• Fenixx

Bröllop 2010 nr 6

ja vi vill ha en proffs-fotograf som inte är känslosamt engagerad som ens släkt/vänner är. så hon kan ta bilder på oss innan och under vigseln.
    känns bra med nån som är van som kan lätta upp nervositeten och har flera kameror osv ifall nåt strular.

sen har vi flera duktiga hobbyfotografer i familjen, men dem lär ta en massa åt oss ändå.

vet andra som berättat att sammanlagt har man fått ihop 1000-tals bilder när man fått av alla gäster. kanonskoj ju.

• Fenixx

vi kommer ha en tärna och en bestman. man får göra lite som man känner för med antal osv.

jag pratade med min tärna och hon kommer köpa klänningen själv. verkar så på bestman också. men vi kommer ge dem present som tack sen istället.

annars ger ju en del klänningen till tärnan som present. eller smycken att ha under bröllopet, hår, smink...ja möjligheterna är oändliga.

som tärna ska man en någon man tycker mycket om och som är självklar känner jag. kortfattat så brukar tärnan vara den som stöttar och hjälper bruden på morgonen innan vigseln. har ofta ett tal under middagen. och den som arrangerar möhippa och lite sånt.

• Fenixx

låter perfekt med lite tårta och presentöppning dagen efter där.

uch vad tråkigt med eran hund, hoppas hon är bättre snart!

• Fenixx

lill>> vi började ju redan förra året att spara så vi ska hinna få ihop pengar då vi samtidigt bygger på huset. vi kommer inte få någon hjälp av våra familjer. men vi har köpt saker lite då och då för att sprida kostnaderna.

vad är det som gör att dina kompisar blir sura angående att du vill ha tärna??

• Fenixx

ja vi tänkte ju från början ha ett smygbröllop nere på gotland. men sen kände vi att vi ändå ville dela våran stora dag och minnas tillbaka med våra familjer och vänner.

• Fenixx

nej med färgtema är det mer att själva bröllopet går i dem färgerna i tex trycksakerna, buketten, dekoration osv.
    så inget krav för gästerna så utan då är det en klädkod som man uppger som gäller.

dock har jag sett bröllop där paret bjudit in och bett om att alla är klädda i svart/rött osv...lite fräckt.

vi ska ju själva ha temabröllop och kommer önska att gästerna klär sig i temat, men att det är valfritt!

• Fenixx

men hade väl varit sött om herrarna kom i rosa kostymer. haha

Ysolla>> vi har LOTR/medeltids-tema.

• Fenixx

MissM>> åh vad mysigt att du och din mamma var så fina ihop.
    skoj att det har hänt en hel del!

min mamma hörde av sig häromdagen och ville att vi träffas snart så hon får reda på mer om bröllopet. vi släppte ju nyheten när hon fyllde år genom ett roligt brev, och sen fick hon hålla tyst när dem andra gästerna kom, men hon lyckades.

• Fenixx

idag hade nya numret av "allt om bröllop" kommit ut, och som den tidningsslukare jag är, så kom den med hem.

mycket med klänningar, smycken och sommarvigseln enligt framsidan.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6