenera, gå i trappar etc. gör mycket mera skillnad än man tror. Kolla in sidan www.tappa.se. Går att prova grattis i tre dagar innan du blir meddlem...
    Lycka till!

• Malin och Joel

Tack för alla tips!

Kajsalisan - ja egentligen säger ju inte vikten så mkt, men jag vill bli av med magen och blir starkare och fastare

Svar på tråden Träna hemma