Inlägg från: Rebellen75 |Visa alla inlägg
  • Rebellen75

September 2009 del3

Gillar skorna riktigt mycket finns i alla möjliga färger men de har för hög klack. Vi är båda 1.78 så om jag har klack blir jag så mycket längre. Men jag gillar inte lågklackat men får kolla runt lite mer.

thildamy skrev 2009-03-27 11:59:28 följande:
    Rebellen75 ... dina ringar såg ju jätte fina ut!!!Och skorna du hade i ditt galleri var super najs
  • Rebellen75

Vi kommer att bli runt 70-80st. Bara mina syskon med respektive blir 10 st. Vi har skrivit i inbjudan att vi helst ser att det är barnfritt men går det inte att fixa barnvakt får de komma. Mat har vi inte riktigt kommit på vad vill ha vi velar fram och tillbaka.

• Rebellen75
    Tösabita skrev 2009-03-28 11:40:54 följande:
    När planerar ni att skicka ut inbjudningarna? Vi gifter oss 19:e och hade tänkt skicka ut dem i början av Juni. Vad tror ni?
    Vi kommer att skicka ut våra inbjudningar nästa vecka. Vi har inte berättat för någon och känner att vi måste berätta. Många har redan bokat resor till i sep och det är ju inte bra. Så nu har vi börjat förvarnat att vi ska ha 40 års fest. Min sambos farbror som är som en farfar för våra barn blev besviken att han inte kunde vara med på 40 års festen . De kommer hem veckan efter från Grekland. Så vi hoppas på att han kommer att boka om sin resa. De har hus där så han kommer ha varit borta i 2,5 månad så en vecka hit eller dit gör inte så mycket för sem skull men jag förstår om han tycker det blir komplicerat att boka om
  • Rebellen75

Min ring kommer också vara begagnad till bröllopet. Har varit och visat mina två närmsta vänner, sambon tycker jag är knepig.
    Jag måste sätta igång med klänningletandet.
    Köpte kuvert i helgen och satt hela kvällen igår och letade adresser till våra gäster. Så nu är det nära att vårt bröllop blir officiellt.
    Jag tror att vi kommer att sno din ide med öppet hus senare på kvällen. Sambon tyckte det var en riktigt bra ide. Så nu kan även hans jobbarkompisar komma och fira hans 40 års dag/ bröllopsdag. Måste bara kolla upp hur många man får vistas i lokalen samtidigt.
    Vilken sol hade du????? Här är det målnigt och blåsigt. Ha det så gott alla brudar.

Trudilutt skrev 2009-03-30 11:10:36 följande:
    Idag händer det grejjer här! Kl 14.00 ska vi hämta vigselringen och med 180 dagar kvar till Dagen D, så har jag räknat ut att den kommer vara begagnad innan den ens är en "äkta" vigselring En sisådär 1800 gånger kommer den vara provad Ikväll ska jag be den blivande att mäta mig, runt kroppen sen ska jag beställa klänningen ikväll!!! Wiiie! Måste bara köpa ett måttband först hahaHur går det för er andra?kram i solen
  • Rebellen75

Har lagt in bilder på våra inbjudningskort. Vad tycker ni? Blev de bra? Kommer bara ha dem där ett litet tag. Gubben min vill helst inte bli kändis

• Rebellen75

Förlåt glömde skriva att jag har tagit bort dem igen. Det är en bild på min sambo på framsidan och han vill inte gära bli kändis
    Nu sitter jag på jobbet så kan tyvärr inte lägga in dem igen. Vi får se senare. Informerar på nytt i så fall.

• Rebellen75
    september2009bröllop skrev 2009-04-01 19:10:07 följande:
    Vi vann budgivningen på huset
    Grattis till huset.
  • Rebellen75

Vi kommer att provsmaka mat på måndag. Det blir lamytterfile med potatisbakelse och som förrätt salamisallad med roccula, feta, sol torkade tomater, oliv på en brödskiva typ lantbröd.

Hoppas det blir bra. Vad ska ni ha för mat? Koken rekommenderade att vi inte skulle ha efterrätt för då får vi sitta hela kvällen. Middagen börjar kl 18

• Rebellen75
    Trudilutt skrev 2009-04-02 07:53:51 följande:
    Igår hade vi en heeelkväll (jag och min värdinna för det här kalaset) Så nu är nästan alla inbjudningskort ihopsatta Skönt, men det är några som har tillkommit på listan så jag får göra klart de imorgon.Gud va roligt det ska bli att lägga de på lådan, då blir det verkligen officiellt! Jag har ett litet problem och hon heter Svärmor... Hon kanske inte hoppade högt när hon fick reda på att vi ska gifta oss, nu vet jag inte om jag ska försöka få med henne i planeringen eller om jag ska ignorera henne...Min mamma sa nått klokt om att fråga henne om gästlistan,blommorna eller vad som helst så kanske hon nappar, men är ju lite rädd att bli nobbad ju oj, det blev långt förlåt
    Hoppas det löser sig med svärmor. Jag vet ju inte ännu hur det går för oss, men jag tror att hon blir glad. Men sen har hon en förmåga att lova mer än vad hon håller.
  • Rebellen75

Igår var vi och provsmakade maten. SUPERGOD . Så nu blir det salamisallad till förrätt och lammytterfile med potatisbakelse och rödvinsås till varmrätt. Kostar oss 200kr per preson. Tyckte det var bra eller kan man komma billigare undan. Hade med oss ett vin men det fungerade inte så nu är det bara att leta vidare.

Sedan har vi inte bestämt oss hur vi ska göra med kaffe och tårta men det får bli ett senare bekymmer.

Svar på tråden September 2009 del3