Vem ska leda mig?!
Jag tror ju att våra handlignar påverkar andra, så även brudöverlämning. En brudöverlämning gör ingen skillnad, men en trend kan skapa sämre förutsättningar för våra barn.
Jag tror ju att våra handlignar påverkar andra, så även brudöverlämning. En brudöverlämning gör ingen skillnad, men en trend kan skapa sämre förutsättningar för våra barn.
Jo, men nu har du ju ingen överlämning i din vigsel och då är det en helt annan sak. Jag kan ha synpunkter på att gå in ensam, men det är ju en småsak jämfört med överlämnande.
Men det är ju det jag menar kommer att påverka jämställdhetsklimatet negativt. Om alla överlämnas = sämre jämställdhet i stort. Kolla bara på de länder som praktiserar överlämning (USA och England tex), där ligger vi långt före med jämställdheten!
Jag vet det och även om jag lider med dig och tycker att det är för jävligt att du inte har kontakt med din pappa, så tycker jag att det är bra att du inte överlämnas.
Oj, missade att du hade skrivit ett inlägg till.
Jag vet att om jag får en dotter så kommer min man aldrig att släpa henne till altaret och det gör mig trygg! Och jag skulle anklaga din dotter för att sabba för jämställdheten precis som jag anklagar TS
Ska du gå fram med pappa trots allt. Men Mulle....???
Ta ditt förnuft till fånga
Och som svar till ditt inlägg om det negativa eller positiva i symbolen: Det kommer inte att ses som negativt för våra barn och barnbarn om det blir vanligare, men det kommer att vara negativt. Det kommer att spegla av sig på jämställdhetstänket och untan att vi vet ordet av det så har vi går femton steg tillbaka.
Gäller det ALLA vigslar?
Det kan ju vara så att jämställdheten har gått tillbaka och ingenv et vad det beror på....
Precis, men om passionsblomman kommer ändå så ska jag väl också pallra mig dit