Mlle M, shit vilket maffigt smycke! Hoppas du vill plåta med stjärnfilter och lägga upp på facebook någon gång hehe. Du får be din man hälsa Shanghai... som jag väl inte direkt saknar, men människorna! Jag spanar hoppfullt in mot grannens tomt (de är kineser) men det rör sig bara lite bakom gardinen då och då. De har nog bott för länge i ett svenskt villaområde. På smekmånaden gör man väl exakt det man känner mest för... vi hade bara tre dagar så det var ytterst begränsat. Vi valde att åka till ett "säkert" ställe, där vi redan hade varit, till ett hotell vi redan bott på, för att vara säkra på att inte bli besvikna plus att vi ville slippa anstränga oss. Sen åkte vi på vår "riktiga" smekmånad ett halvår senare, när vi hade fler dagar till vårt förfogande. Då bilade vi runt i östra ungern och bodde i folks garage, typ. Vårt tema var "lågbudget och lätt galenskap" och vi hade hur kul som helst. Men jag var student då och behövde hålla i varenda öre och det problemet tycks ni tack och lov inte ha..? Reglerna definierar ni hursomhelst själva. Det är ER resa, ingen annans.
Usch ja vänner, jag cocoonar hos mina föräldrar och fortsätter leva i någon sorts mentalt ingemansland. Det känns lite grann som att ha passerat gaten och befinna sig i den där zonen som inte är någon särskild stans men som kan leda ungefär överallt. Eller åtminstone till Limhamn.
Det är så mycket praktiskt att ordna med, plus att monstret och jag försöker ha så kul ihop som det går, under våra långa, gemensamma dagar tillsammans. Hittills har jag bara tagit kontakt med en väninna, hon visste inte om hon ville ses för hon hade psykiska besvär, kanske en timme och i så fall bara inomhus. Jag drog helt fräckt till mini-zooet med monstret istället för vädret var så fint och jag var inte sugen på att deppa i grupp. Sen må hon vara en av mina äldsta vänner.
Idag har vi detaljstuderat varje sten och kvist och sandkorn i hela skogen, men vi saknar mänsklig kontakt. Monstret tjuter "HE-HEEEJ!" till varenda pilfink som skockas runt talgbollarna i trädgården, så desperat är hon. Så JA Fru fräken och Izunia, vi vill jättegärna ses! (Jag också, men jag skyller på min dotter, det är så praktiskt).
Idag har jag lämnat en trasig cykel till cykelmakaren. Gungat i parken. Sytt i namnlappar i kläder. Dammsugit hela huset.
Det är ett trevligt liv men det gör sig dessvärre inte i skrift.
Vad ska jag göra? Vad ska jag tillföra? Halkar raskt ner i det där träsket av grill-os och lättja, så fort jag försöker skriva nåt kul.
Jag köpte i alla fall en ny knallröd ipod nano idag, för min gamla har packat ihop. Det känns en smula glamoröst. Och en cykelhjälm till monstret som ser ut som ett bi. Fast hon blir just arg som ett bi när hon ser den och vrålar AJ! AJ! AJ! så fort jag närmar mig. Det gör hon rätt ofta nuförtiden. Hon har blivit tonåring på en vecka, känns det som. Jättetrotsig. Men söt. Mina föräldrar skämmer bort henne men det kommer de - mohahaha! - knappast göra på utedagiset. Har handlat extremt seriösa vildmarkskläder till henne så att hon ska klara den svenska, eh, sommarkylan. Och den tuffa terrängen (kortklippt parkgräs, men ändå).
Lapinette, det blev inget hus nu och blir nog inte på lääänge. Men på lördag flyttar vi i alla fall in i den hyrda lägenheten. Och FYRTIO flaskor vin, bra jobbat! Tur att någon av oss håller stilen i alla fall. Förvisso drack jag en pomerol -82 igår och en St Emilion -86 idag, men jag tyckte inte det var gott utan bad om en lätt spritsig riesling med skruvkork istället så jag räknas inte. Barbar som jag är.
Kram, G