Mlle M: Du verkar njuta av att allt flyter på nu, det är kanon! Alldeles för lätt att stressa och inte fånga ögonblicket när det är så mycket att tänka på. Men det härliga med bröllop är också att man inte KAN planera allt, det händer alltid små incidenter som bara tillför charm och personlighet, sen är ju alla så otroligt välvilligt inställda just denna dag.
förhoppningsis, härligt att du verkar vara uppe på hästen igen, i dubbel bemärkelse. Det har varit en tung vår för dig, äntligen verkar det kännas lite bättre, eller..?
Tack, jag försöker träna på, jag gick faktiskt UPP när jag ammade och ner när jag slutade, men jag tränade tappert på så jag var i god form hela tiden. Några kilon hit och dit är i och för sig inte hela världen, det har du så rätt i.
Idag är det blåsigt och jag, Fru F och våra döttrar ska ta tåget till vår trippeldejt med Izunia i Lund. Egentligen skulle vi ha gått på sångstund hos främlingslegionen (som jag alltid råkar kalla Frälsningsarmén) men det var inställt, så Fru Fräken med dotter har precis varit här och rumlat runt bland Duplo och plocklådor. Monstret sover och jag ska titta på någon av kanalerna i vårt bedrövliga utbud: 3, 5, 6 och två danska varianter. Måste påminna vår hyresvärd om att byta vår TV! Om man ska lata sig så kan man ju åtminstone lära sig något under tiden.
Fick nyss ett mail av manhattanväninnan med otroliga foton från snöklädda berg och pråliga festsalar i Xinjiang-provinsen dit de åkte med sin dotter för att gå på bröllop. Åååå vad jag saknar Kina. Känslan av att man bara gör saker och det är så lätt, allt. Trots att det egentligen är väldigt komplicerat med alla papper som ska fyllas i och horder av människor att slåss mot.
Lapinette, det är inte så mycket hormonerna som att det är fysiskt tärande att må illa dygnet runt och vara trött och ensam ha ansvar för ytterligare ett barn nu när mannen reser så mycket i arbetet. Den första fasen (brukar vara 3 månader men var 5 månader för mig, förra gången) är den minst trevliga, man känner sig inte gravid bara hungrig trött och fet, och sen all osäkerhet med tanke på den höga missfallsfrekvensen före vecka 12 som gör att man inte riktigt vågar glädja sig. Så det är många och komplicerade känslor, inför en stor förändring.
Runt den 5:e månaden började det kännas härligt och spännande på riktigt. Längtar!