• Izunia

Där gräset är grönast och champagnen har de rundaste bubblorna

koko!! koko!!

Det tar mig alltid några dagar innan jag beslutar mnig för att verkligen kolla upp att tråden inte är avstängd för svar. Men nu är jag här.

Mlle M vad synd att vi missade varandra!! Men så är det i värsta snöstormarna. Helt ofattbart... så snöar det mer! Men imorgon ska det vara lite sol så jag ska ut i backen igen!

Vi var på tapasrestaurangen (igen!) ikväll och kom precis hem. Älskar verkligen tapas och det är perfekt med alla dessa små rätter. Tyvärr är ju restaurangen så liten och kryllar av afterski folk.. ööhhh.. problemet blir då att det blir så himla högljutt.

Broddar. Jag älskar broddar. Kan ju säga att boendes högt uppe i byn med värsta snöfyllda nerförsbacken för att komma till stan, hade man aldrig överlevt utan broddar. Definitivt inte med barnvagn iaf! Tack och lov för handbromsen dessutom!

Gemma... snart hemma! Ert nya hem! Det kommer att bli så bra. Självklart kommer du att sakna så många saker som gjort er vardag komplett i Kina. Men nu är det en ny vardag som väntar. Tänk så ofta morföräldrarna kan hälsa på sin dotterdotter!

Jag är slut. Inte ens en flaska Lindemans kan väcka mig. Snarare få mig i djupare trans. Men vad betyder det när man inte har tv4 längre.. Det var min fredagsräddning.. Vet inte varför det inte fungerar, men nu får jag helt enkelt vänta för att se reprisen på Let´s Dance på internet...

• Izunia

igår hade jag Californication-mania och såg klart alla 2 avsnitt! När kommer nästa??

• Izunia

Gemma vad trevligt med en liten bergstrip! Jag får njuta av mina berg i alperna så länge.
    Tyvärr har dessa bistra tider hunnit ifatt mig och jag får se sanningen i vitögat och inse att jag snart inte har ett jobb längre. Jag är en av de som ska avskedas och kan nog inte fly från detta öde.. Vad gör man? Jag har panik (!) över att hitta ett nytt arbete.. vad ska man jobba med? Nu när ingen heller anställer..
    Jag får se det från den positiva sidan att jag har en fantastisk liten dotter att ta hand om!

• Izunia

Tack för uppmuntran! Jag älskade verkligen mitt jobb och har svårt att tänka mig nåt annat. Jag är lite i förnekelse nu..

• Izunia

Lapinette vad skönt att din kropp äntligen rensat sig.. Naturen har en underlig gång.
    Du borde verkligen skippa träningen på några dagar så att du är helt frisk. Helt onödigt att dra på sig nåt nytt..

Ja det är 99,9999% säkert.. Jag vet bara inte när. Har blivit erbjuden 2 års tjänsteledigt. Vad tror ni om det?

• Izunia

Ja typ. Jag får ju söka annat jobb under tiden dock inte inom samma bransch. Men det finns ju liiiiiiiitet hopp om att få tillbaka jobbet om 2 år..

• Izunia

Det finns inte så många fördelar. Förutom att jag blir "återanställd" om behovet skulle finnas..
    Finns inga jobb ändå inom samma bransch och isf skulle det innebära flytt/resa till annat land.. varje dag, så det tackar jag nej till.

• Izunia

Mlle M det låter som om du har haft en fantastisk fest helg!
    Nya tag, och allt med bröllopet kommer att fixa sig.
    Hur blev det med bandet?

Gemma det stämmer. Jag kan iaf bara säga upp mig om så ska vara. Men det är inte ens säkert jag kan ta tjänstledigheten från augusti.. det kan tom bli april om den extrema oturen slår in....

Kul att höra dina beskrivningar på världens olika mammor. Det verkar verkligen stämma in. Vart förhåller du dig på skalan?

• Izunia

Gemma majoriteten av mina vänner är helt klart utländska. Jag har 2 helsvenska vänner som jag umgås med. Men det är ju en ren tillfällighet.
    Jag är också en "packa lätt" person när jag ska ut med miss J. Men jag gillar däremot vagnen. Orkar inte bära J hela tiden. Dessutom bra om hon vill sova etc när vi är borta hela dagarna. Jag älskar ju "min" vagn också!

Jag är väldigt noga med att ha en väluppfostrad dotter som kan vara med i alla sammanhang utan att ligga på golvet och skrika för att få sin vilja. No no.. Det ska vara lätt att ha barn är mitt moto! Än så länge är hon världens gladaste och mest lätthanterliga baby! Tur för mig!

• Izunia

hahah förlåt att jag skrattar, men jag kan bara föreställa mig hur det ser ut! Lite gulligt liksom!
    Ja babybjörnen är toppen att resa med. Vad är en ergo?

Jag försöker köpa nåt fint till min vänninas dotter som fyller 2. Pga min elaka fylla på min födelsedag, gick jag miste om 2 supersnygga DKNY t-shirts på ebay.. ahh! Nu hittar jag inget. Gick miste om andra Hilfigertröjor nu också. Har hittat Ralph Laruen klänning i limegrön. Kanske kan vara nåt?

Svar på tråden Där gräset är grönast och champagnen har de rundaste bubblorna