Vem ska leda mig?!
För att bena upp varför jag inte kan hålla med dig Fanasis:
1. Jag ser kvinnoförtryck i seden, och gjorde det även innan jag hade en aning om vad det egentligen betydde. Dvs skulle jag få minnesförlust skulle jag ta lika illa vid mig av företeelsen som nu. Detta kan jämföras med om jag skulle se en man gå med sin fru i koppel. Även om hon tycker att det är en fin gest och att de i övrigt har en fin relation, så skulle jag se just den företeelsen som förtryckande och en otroligt dålig förebild för andra.
2. Även om folk blir mer toleranta för saker som förekommer oftare betyder det inte att det kan påverka oss negativt.
3. Vårt beteende påverkar andra och även om just vi vill göra något som andra tycker är ojämställt så kan det bidra till en mer ojämställd våg i samhället. Exempel är USA på 80-talet när 60-talets feministers döttrar gjorde revolt och jämställdheten gick tillbaka.
4. Jag blir inte kränkt av att brudöverlämning förekommer, men jag hoppas att jag med diskussioner som denna kan få någon att tänka till att deras val av vigsel faktiskt kan ah betydelse för samhället i stort. Jag vill stoppa trenden genom debatt, dock ej genom lagstiftning (om någon skulle få för sig att det är det jag står för).